Numai in 2008 veniturile din vanzarile de CD-uri, DVD-uri cu muzica, filme si soft au scazut cu 10 miliarde de euro
Pe fondul amplificarii fenomenului de piraterie digitala, industriile creative – film, muzica, televiziune si software – din 27 de state membre ale Uniunii Europene au inregistrat in 2008 pierderi de 10 mld. euro, peste 185.000 de locuri de munca fiind desfiintate din aceasta cauza, potrivit unui studiu al Tera Consultants. Daca tendinta va continua, pana in 2015 vor fi inregistrate pierderi de 240 de mld. euro, avertizeaza autorii studiului.
Studiul efectuat de compania Tera Consultants, cu sediul in Paris, a fost comandat de Camera de Comert Internationala (International Chamber of Commerce) atat cu scopul de a masura contributia economica a industriei creative in statele membre UE, cat si pentru a masura pierderile economice provocate de pirateria digitala in ultimii ani. Raportul s-a axat pe pirateria cu muzica, filme, televiziune si software. Potrivit analizei, in 2008 industriile creative din Uniunea Europeana au avut o contributie de 6,9% din totalul Produsului Intern Brut (PIB) la nivelul Uniunii, aproximativ 860 de miliarde de euro, in domeniu fiind angajati 6,5% din totalul fortei de munca, respectiv 1,4 milioane de persoane. Pe fondul pirateriei online, in acelasi an, industriile creative amintite au consemnat pierderi de 10 miliarde de euro din veniturile obtinute din retail, fiind pierdute si 185.000 de locuri de munca.
Pe baza datelor de mai sus, studiul mentioneaza ca „daca aceasta tendinta va continua si nu se vor lua masuri pentru a stopa efectele negative provocate de pirateria digitala pana in 2015 vor fi inregistrate pierderi de 240 de miliarde de euro din veniturile derivate din retail si, in plus, va determina pierderea a 1,2 milioane de slujbe“.
In cinci ani, muzica inregistrata a pierdut 4 miliarde de euro
Studiul analizeaza in detaliu situatia principalelor cinci tari europene, respectiv Marea Britanie, Franta, Germania, Italia si Spania, al caror aport insumat la PIB-ul european tinde spre 75% din totalul PIB-ului UE 27, Romania nefiind cuprinsa in cercetare. Muzica a fost primul sector creativ care a luat amploare pe internet, iar pirateria digitala si-a pus amprenta pe aceasta industrie, vanzarile globale inregistrate incepand sa scada inca din 1999. Pe fondul scaderii vanzarilor, casele de productie au inceput sa analizeze legatura dintre raspandirea internetului si scaderea vanzarilor. Concluzia generala incrimineaza impactul pirateriei digitale asupra vanzarilor de muzica, pe care-l catalogheaza ca fiind negativ si de „o magnitudine semnificativa“, concluzia fiind intarita si de indicatorii pietei la nivel macroeconomic. „Declinul consemnat in vanzarile de muzica inregistrata este prea dramatic pentru a fi o simpla coincidenta, cu dezvoltarea internetului“, sustin analistii pietei. Retailul, in scadere cu 36% in 2004-2008
La nivel de retail, in perioada 2004-2008 piata fizica de muzica inregistrata (numarul de bucati vandute de CD-uri, DVD-uri) a scazut cu 36%, ceea ce a generat pierderi financiare in valoare de aproximativ 4 miliarde de euro in cei cinci ani (de la 10 miliarde de euro vanzari in 2004 la 6 miliarde de euro in 2008). Analistii pietei sustin ca desi pirateria, atat in format digital, cat si fizic, nu este singura cauza a scaderii vanzarilor de muzica, „cu siguranta este principalul factor de declin“.
Odata cu raspandirea conexiunilor la internet broadband, piratarea filmelor si a serialelor TV a devenit de asemenea un fenomen raspandit la nivel international. In industria europeana cinematografica, vanzarea de bilete a afisat o scadere de 5% intre 2004 si 2008, reprezentand o pierdere de 57 de milioane de bilete in cinci ani. Veniturile obtinute din vanzarea fizica de DVD-uri si din inchirieri au avut de asemenea de suferit, raportand o scadere de 14% in perioada 2004-2008. Scaderea veniturilor este estimata la aproximativ 2 miliarde de euro (de la 12 miliarde de euro la 10 miliarde de euro).
Pozitia Parlamentului European
Intr-o rezolutie privind transparenta si situatia actuala a negocierilor privind Acordul comercial impotriva contrafacerii (ACTA), adoptata pe 10 martie, eurodeputatii s-au declarat in favoarea sustinerii masurilor pentru protejarea drepturilor de proprietate intelectuala, noteaza europarl.europa.eu. In ceea ce priveste blocarea de catre autoritati a accesului la internet in cazul depistarii unei persoane care a descarcat fisiere ilegal de pe internet, PE a avertizat ca „acordul propus nu ar trebui sa permita impunerea unor asa-numite proceduri de «riposta in trei etape»” inaintea supunerii unui control prealabil judiciar. PE face referire la legea franceza care stipuleaza trimiterea unui e-mail, apoi a unei scrisori de atentionare si in final oprirea conexiunii de internet pana la un an plus amenda, decizie luata de un judecator.
Ultima ora
Procurorii DIICOT au realizat ieri 101 perchezitii la domiciliu atat in Bucuresti, cat si in alte 12 judete, fiind vizati membrii a trei grupuri infractionale organizate, specializati in savarsirea de fraude informatice si inselaciuni pe site-urile de comert electronic, informeaza DIICOT, citat de hotnews.com. „E dificil sa oferim o suma exacta insa, conform estimarilor noastre, sumele de bani obtinuti din activitati ilegale care intra in Romania anual din SUA sunt de ordinul sutelor de milioane de dolari“, afirma, in urma cu o luna pentru Hot News, seful Biroului FBI Bucuresti, Gary Dickson. Directorul FBI, Robert S. Mueller, a anuntat la inceputul acestui an ca Politia Romana, ajutata de FBI, a arestat in ultimele 18 luni peste 100 de cyber-infractori romani.
Impactul asupra principalelor piete europene
In 2008, francezii au cheltuit aproximativ 4 miliarde de euro in produsele din segmentul audiovizual si audio (muzica inregistrata, filme, seriale TV).Suma reprezinta 15% din vanzarile totale la nivel european din aceste sectoare. In acelasi an, segmentul audiovizual si audio din Franta a punctat o pierdere de aproximativ 740 mil. euro din cauza pirateriei. In cinci ani, segmentul audiovizual si audio a punctat o scadere de 20%, cauzata tot de piraterie. Germania nu se lasa mai prejos, cu cheltuieli de aproximativ 4 miliarde de euro in produsele din segmentul audio si audiovizual, reprezentand aproximativ 15% din „investitiile” totale la nivel european. Cu toate ca noile modele de afaceri online au inceput sa castige teren, scaderea veniturilor din vanzarile traditionale (de CD-uri, DVD-uri si inchirieri) nu a putut fi compensata.Astfel, in cinci ani, vanzarile de produse audiovizuale din Germania au consemnat un recul de 10%. Pe fondul pirateriei digitale si fizice, in 2008, industriile audio si audiovizuale din Germania au punctat pierderi de aproximativ 450 mil. euro. Italienii au cheltuit, in 2008, aproximativ 1,7 miliarde de euro in produsele audiovizuale si audio, respectiv 7% din cele europene totale. In perioada 2004-2008, vanzarile de produse audiovizuale au punctat o diminuare de 15%. Numai in 2008 industriile creative din sectorul audio si audiovizual au avut o pierdere estimata la 790 mil. euro din cauza pirateriei digitale si fizice. Spaniolii au investit aproximativ 1,6 miliarde de euro in produsele audiovizuale si audio, respectiv 6% din totalul cheltuielilor cu astfel de produse la nivel european. In cinci ani, pana in 2008, afacerile legale cu produse audiovizuale au consemnat o scadere de 24%. In 2008, divizia audio si audiovizuala a pierdut aproximativ 1,4 mld. euro. In Marea Britanie, vanzarile de produse audio si audiovizuale s-au ridicat la aproximativ 6,3 mld. euro in 2008, reprezentand 25% din totalul retailului european. In cinci ani, produsele audiovizuale au scazut cu 13%. In 2008, segmentul afacerilor legale cu produse audiovizuale si audio din Anglia a pierdut aproximativ 670 mil. euro.
Citeste articolul pe: Financiarul
Numai in 2008 veniturile din vanzarile de CD-uri, DVD-uri cu muzica, filme si soft au scazut cu 10 miliarde de euro
Pe fondul amplificarii fenomenului de piraterie digitala, industriile creative – film, muzica, televiziune si software – din 27 de state membre ale Uniunii Europene au inregistrat in 2008 pierderi de 10 mld. euro, peste 185.000 de locuri de munca fiind desfiintate din aceasta cauza, potrivit unui studiu al Tera Consultants. Daca tendinta va continua, pana in 2015 vor fi inregistrate pierderi de 240 de mld. euro, avertizeaza autorii studiului.
Studiul efectuat de compania Tera Consultants, cu sediul in Paris, a fost comandat de Camera de Comert Internationala (International Chamber of Commerce) atat cu scopul de a masura contributia economica a industriei creative in statele membre UE, cat si pentru a masura pierderile economice provocate de pirateria digitala in ultimii ani. Raportul s-a axat pe pirateria cu muzica, filme, televiziune si software. Potrivit analizei, in 2008 industriile creative din Uniunea Europeana au avut o contributie de 6,9% din totalul Produsului Intern Brut (PIB) la nivelul Uniunii, aproximativ 860 de miliarde de euro, in domeniu fiind angajati 6,5% din totalul fortei de munca, respectiv 1,4 milioane de persoane. Pe fondul pirateriei online, in acelasi an, industriile creative amintite au consemnat pierderi de 10 miliarde de euro din veniturile obtinute din retail, fiind pierdute si 185.000 de locuri de munca.
Pe baza datelor de mai sus, studiul mentioneaza ca „daca aceasta tendinta va continua si nu se vor lua masuri pentru a stopa efectele negative provocate de pirateria digitala pana in 2015 vor fi inregistrate pierderi de 240 de miliarde de euro din veniturile derivate din retail si, in plus, va determina pierderea a 1,2 milioane de slujbe“.
In cinci ani, muzica inregistrata a pierdut 4 miliarde de euro
Studiul analizeaza in detaliu situatia principalelor cinci tari europene, respectiv Marea Britanie, Franta, Germania, Italia si Spania, al caror aport insumat la PIB-ul european tinde spre 75% din totalul PIB-ului UE 27, Romania nefiind cuprinsa in cercetare. Muzica a fost primul sector creativ care a luat amploare pe internet, iar pirateria digitala si-a pus amprenta pe aceasta industrie, vanzarile globale inregistrate incepand sa scada inca din 1999. Pe fondul scaderii vanzarilor, casele de productie au inceput sa analizeze legatura dintre raspandirea internetului si scaderea vanzarilor. Concluzia generala incrimineaza impactul pirateriei digitale asupra vanzarilor de muzica, pe care-l catalogheaza ca fiind negativ si de „o magnitudine semnificativa“, concluzia fiind intarita si de indicatorii pietei la nivel macroeconomic. „Declinul consemnat in vanzarile de muzica inregistrata este prea dramatic pentru a fi o simpla coincidenta, cu dezvoltarea internetului“, sustin analistii pietei. Retailul, in scadere cu 36% in 2004-2008
La nivel de retail, in perioada 2004-2008 piata fizica de muzica inregistrata (numarul de bucati vandute de CD-uri, DVD-uri) a scazut cu 36%, ceea ce a generat pierderi financiare in valoare de aproximativ 4 miliarde de euro in cei cinci ani (de la 10 miliarde de euro vanzari in 2004 la 6 miliarde de euro in 2008). Analistii pietei sustin ca desi pirateria, atat in format digital, cat si fizic, nu este singura cauza a scaderii vanzarilor de muzica, „cu siguranta este principalul factor de declin“.
Odata cu raspandirea conexiunilor la internet broadband, piratarea filmelor si a serialelor TV a devenit de asemenea un fenomen raspandit la nivel international. In industria europeana cinematografica, vanzarea de bilete a afisat o scadere de 5% intre 2004 si 2008, reprezentand o pierdere de 57 de milioane de bilete in cinci ani. Veniturile obtinute din vanzarea fizica de DVD-uri si din inchirieri au avut de asemenea de suferit, raportand o scadere de 14% in perioada 2004-2008. Scaderea veniturilor este estimata la aproximativ 2 miliarde de euro (de la 12 miliarde de euro la 10 miliarde de euro).
Pozitia Parlamentului European
Intr-o rezolutie privind transparenta si situatia actuala a negocierilor privind Acordul comercial impotriva contrafacerii (ACTA), adoptata pe 10 martie, eurodeputatii s-au declarat in favoarea sustinerii masurilor pentru protejarea drepturilor de proprietate intelectuala, noteaza europarl.europa.eu. In ceea ce priveste blocarea de catre autoritati a accesului la internet in cazul depistarii unei persoane care a descarcat fisiere ilegal de pe internet, PE a avertizat ca „acordul propus nu ar trebui sa permita impunerea unor asa-numite proceduri de «riposta in trei etape»” inaintea supunerii unui control prealabil judiciar. PE face referire la legea franceza care stipuleaza trimiterea unui e-mail, apoi a unei scrisori de atentionare si in final oprirea conexiunii de internet pana la un an plus amenda, decizie luata de un judecator.
Ultima ora
Procurorii DIICOT au realizat ieri 101 perchezitii la domiciliu atat in Bucuresti, cat si in alte 12 judete, fiind vizati membrii a trei grupuri infractionale organizate, specializati in savarsirea de fraude informatice si inselaciuni pe site-urile de comert electronic, informeaza DIICOT, citat de hotnews.com. „E dificil sa oferim o suma exacta insa, conform estimarilor noastre, sumele de bani obtinuti din activitati ilegale care intra in Romania anual din SUA sunt de ordinul sutelor de milioane de dolari“, afirma, in urma cu o luna pentru Hot News, seful Biroului FBI Bucuresti, Gary Dickson. Directorul FBI, Robert S. Mueller, a anuntat la inceputul acestui an ca Politia Romana, ajutata de FBI, a arestat in ultimele 18 luni peste 100 de cyber-infractori romani.
Impactul asupra principalelor piete europene
In 2008, francezii au cheltuit aproximativ 4 miliarde de euro in produsele din segmentul audiovizual si audio (muzica inregistrata, filme, seriale TV).Suma reprezinta 15% din vanzarile totale la nivel european din aceste sectoare. In acelasi an, segmentul audiovizual si audio din Franta a punctat o pierdere de aproximativ 740 mil. euro din cauza pirateriei. In cinci ani, segmentul audiovizual si audio a punctat o scadere de 20%, cauzata tot de piraterie. Germania nu se lasa mai prejos, cu cheltuieli de aproximativ 4 miliarde de euro in produsele din segmentul audio si audiovizual, reprezentand aproximativ 15% din „investitiile” totale la nivel european. Cu toate ca noile modele de afaceri online au inceput sa castige teren, scaderea veniturilor din vanzarile traditionale (de CD-uri, DVD-uri si inchirieri) nu a putut fi compensata.Astfel, in cinci ani, vanzarile de produse audiovizuale din Germania au consemnat un recul de 10%. Pe fondul pirateriei digitale si fizice, in 2008, industriile audio si audiovizuale din Germania au punctat pierderi de aproximativ 450 mil. euro. Italienii au cheltuit, in 2008, aproximativ 1,7 miliarde de euro in produsele audiovizuale si audio, respectiv 7% din cele europene totale. In perioada 2004-2008, vanzarile de produse audiovizuale au punctat o diminuare de 15%. Numai in 2008 industriile creative din sectorul audio si audiovizual au avut o pierdere estimata la 790 mil. euro din cauza pirateriei digitale si fizice. Spaniolii au investit aproximativ 1,6 miliarde de euro in produsele audiovizuale si audio, respectiv 6% din totalul cheltuielilor cu astfel de produse la nivel european. In cinci ani, pana in 2008, afacerile legale cu produse audiovizuale au consemnat o scadere de 24%. In 2008, divizia audio si audiovizuala a pierdut aproximativ 1,4 mld. euro. In Marea Britanie, vanzarile de produse audio si audiovizuale s-au ridicat la aproximativ 6,3 mld. euro in 2008, reprezentand 25% din totalul retailului european. In cinci ani, produsele audiovizuale au scazut cu 13%. In 2008, segmentul afacerilor legale cu produse audiovizuale si audio din Anglia a pierdut aproximativ 670 mil. euro.
Citeste articolul pe: Financiarul