Criza a generat cresterea „consumului“ TV, la nivel global, pana la 3 ore si 12 minute in 24 de ore
Studiul „One Television Year in the World – 2010 edition” arata ca oa­me­­nii au petrecut mai mult timp in fata te­levizoarelor in anul marcat de cri­za economica. Media zilnica de vizio­nare la nivel global a ajuns la peste trei ore, in timp ce telespectatorii romani au zabovit in plus doua ore fata de media glo­bala. Sportul a fost unul dintre magnetii au­di­en­tei in 2009. Competitii ca UEFA Cham­pions League si FIFA World Cup au atras o audi­en­ta-record in tarile unde s-au transmis.
„In 2009, pe langa faptul ca la nivel global consumul de televiziune nu a fost afectat de criza, s-au inregistrat si noi recorduri, media zilnica de vizionare fiind de 3 ore si 12 minute”, sustine Jacques Braun, vicepresedinte al Eu­rodata TV Worldwide. „Audienta nu a fost niciodata atat de ridicata si noile tehnologii le ofera telespec­tatorilor mai multe oportunitati: mai mult timp petrecut in fata televizorului si continut diversificat”, mai spune Jacques Braun. De altfel, studiul pune accent si pe faptul ca tehnologia a cunoscut o dezvoltare rapida, creand astfel noi oportunitati si noi tipuri de consum, situatie care im­pune noi sisteme de masurare a au­dientelor.
Odata cu dezvoltarea siste­mului DTT (digital terrestrial tele­vision – televiziune digitala terestra), numarul canalelor TV a crescut, generand inmultirea atat a pos­turilor TV care se axeaza pe pre­ferintele unui numar mai mare de tar­geturi, cat si a numarului de tele­spectatori care aleg sa-si petreaca cateva ore in fata tele­vizorului. In Ro­mania, anul trecut a fost inregistrata o medie zilnica de vizio­nare de 317 minute, in timp ce in primul trimestru din 2010 media zilnica de vizionare a urcat la 318 minute, potrivit datelor GfK Romania, copyright ARMA.
Trecerea la semnalul digital genereaza explozie in vanzari
Pentru multe tari, cea mai mare evo­lutie a fost reprezentata de trecerea la te­le­viziunea digitala, eveniment care a generat o explozie in vanzarea de noi echipamente. Astfel, in Marea Britanie, de exemplu, anul trecut au fost vandute aproximativ 10 milioane de TV HD in comparatie cu 8 milioane, cate au fost vandute in 2008. Potrivit Eurodata TV Worldwide, in perioada 2010-2015 ur­meaza ca aproximativ 40 de tari sa treaca de la semnalul analogic la cel digital. Atat Romania, cat si restul tarilor UE trebuie sa finalizeze tranzitia de la transmisia analogica terestra la cea digitala terestra pana la 1 ianuarie 2012. Echipamentul digital este de asemenea un factor care atrage noi tipuri de consum, noteaza studiul. Inserarea sistemului time shifted viewing (TSV) in masurarea audientei, respectiv viziona­rea inregistrarilor unor programe TV in timpi reali, intr-o pe­ri­oa­da de timp de la transmisie, reprezinta un pas major spre masurarea cat mai corecta a audientei.
Sistemul TSV a fost anul trecut uti­lizat in opt tari, respectiv Canada, Dane­marca, Finlanda, Germania, Nor­vegia, Olanda, Marea Britanie si SUA.
Potrivit studiului, primele rezultate au fost pro­mi­tatoare. Astfel, dupa adoptarea noii teh­nologii, Germania a inregistrat o medie zilnica de vizionare per individ cu 5 minute mai mare fata de 2008, res­pec­tiv 212 minute in comparatie cu 2007. Un alt exemplu este dat de Nor­ve­gia, care a optat pentru inserarea sistemului TSV in masurarea audientei in 2008, media zil­ni­ca de vizionare per individ urcand de la 145 de minute in 2007 la 174 de minute in 2009. Sportul, succes garantat
Pe langa dezvoltarea tehnologiei, continutul ramane cel mai important factor de succes, noteaza studiul.
Un exemplu in acest sens este dat de formatul international al concursului „Got Talent”, emisiune care anul trecut a fost in topul celor mai urmarite 10 programe de tip concurs din 10 tari, productia fiind difuzata in peste 30 de tari. Insa intr-un an fara evenimente majore, sportul ramane o investitie sigura pentru atingerea unor audiente de succes. Philip Savage, director editorial al Sportbusiness Group, afirma ca fotbalul a continuat sa fie regele audientei si in 2009, competitiile UEFA Champions League si FIFA World Cup atragand cele mai mari audiente in multe tari.
In plus, acesta sustine ca si alte spor­turi, mai putin expuse, au beneficiat de o audienta crescuta, boxul, de exem­plu, inregistrand cea mai mare audienta din 2009 in sase teritorii.
Bugete de trei ori mai mici pe online decat pe TV
In 2010, valoarea publicitatii pe TV la nivel global este estimata la 180 de mi­li­ar­de de dolari, in timp ce pu­blicitatea online la nivel global este estimata sa ajunga la 63 de miliarde de dolari, po­tri­vit studiului facut public de compania de consultanta Deloitte la inceputul anului (a.c) si citat de itve.org. In plus, estimarile Deloitte arata ca publicitatea online va puncta o majorare a ponderii in industria de profil de la aproximativ 10% in 2009 pana la 15% la sfarsitul anului 2011. Compania previ­zio­neaza ca in 2010 majoritatea continutului video si online va continua sa fie consumat in mod linear (in baza programelor stabilite de institutiile me­dia de profil).
In plus, Deloitte estimeaza ca peste 90% din continutul televizat si peste 80% din continutul audio se vor face prin canalele traditionale.
SUA, cea mai mare piata TV
Industria nu a fost ocolita de consecintele crizei globale economice, aceasta punandu-si amprenta in special pe veniturile de publicitate din televi­ziune, se arata in studiul „World Tele­vi­sion Markets 2009”, efectuat de Ins­­ti­tutul pentru Audiovizual si Teleco­mu­nicatii din Europa (IDATE). Potrivit studiului, veniturile de publi­citate din TV vor depasi in 2010 nivelul inregistrat cu doi ani in urma.
SUA raman cea mai mare piata de televiziune din lume, cu o cifra de afaceri de peste 100 de miliarde de euro in 2009, punctand insa o scadere de 2% fata de 2008. A doua piata pe plan global este Europa, cu o cifra de afaceri de 82 de miliarde de euro in 2009, o scadere de 2,4% in comparatie cu 2008. Marea Britanie, Germania si Franta au atras cea mai mare crestere a pietei, reprezentand 44% din veniturile regiunii.

Citeste articolul pe: Financiarul

Petrecem 5,3 ore/zi la TV, cu un minut mai mult decat anul trecut si cu 2 ore peste media globala

Criza a generat cresterea „consumului“ TV, la nivel global, pana la 3 ore si 12 minute in 24 de ore
Studiul „One Television Year in the World – 2010 edition” arata ca oa­me­­nii au petrecut mai mult timp in fata te­levizoarelor in anul marcat de cri­za economica. Media zilnica de vizio­nare la nivel global a ajuns la peste trei ore, in timp ce telespectatorii romani au zabovit in plus doua ore fata de media glo­bala. Sportul a fost unul dintre magnetii au­di­en­tei in 2009. Competitii ca UEFA Cham­pions League si FIFA World Cup au atras o audi­en­ta-record in tarile unde s-au transmis.
„In 2009, pe langa faptul ca la nivel global consumul de televiziune nu a fost afectat de criza, s-au inregistrat si noi recorduri, media zilnica de vizionare fiind de 3 ore si 12 minute”, sustine Jacques Braun, vicepresedinte al Eu­rodata TV Worldwide. „Audienta nu a fost niciodata atat de ridicata si noile tehnologii le ofera telespec­tatorilor mai multe oportunitati: mai mult timp petrecut in fata televizorului si continut diversificat”, mai spune Jacques Braun. De altfel, studiul pune accent si pe faptul ca tehnologia a cunoscut o dezvoltare rapida, creand astfel noi oportunitati si noi tipuri de consum, situatie care im­pune noi sisteme de masurare a au­dientelor.
Odata cu dezvoltarea siste­mului DTT (digital terrestrial tele­vision – televiziune digitala terestra), numarul canalelor TV a crescut, generand inmultirea atat a pos­turilor TV care se axeaza pe pre­ferintele unui numar mai mare de tar­geturi, cat si a numarului de tele­spectatori care aleg sa-si petreaca cateva ore in fata tele­vizorului. In Ro­mania, anul trecut a fost inregistrata o medie zilnica de vizio­nare de 317 minute, in timp ce in primul trimestru din 2010 media zilnica de vizionare a urcat la 318 minute, potrivit datelor GfK Romania, copyright ARMA.
Trecerea la semnalul digital genereaza explozie in vanzari
Pentru multe tari, cea mai mare evo­lutie a fost reprezentata de trecerea la te­le­viziunea digitala, eveniment care a generat o explozie in vanzarea de noi echipamente. Astfel, in Marea Britanie, de exemplu, anul trecut au fost vandute aproximativ 10 milioane de TV HD in comparatie cu 8 milioane, cate au fost vandute in 2008. Potrivit Eurodata TV Worldwide, in perioada 2010-2015 ur­meaza ca aproximativ 40 de tari sa treaca de la semnalul analogic la cel digital. Atat Romania, cat si restul tarilor UE trebuie sa finalizeze tranzitia de la transmisia analogica terestra la cea digitala terestra pana la 1 ianuarie 2012. Echipamentul digital este de asemenea un factor care atrage noi tipuri de consum, noteaza studiul. Inserarea sistemului time shifted viewing (TSV) in masurarea audientei, respectiv viziona­rea inregistrarilor unor programe TV in timpi reali, intr-o pe­ri­oa­da de timp de la transmisie, reprezinta un pas major spre masurarea cat mai corecta a audientei.
Sistemul TSV a fost anul trecut uti­lizat in opt tari, respectiv Canada, Dane­marca, Finlanda, Germania, Nor­vegia, Olanda, Marea Britanie si SUA.
Potrivit studiului, primele rezultate au fost pro­mi­tatoare. Astfel, dupa adoptarea noii teh­nologii, Germania a inregistrat o medie zilnica de vizionare per individ cu 5 minute mai mare fata de 2008, res­pec­tiv 212 minute in comparatie cu 2007. Un alt exemplu este dat de Nor­ve­gia, care a optat pentru inserarea sistemului TSV in masurarea audientei in 2008, media zil­ni­ca de vizionare per individ urcand de la 145 de minute in 2007 la 174 de minute in 2009. Sportul, succes garantat
Pe langa dezvoltarea tehnologiei, continutul ramane cel mai important factor de succes, noteaza studiul.
Un exemplu in acest sens este dat de formatul international al concursului „Got Talent”, emisiune care anul trecut a fost in topul celor mai urmarite 10 programe de tip concurs din 10 tari, productia fiind difuzata in peste 30 de tari. Insa intr-un an fara evenimente majore, sportul ramane o investitie sigura pentru atingerea unor audiente de succes. Philip Savage, director editorial al Sportbusiness Group, afirma ca fotbalul a continuat sa fie regele audientei si in 2009, competitiile UEFA Champions League si FIFA World Cup atragand cele mai mari audiente in multe tari.
In plus, acesta sustine ca si alte spor­turi, mai putin expuse, au beneficiat de o audienta crescuta, boxul, de exem­plu, inregistrand cea mai mare audienta din 2009 in sase teritorii.
Bugete de trei ori mai mici pe online decat pe TV
In 2010, valoarea publicitatii pe TV la nivel global este estimata la 180 de mi­li­ar­de de dolari, in timp ce pu­blicitatea online la nivel global este estimata sa ajunga la 63 de miliarde de dolari, po­tri­vit studiului facut public de compania de consultanta Deloitte la inceputul anului (a.c) si citat de itve.org. In plus, estimarile Deloitte arata ca publicitatea online va puncta o majorare a ponderii in industria de profil de la aproximativ 10% in 2009 pana la 15% la sfarsitul anului 2011. Compania previ­zio­neaza ca in 2010 majoritatea continutului video si online va continua sa fie consumat in mod linear (in baza programelor stabilite de institutiile me­dia de profil).
In plus, Deloitte estimeaza ca peste 90% din continutul televizat si peste 80% din continutul audio se vor face prin canalele traditionale.
SUA, cea mai mare piata TV
Industria nu a fost ocolita de consecintele crizei globale economice, aceasta punandu-si amprenta in special pe veniturile de publicitate din televi­ziune, se arata in studiul „World Tele­vi­sion Markets 2009”, efectuat de Ins­­ti­tutul pentru Audiovizual si Teleco­mu­nicatii din Europa (IDATE). Potrivit studiului, veniturile de publi­citate din TV vor depasi in 2010 nivelul inregistrat cu doi ani in urma.
SUA raman cea mai mare piata de televiziune din lume, cu o cifra de afaceri de peste 100 de miliarde de euro in 2009, punctand insa o scadere de 2% fata de 2008. A doua piata pe plan global este Europa, cu o cifra de afaceri de 82 de miliarde de euro in 2009, o scadere de 2,4% in comparatie cu 2008. Marea Britanie, Germania si Franta au atras cea mai mare crestere a pietei, reprezentand 44% din veniturile regiunii.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 511 ori.

Publica un raspuns