Un ministru german s-a declarat uimit de usurinta cu care datele de pe Facebook ajung la terti Comisarii sunt nemultumiti ca datele europenilor parvin prea usor la alte companii Cu cat informatiile despre utilizator sunt mai complexe, cu atat se vand mai scump
Uniunea Europeana incearca sa ga­seasca o modalitate mai eficienta prin care sa protejeze datele cetatenilor, si anu­me printr-o intelegere cu Statele Unite legata de utilizarea informatiilor per­so­nale in cazul atacurilor antiteroriste. De asemenea, comisarul german pentru Se­curitatea Datelor, Alexander Dix, sustine ca in SUA companiile cumpara date despre bolnavii de sida pentru a sti cui sa vanda medi­camente.
„Cand cumperi ceva online, prima informatie pe care o oferi este adresa, date care ulterior sunt analizate si evaluate. Astfel, oameni din anumite zone sunt obligati sa faca achizitii online numai daca platesc in avans, in timp ce altii vor putea plati dupa ridicarea produsului“, spun specialistii care considera ca oa­menii sunt asemanati doar pentru ca locuiesc in aceeasi zona geografica.
De asemenea, retelele sociale, care stocheaza datele personale a milioane de utilizatori, sunt o sursa de ingrijorare pentru cei implicati in securizarea datelor. De exemplu, anul trecut un german a fost arestat dupa ce a furat datele a mii de utilizatori, incluzand nume, varsta, sex si fotografii, disponibile pe forumul online pentru adolescenti SchuelerVZ, pentru a-i santaja pe operatorii site-ului. Impreuna cu reteaua inrudita meinVZ, SchuelerVZ are 15 milioane de utilizatori.
Totusi, comisarii europeni sunt ingri­jorati si de modul in care companii ame­ricane folosesc datele utilizatorilor din tarile europene in care acestea opereaza. „Sa ne gandim la Facebook, de exemplu. Este o companie americana care furni­zeaza un serviciu in Germania – deci cum se aplica legea in cazul unui american care sta la un computer si foloseste ser­viciul in Germania sau viceversa? Trebuie sa existe mai multa cooperare intre cele doua tari prin stabilirea unor reguli concrete“, a mai spus comisarul german Alexander Dix. In plus, ministrul german de Externe a amenintat ca isi va sterge contul personal de Facebook in semn de protest fata de intentiile companiei care ope­­reaza reteaua de socializare de a fa­ci­lita accesul tertilor la datele utilizatorilor. „Am fost surprinsa sa descopar ca, in pofida preocuparilor utilizatorilor si a cri­ticilor severe din partea activistilor, Face­book ar vrea sa relaxeze si mai mult poli­- tica de confidentialitate a datelor utili­za­to­rilor“, a spus Ilse Aigner, preci­zand ca re­tea­ua nu respecta nici acum dorintele uti­- lizatorilor cu privire la securitatea datelor. Legislatie solida pentru pastrarea informatiilor personale
Viviane Reding, comisar european pen­tru Justitie, care a avut in Comisia Euro­peana anterioara un mandat pe industria telecom, a subliniat de la inceputul anului ca este nevoie de o legislatie solida pentru pastrarea in siguranta a datelor personale, fara ca cetatenii europeni sa fie tinuti „oastatici“ in lupta impotriva terorismu­lui. „Desigur, trebuie sa protejam securi­tatea cetatenilor, insa pe de alta parte nu poti sa iei 500 de milioane de oameni osta­tici pentru ca 50 nu se comporta corect“, a explicat Viviane Reding, adaugand ca se­cu­ritatea datelor este un aspect important pentru Comisia Europeana.
Inca de acum doi ani, cand Viviane Reding arata importanta retelelor sociale pentru economia UE, au aparut discutii potrivit carora companiile americane, aflate in spatele gigantilor din internet, folosesc datele utilizatorilor pentru a le vinde servicii si produse adaptate profi­lurilor personale (medicamente pentru anu­mite afectiuni, servicii disponibile intr-o anumita arie geografica). Luna trecuta, comisarul european Viviane Reding a anuntat ca CE va face o reactualizare a legii din 1995 privind pro­tectia datelor, astfel incat legislatia sa tina pasul cu evo­lutia tehnologica. De aseme­nea, Comisia a cerut companiei ameri­cane Google sa re­duca de la 12 la sase luni imaginile cap­tate pentru serviciul Street View.

Citeste articolul pe: Financiarul

UE vrea sa protejeze datele cetatenilor impotriva companiilor americane

Un ministru german s-a declarat uimit de usurinta cu care datele de pe Facebook ajung la terti Comisarii sunt nemultumiti ca datele europenilor parvin prea usor la alte companii Cu cat informatiile despre utilizator sunt mai complexe, cu atat se vand mai scump
Uniunea Europeana incearca sa ga­seasca o modalitate mai eficienta prin care sa protejeze datele cetatenilor, si anu­me printr-o intelegere cu Statele Unite legata de utilizarea informatiilor per­so­nale in cazul atacurilor antiteroriste. De asemenea, comisarul german pentru Se­curitatea Datelor, Alexander Dix, sustine ca in SUA companiile cumpara date despre bolnavii de sida pentru a sti cui sa vanda medi­camente.
„Cand cumperi ceva online, prima informatie pe care o oferi este adresa, date care ulterior sunt analizate si evaluate. Astfel, oameni din anumite zone sunt obligati sa faca achizitii online numai daca platesc in avans, in timp ce altii vor putea plati dupa ridicarea produsului“, spun specialistii care considera ca oa­menii sunt asemanati doar pentru ca locuiesc in aceeasi zona geografica.
De asemenea, retelele sociale, care stocheaza datele personale a milioane de utilizatori, sunt o sursa de ingrijorare pentru cei implicati in securizarea datelor. De exemplu, anul trecut un german a fost arestat dupa ce a furat datele a mii de utilizatori, incluzand nume, varsta, sex si fotografii, disponibile pe forumul online pentru adolescenti SchuelerVZ, pentru a-i santaja pe operatorii site-ului. Impreuna cu reteaua inrudita meinVZ, SchuelerVZ are 15 milioane de utilizatori.
Totusi, comisarii europeni sunt ingri­jorati si de modul in care companii ame­ricane folosesc datele utilizatorilor din tarile europene in care acestea opereaza. „Sa ne gandim la Facebook, de exemplu. Este o companie americana care furni­zeaza un serviciu in Germania – deci cum se aplica legea in cazul unui american care sta la un computer si foloseste ser­viciul in Germania sau viceversa? Trebuie sa existe mai multa cooperare intre cele doua tari prin stabilirea unor reguli concrete“, a mai spus comisarul german Alexander Dix. In plus, ministrul german de Externe a amenintat ca isi va sterge contul personal de Facebook in semn de protest fata de intentiile companiei care ope­­reaza reteaua de socializare de a fa­ci­lita accesul tertilor la datele utilizatorilor. „Am fost surprinsa sa descopar ca, in pofida preocuparilor utilizatorilor si a cri­ticilor severe din partea activistilor, Face­book ar vrea sa relaxeze si mai mult poli­- tica de confidentialitate a datelor utili­za­to­rilor“, a spus Ilse Aigner, preci­zand ca re­tea­ua nu respecta nici acum dorintele uti­- lizatorilor cu privire la securitatea datelor. Legislatie solida pentru pastrarea informatiilor personale
Viviane Reding, comisar european pen­tru Justitie, care a avut in Comisia Euro­peana anterioara un mandat pe industria telecom, a subliniat de la inceputul anului ca este nevoie de o legislatie solida pentru pastrarea in siguranta a datelor personale, fara ca cetatenii europeni sa fie tinuti „oastatici“ in lupta impotriva terorismu­lui. „Desigur, trebuie sa protejam securi­tatea cetatenilor, insa pe de alta parte nu poti sa iei 500 de milioane de oameni osta­tici pentru ca 50 nu se comporta corect“, a explicat Viviane Reding, adaugand ca se­cu­ritatea datelor este un aspect important pentru Comisia Europeana.
Inca de acum doi ani, cand Viviane Reding arata importanta retelelor sociale pentru economia UE, au aparut discutii potrivit carora companiile americane, aflate in spatele gigantilor din internet, folosesc datele utilizatorilor pentru a le vinde servicii si produse adaptate profi­lurilor personale (medicamente pentru anu­mite afectiuni, servicii disponibile intr-o anumita arie geografica). Luna trecuta, comisarul european Viviane Reding a anuntat ca CE va face o reactualizare a legii din 1995 privind pro­tectia datelor, astfel incat legislatia sa tina pasul cu evo­lutia tehnologica. De aseme­nea, Comisia a cerut companiei ameri­cane Google sa re­duca de la 12 la sase luni imaginile cap­tate pentru serviciul Street View.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 575 ori.

Publica un raspuns