Maria Montessori a fost una dintre primii pedagogi, care a reorganizat spațiul de învățare al elevilor. La începutul anilor 1900 sălile erau mobilate mai mult pentru adulți decât pentru copii, în învățământul tradițional. Maria Montessori a fost printre primii pedagogi care a evidențiat importanța mobilierului adecvat particularităților copiilor, spunând că mesele, scaunele, jucăriile, trebuie să fie potrivite și la îndemâna copiilor, pentru a da o educație eficientă celor mici.

Sistemul de învățământ de început de secol era  autoritar. Copiii erau obligați să învețe să scrie și să citească fără prea multe materiale didactice, într-un mediu sărăcăcios. În 1907 Maria Montessori înființează o școală nouă numită  „Casa dei Bambini”, unde promovează cu consecvență ideile ei pedagogice inovatoare. Maria Montessori este determinată să schimbe această față neprimitoare a sistemului de învățământ, introducând un  nou concept în pedagogie: „auto-educația”. Copilul nu trebuie forțat să însușească diferite deprinderi, ci o să-le învețe de la sine, când va fi pregătit pentru a le interioriza. ”Copiii nu învață doar de la adulți, ci și unii de la alții” este un alt concept nou de bază pe care se axează pedagogia lui Montessori.

Citește mai departe>>

Metoda lui Maria Montessori

Maria Montessori a fost una dintre primii pedagogi, care a reorganizat spațiul de învățare al elevilor. La începutul anilor 1900 sălile erau mobilate mai mult pentru adulți decât pentru copii, în învățământul tradițional. Maria Montessori a fost printre primii pedagogi care a evidențiat importanța mobilierului adecvat particularităților copiilor, spunând că mesele, scaunele, jucăriile, trebuie să fie potrivite și la îndemâna copiilor, pentru a da o educație eficientă celor mici.

Sistemul de învățământ de început de secol era  autoritar. Copiii erau obligați să învețe să scrie și să citească fără prea multe materiale didactice, într-un mediu sărăcăcios. În 1907 Maria Montessori înființează o școală nouă numită  „Casa dei Bambini”, unde promovează cu consecvență ideile ei pedagogice inovatoare. Maria Montessori este determinată să schimbe această față neprimitoare a sistemului de învățământ, introducând un  nou concept în pedagogie: „auto-educația”. Copilul nu trebuie forțat să însușească diferite deprinderi, ci o să-le învețe de la sine, când va fi pregătit pentru a le interioriza. ”Copiii nu învață doar de la adulți, ci și unii de la alții” este un alt concept nou de bază pe care se axează pedagogia lui Montessori.

Citește mai departe>>

Postat de pe data de 12 apr., 2010 in categoria Specialiști în educație. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 679 ori.

Publica un raspuns