Din ce în ce mai mulţi părinţi se orientează spre forme alternative de educaţie. Una dintre opţiunile existente pe lângă şcolile step by step, waldorf sau montessori a apărut şi învăţământul acasă (homeschooling). Învăţatul la domiciliu înseamnă transformarea căminului într-un spaţiu educativ. Părinţii au rolul de educatori. Această formă de educaţie este semi-legală în România. Doar copiii, care nu se pot deplasa la şcoală pot învăţa de acasă, conform legilor în vigoare.

Cei care se decid pentru această formă de învăţământ au nevoie în primul rând de un curriculum. Acesta este o colecţie a tuturor documentelor şi planificărilor, în cadrul cărora sunt trecute procesele educative şi experienţele de învăţare. Conţine obiectivele de cadru şi de referinţă pentru mai multe materii. Obiectivele de cadru au rolul de a înşirui acele capacităţi si aptitudini, pe care copilul va trebui să însuşească în funcţie de specificul disciplinei. Aceste obiective sunt urmărite de-a lungul mai multor ani de studiu. Ele definesc ce trebuie să ştie copilul la o anumită materie şi la o anumită vârstă. Obiectivele de referinţă specifică rezultatele aşteptate ale învăţării la finalul anului de studiu.

Dacă nu dorim să lucrăm după curriculumul românesc clasic se pot descărca gratuit de pe internet câteva dintre aceste documente, întocmite după modelul curricural din ţările mai dezvoltate. Acestea trebuie însă traduse.

Citește mai departe>>

Clopoţelul va suna din bucătărie

Din ce în ce mai mulţi părinţi se orientează spre forme alternative de educaţie. Una dintre opţiunile existente pe lângă şcolile step by step, waldorf sau montessori a apărut şi învăţământul acasă (homeschooling). Învăţatul la domiciliu înseamnă transformarea căminului într-un spaţiu educativ. Părinţii au rolul de educatori. Această formă de educaţie este semi-legală în România. Doar copiii, care nu se pot deplasa la şcoală pot învăţa de acasă, conform legilor în vigoare.

Cei care se decid pentru această formă de învăţământ au nevoie în primul rând de un curriculum. Acesta este o colecţie a tuturor documentelor şi planificărilor, în cadrul cărora sunt trecute procesele educative şi experienţele de învăţare. Conţine obiectivele de cadru şi de referinţă pentru mai multe materii. Obiectivele de cadru au rolul de a înşirui acele capacităţi si aptitudini, pe care copilul va trebui să însuşească în funcţie de specificul disciplinei. Aceste obiective sunt urmărite de-a lungul mai multor ani de studiu. Ele definesc ce trebuie să ştie copilul la o anumită materie şi la o anumită vârstă. Obiectivele de referinţă specifică rezultatele aşteptate ale învăţării la finalul anului de studiu.

Dacă nu dorim să lucrăm după curriculumul românesc clasic se pot descărca gratuit de pe internet câteva dintre aceste documente, întocmite după modelul curricural din ţările mai dezvoltate. Acestea trebuie însă traduse.

Citește mai departe>>

Postat de pe data de 12 apr., 2010 in categoria Părinți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 2,130 ori.

Publica un raspuns