A  educa şi a instrui sunt termeni pe care i-am putea numi sinonime aproximative, ceea ce înseamnă că în mare vizează aceleaşi aspecte, adică acela de a produce printr-o serie de metode învăţarea, dar şi de a modela personalitatea celui ce învaţă. Dacă de primul se ocupă mai mut instruirea, educaţia vizează şi formarea atitudinilor şi aptitudinilor, a sentimentelor, a caracterului, de aici necesitatea conceptului de proces instructiv-educativ. Instruirea se realizează prin învăţare, iar aceasta la rândul ei e definită şi din prisma factorilor ce o influenţează: factori interni şi factori externi.

De cele mai multe ori motivaţia este înscrisă în categoria factorilor interni, mai exact a factorilor psihoindividuali, însă nu ne putem rezuma aici, întrucât motivaţia îşi are aliaţii săi în rândul factorilor externi. Educaţia nu poate opera cu unităţi de măsură exacte, ea reprezintă un ansamblu complex de conţinuturi, mijloace şi metode între care există relaţii de interdependenţă. ..mie personal îmi place să-mi imaginez acest proces ca un fel de joc de domino. Ne-am putea opri asupra definiţiei motivaţiei, a tipurilor de motivaţie, însă cred că ar trebui sa fim mai degraba pragmatici, să privim în jur şi să găsim soluţii pentru a-i motiva pe elevi.

Citește mai departe>>

Motivaţia ca parte a procesului instructiv – educativ

A  educa şi a instrui sunt termeni pe care i-am putea numi sinonime aproximative, ceea ce înseamnă că în mare vizează aceleaşi aspecte, adică acela de a produce printr-o serie de metode învăţarea, dar şi de a modela personalitatea celui ce învaţă. Dacă de primul se ocupă mai mut instruirea, educaţia vizează şi formarea atitudinilor şi aptitudinilor, a sentimentelor, a caracterului, de aici necesitatea conceptului de proces instructiv-educativ. Instruirea se realizează prin învăţare, iar aceasta la rândul ei e definită şi din prisma factorilor ce o influenţează: factori interni şi factori externi.

De cele mai multe ori motivaţia este înscrisă în categoria factorilor interni, mai exact a factorilor psihoindividuali, însă nu ne putem rezuma aici, întrucât motivaţia îşi are aliaţii săi în rândul factorilor externi. Educaţia nu poate opera cu unităţi de măsură exacte, ea reprezintă un ansamblu complex de conţinuturi, mijloace şi metode între care există relaţii de interdependenţă. ..mie personal îmi place să-mi imaginez acest proces ca un fel de joc de domino. Ne-am putea opri asupra definiţiei motivaţiei, a tipurilor de motivaţie, însă cred că ar trebui sa fim mai degraba pragmatici, să privim în jur şi să găsim soluţii pentru a-i motiva pe elevi.

Citește mai departe>>

Postat de pe data de 12 apr., 2010 in categoria Specialiști în educație. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 142 ori.

Publica un raspuns