In primul trimestru al anului s-au livrat noua milioane de unitati in regiune Cresterea livrarilor s-a apropiat de 40% Vanzarile de notebookuri s-au dublat in Europa Centrala si de Est
In primul trimestru al anului fiscal curent, in Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa s-au livrat noua milioane de PC-uri, volum care a readus piata la nivelul de dinaintea inceperii crizei, respectiv trimestrul 4/2008, releva un studiu al IDC. „Piata PC-urilor in Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa (CEMA) a inregistrat un avans solid de 39,4% in primul trimestru din 2010 fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la noua milioane de PC-uri livrate, ceea ce a readus volumul PC-urilor furnizate la nivelurile raportate in 2008, inainte ca recesiunea sa loveasca aceasta regiune. In Europa Centrala si de Est, PC-urile au inregistrat o crestere de 58,6% fata de perioada similara a anului trecut, determinata de cererea sustinuta atat de desktopuri, cat si de notebookuri. Cererea dinspre segmentul consumer a cunoscut o imbunatatire substantiala, iar semnele de revenire sunt evidente si pentru segmentul comercial. Desktopurile au crescut cu peste 20%, insa notebookurile au reprezentat principalul motor, in conditiile unei cresteri de 99%”, a declarat Stefania Lorenz, director de cercetare pentru sisteme si solutii de infrastructura pe regiunea CEMA la IDC. In Orientul Mijlociu si Africa, cresterea a fost potrivit asteptarilor, cu declin de o cifra al vanzarilor de desktopuri, dar plus 48,5% la vanzarile de notebookuri, a mai adaugat Lorenz. In regiunea EMEA, care mai cuprinde, pe langa Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu, Africa si Europa de Vest, avansul a fost de 22%, cu un plus de 32,2% pe segmentul portabilelor. In Europa de Vest, cresterea a fost determinata de reinnoirea notebookurilor, dar si de vanzarile mai bune de PC-uri all-in-one in segmentul consumer. Si pentru clientii comerciali primul trimestru a fost mai favorabil din perspectiva investitiilor in sisteme, atat in zona intreprinderilor mici si mijlocii, cat si a corporatiilor, mai releva raportul IDC.
Posibila majorare si de venit
Cea mai buna recuperare sub raportul volumelor de PC-uri livrate a reusit-o Europa Centrala si de Est, si tot tarile din aceasta regiune vor constitui motorul de crestere si in restul anului, apreciaza Karine Poli, vicepresedinte asociat la IDC pentru regiunea EMEA. Ea mai spune ca o revigorare accentuata este asteptata pentru segmentul consumer din a doua jumatate a anului, un alt motor al cresterii in regiune, si poate chiar si o majorare de venit. Pe categorii de PC-uri, mininotebookurile au avut o evolutie stabila, in timp ce cresterea a fost determinata de notebookurile mainstream. O buna influenta a avut-o platforma Core i de la Intel, care a determinat vendorii sa-si reinnoiasca oferta si sa o si promoveze. T1 a fost primul trimestru de revenire si pentru PC-uri all-in-one, ceea ce a stimulat un consum nemaiintalnit in ultimii patru ani, potrivit lui Eszter Morvay, manager de cercetare pe segmentul personal computing pentru IDC EMEA. Asus, plus 130%
Producatorul taiwanez Asus, absent din topul primilor 5 jucatori globali, figureaza in T1/2010 pe pozitia a patra, dupa ce i-a detronat pe japonezii de la Toshiba. Este singurul producator cu crestere de trei cifre, e adevarat, raportat la un T1 anterior in care suprastocurile de mininotebookuri i-au creat probleme. Compania si-a revenit insa la inceputul acestui an gratie focusului pe notebookuri mainstream si desktopuri all-in-one, explica IDC. In cazul Toshiba, cresterea a fost cea mai modesta dintre cei cinci, de doar 6,8%, pe fondul unei competitii dure a preturilor pe segmentul consumer.
Producatorii americani HP si Dell, ocupantii locurilor 1 si respectiv 3, au avut fiecare un avans in jurul valorii de 22%. Sud-coreenii de la Acer sunt pe locul 2 ca ritm de crestere, cu 35%, datorita abordarii agresive a pietei netbookurilor. Nu in ultimul rand, Acer a preluat pozitia a doua si la vanzarile de desktopuri. Producatorii din categoria „altii” au avut si ei crestere puternica, arata IDC. Lenovo si-a consolidat pozitia a sasea detinuta in EMEA, in timp ce Samsung, de pe locul 7, si-a continuat evolutia buna. Cresteri importante au avut si Apple si Sony, ocupantii locurilor 8 si 9. Singurul producator cu probleme este Fujitsu, care s-a confruntat si in acest trimestru cu o reducere a volumelor livrate.
Citeste articolul pe: Financiarul
In primul trimestru al anului s-au livrat noua milioane de unitati in regiune Cresterea livrarilor s-a apropiat de 40% Vanzarile de notebookuri s-au dublat in Europa Centrala si de Est
In primul trimestru al anului fiscal curent, in Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa s-au livrat noua milioane de PC-uri, volum care a readus piata la nivelul de dinaintea inceperii crizei, respectiv trimestrul 4/2008, releva un studiu al IDC. „Piata PC-urilor in Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa (CEMA) a inregistrat un avans solid de 39,4% in primul trimestru din 2010 fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la noua milioane de PC-uri livrate, ceea ce a readus volumul PC-urilor furnizate la nivelurile raportate in 2008, inainte ca recesiunea sa loveasca aceasta regiune. In Europa Centrala si de Est, PC-urile au inregistrat o crestere de 58,6% fata de perioada similara a anului trecut, determinata de cererea sustinuta atat de desktopuri, cat si de notebookuri. Cererea dinspre segmentul consumer a cunoscut o imbunatatire substantiala, iar semnele de revenire sunt evidente si pentru segmentul comercial. Desktopurile au crescut cu peste 20%, insa notebookurile au reprezentat principalul motor, in conditiile unei cresteri de 99%”, a declarat Stefania Lorenz, director de cercetare pentru sisteme si solutii de infrastructura pe regiunea CEMA la IDC. In Orientul Mijlociu si Africa, cresterea a fost potrivit asteptarilor, cu declin de o cifra al vanzarilor de desktopuri, dar plus 48,5% la vanzarile de notebookuri, a mai adaugat Lorenz. In regiunea EMEA, care mai cuprinde, pe langa Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu, Africa si Europa de Vest, avansul a fost de 22%, cu un plus de 32,2% pe segmentul portabilelor. In Europa de Vest, cresterea a fost determinata de reinnoirea notebookurilor, dar si de vanzarile mai bune de PC-uri all-in-one in segmentul consumer. Si pentru clientii comerciali primul trimestru a fost mai favorabil din perspectiva investitiilor in sisteme, atat in zona intreprinderilor mici si mijlocii, cat si a corporatiilor, mai releva raportul IDC.
Posibila majorare si de venit
Cea mai buna recuperare sub raportul volumelor de PC-uri livrate a reusit-o Europa Centrala si de Est, si tot tarile din aceasta regiune vor constitui motorul de crestere si in restul anului, apreciaza Karine Poli, vicepresedinte asociat la IDC pentru regiunea EMEA. Ea mai spune ca o revigorare accentuata este asteptata pentru segmentul consumer din a doua jumatate a anului, un alt motor al cresterii in regiune, si poate chiar si o majorare de venit. Pe categorii de PC-uri, mininotebookurile au avut o evolutie stabila, in timp ce cresterea a fost determinata de notebookurile mainstream. O buna influenta a avut-o platforma Core i de la Intel, care a determinat vendorii sa-si reinnoiasca oferta si sa o si promoveze. T1 a fost primul trimestru de revenire si pentru PC-uri all-in-one, ceea ce a stimulat un consum nemaiintalnit in ultimii patru ani, potrivit lui Eszter Morvay, manager de cercetare pe segmentul personal computing pentru IDC EMEA. Asus, plus 130%
Producatorul taiwanez Asus, absent din topul primilor 5 jucatori globali, figureaza in T1/2010 pe pozitia a patra, dupa ce i-a detronat pe japonezii de la Toshiba. Este singurul producator cu crestere de trei cifre, e adevarat, raportat la un T1 anterior in care suprastocurile de mininotebookuri i-au creat probleme. Compania si-a revenit insa la inceputul acestui an gratie focusului pe notebookuri mainstream si desktopuri all-in-one, explica IDC. In cazul Toshiba, cresterea a fost cea mai modesta dintre cei cinci, de doar 6,8%, pe fondul unei competitii dure a preturilor pe segmentul consumer.
Producatorii americani HP si Dell, ocupantii locurilor 1 si respectiv 3, au avut fiecare un avans in jurul valorii de 22%. Sud-coreenii de la Acer sunt pe locul 2 ca ritm de crestere, cu 35%, datorita abordarii agresive a pietei netbookurilor. Nu in ultimul rand, Acer a preluat pozitia a doua si la vanzarile de desktopuri. Producatorii din categoria „altii” au avut si ei crestere puternica, arata IDC. Lenovo si-a consolidat pozitia a sasea detinuta in EMEA, in timp ce Samsung, de pe locul 7, si-a continuat evolutia buna. Cresteri importante au avut si Apple si Sony, ocupantii locurilor 8 si 9. Singurul producator cu probleme este Fujitsu, care s-a confruntat si in acest trimestru cu o reducere a volumelor livrate.
Citeste articolul pe: Financiarul