Regiunea est-europeana a tras in jos si piata de mobile, cu un declin de 22%
Piata europeana de telefoane mobile a scazut anul trecut cu opt procente, potrivit unui studiu GfK, avand una dintre cele mai slabe evolutii din esantionul analizat. Cea mai buna evolutie a avut-o America de Nord, cu o scadere a volumului de vanzari de 2%. La nivel global, vanzarile au ajuns la 1,17 miliarde de unitati, in scadere de la 1,22 miliarde in 2008.
Daca in Europa de Vest vanzarile au scazut numai cu doua procente, tarile din Europa de Est au raportat un declin de 22% pe aceasta piata pe durata anului trecut. De exemplu, in Bulgaria s-au raportat in 2009 vanzari de telefoane in medie cu aproximativ 50% mai mici decat in anul precendent, iar scaderile au fost si mai mari in Ucraina.
Cea mai buna evolutie au avut-o anul trecut telefoanele care incorporeaza ecran tactil, raportand o rata de crestere de 380% in Europa. Ponderea acestora s-a majorat de la 9% in primul trimestru din 2009, pana la 25% din totalul vanzarilor in perioada octombrie-decembrie 2009. Telefoanele care au doar ecran tactil au avut o rata de crestere de 242% in 2009 in Europa. O alta caracteristica importanta pentru achizitia terminalelor mobile este camera foto. Astfel, potrivit stu­diu­lui GfK, telefoanele care incor­po­rea­za o camera foto de peste 5 mega­pixeli au raportat o crestere a van­za­rilor de 115%. In Romania, terminalele mobile cu ca­me­ra foto de cel putin 5 MP au o cota mai mica de 10% din piata, in timp ce ter­minalele cu touchscreen sunt peste 15%.
Terminalele de generatia a doua domina inca piata europeana de terminale mobile, arata studiul, acestea avand o pondere de 71% in vanzarile totale de telefoane din ultimul trimestru al anului trecut. Studiul releva faptul ca pe pietele din vestul Europei terminalele de generatia a treia, care permit viteze mai mari de transfer al datelor, dar si apeluri video, au raportat o crestere de 4% in 2009, in timp ce in Europa de Est acest segment a scazut cu 17%.
Din punctul de vedere al sistemului de operare, Symbianul produs pentru mobilele Nokia a dominat achizitiile de telefoane mobile facute pe piata euro­pea­na, cu o cota de apro­xi­mativ 8,4% la ni­velul intregului an 2009, in timp ce Microsoft a avut o pondere de aproxi­ma­tiv 1,6% din piata vanzarilor de mo­bi­le efectuate in Europa. Sistemul de ope­rare al Apple, iPhone OS, se claseaza pe locul al doilea la vanzari pe piata eu­ro­peana, cu o cota de 1,8%. Si terminalele de busi­ness BlackBerry, produse de Re­search In Motion, au avut o cota de van­zari de peste 1% in Europa, clasandu-se astfel pe locul al patrulea la vanzari anul trecut.
Mai putine GPS-uri
Un studiu european realizat de compania de cercetare comScore releva faptul ca viitorul dispozitivelor de navigatie (GPS) este amenintat de telefoanele mobile care incorporeaza functii de navigatie. Potrivit comScore, mai mult de 21 de milioane de consu­ma­tori folosesc telefoanele mobile pentru a gasi drumul corect pana la o anumita destinatie, in crestere cu 68% fata de anul anterior.
Un studiu GfK arata ca pe piata europeana a scazut ponderea sistemelor de navigatie pentru masina in vanzarile de anul trecut. Astfel, daca in trimestrul al patrulea din 2007 dispozitivele de navigatie pentru instalat in masina aveau o pondere de 79% din vanzarile de mobile, smartphone-urile reprezentau 7%, iar telefoanele mobile fara functii inteligente 14%, in ultimul trimestru al anului 2009 cele trei categorii isi imparteau piata intr-un mod aproape egal.
Astfel, in T4/2009, GPS-urile repre­zen­tau 30% din vanzari, smartphone-urile 40%, iar telefoanele mobile clasice reprezentau 30%.

Citeste articolul pe: Financiarul

Vanzarile de telefoane mobile au scazut in Europa cu 8% anul trecut

Regiunea est-europeana a tras in jos si piata de mobile, cu un declin de 22%
Piata europeana de telefoane mobile a scazut anul trecut cu opt procente, potrivit unui studiu GfK, avand una dintre cele mai slabe evolutii din esantionul analizat. Cea mai buna evolutie a avut-o America de Nord, cu o scadere a volumului de vanzari de 2%. La nivel global, vanzarile au ajuns la 1,17 miliarde de unitati, in scadere de la 1,22 miliarde in 2008.
Daca in Europa de Vest vanzarile au scazut numai cu doua procente, tarile din Europa de Est au raportat un declin de 22% pe aceasta piata pe durata anului trecut. De exemplu, in Bulgaria s-au raportat in 2009 vanzari de telefoane in medie cu aproximativ 50% mai mici decat in anul precendent, iar scaderile au fost si mai mari in Ucraina.
Cea mai buna evolutie au avut-o anul trecut telefoanele care incorporeaza ecran tactil, raportand o rata de crestere de 380% in Europa. Ponderea acestora s-a majorat de la 9% in primul trimestru din 2009, pana la 25% din totalul vanzarilor in perioada octombrie-decembrie 2009. Telefoanele care au doar ecran tactil au avut o rata de crestere de 242% in 2009 in Europa. O alta caracteristica importanta pentru achizitia terminalelor mobile este camera foto. Astfel, potrivit stu­diu­lui GfK, telefoanele care incor­po­rea­za o camera foto de peste 5 mega­pixeli au raportat o crestere a van­za­rilor de 115%. In Romania, terminalele mobile cu ca­me­ra foto de cel putin 5 MP au o cota mai mica de 10% din piata, in timp ce ter­minalele cu touchscreen sunt peste 15%.
Terminalele de generatia a doua domina inca piata europeana de terminale mobile, arata studiul, acestea avand o pondere de 71% in vanzarile totale de telefoane din ultimul trimestru al anului trecut. Studiul releva faptul ca pe pietele din vestul Europei terminalele de generatia a treia, care permit viteze mai mari de transfer al datelor, dar si apeluri video, au raportat o crestere de 4% in 2009, in timp ce in Europa de Est acest segment a scazut cu 17%.
Din punctul de vedere al sistemului de operare, Symbianul produs pentru mobilele Nokia a dominat achizitiile de telefoane mobile facute pe piata euro­pea­na, cu o cota de apro­xi­mativ 8,4% la ni­velul intregului an 2009, in timp ce Microsoft a avut o pondere de aproxi­ma­tiv 1,6% din piata vanzarilor de mo­bi­le efectuate in Europa. Sistemul de ope­rare al Apple, iPhone OS, se claseaza pe locul al doilea la vanzari pe piata eu­ro­peana, cu o cota de 1,8%. Si terminalele de busi­ness BlackBerry, produse de Re­search In Motion, au avut o cota de van­zari de peste 1% in Europa, clasandu-se astfel pe locul al patrulea la vanzari anul trecut.
Mai putine GPS-uri
Un studiu european realizat de compania de cercetare comScore releva faptul ca viitorul dispozitivelor de navigatie (GPS) este amenintat de telefoanele mobile care incorporeaza functii de navigatie. Potrivit comScore, mai mult de 21 de milioane de consu­ma­tori folosesc telefoanele mobile pentru a gasi drumul corect pana la o anumita destinatie, in crestere cu 68% fata de anul anterior.
Un studiu GfK arata ca pe piata europeana a scazut ponderea sistemelor de navigatie pentru masina in vanzarile de anul trecut. Astfel, daca in trimestrul al patrulea din 2007 dispozitivele de navigatie pentru instalat in masina aveau o pondere de 79% din vanzarile de mobile, smartphone-urile reprezentau 7%, iar telefoanele mobile fara functii inteligente 14%, in ultimul trimestru al anului 2009 cele trei categorii isi imparteau piata intr-un mod aproape egal.
Astfel, in T4/2009, GPS-urile repre­zen­tau 30% din vanzari, smartphone-urile 40%, iar telefoanele mobile clasice reprezentau 30%.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 848 ori.

Publica un raspuns