Satul se identifică, în esenţă, cu constituirea societăţii şi a civilizaţiei umane, este locul unde s-a născut cultura, unde se conservă şi supravieţuiesc valori şi tradiţii puternice ce se cer descoperite, puse în lumină şi păstrate. Nici nu se poate concepe o analiză a satului ca sistem social, ca tip de civilizaţie, fără să se ia în considerare cultura sa, căci prin cultura sa, universul sătesc a devenit un mediu specific de existenţă, diferenţiindu-se de celelalte universuri sociale.

Momente importante în dezvoltarea sistemului educaţional pentru adulţii din spaţiul rural românesc.

Istoriceşte vorbind, avem exemple concrete, atât pe plan naţional cât şi universal, a rolului pe care cultura şi educaţia l-a avut în ridicarea conştiinţei poporului, în dezvoltarea tuturor domeniilor economice şi politice. Ieşirea din crizele socio-politice în care se găsea poporul român la sfârşitul secolului XIX – începutul secolului XX, este mărturie a ceea ce a reprezentat educaţia prin cultură în rândul maselor. Principala problemă şi poate cea mai gravă a societăţii româneşti era chestiunea ţărănească 1, care în scurt timp devine chestiune culturală, pentru a cărei rezolvare, educaţia devine cel mai eficient mijloc care va ajuta ţăranul să se ridice la înţelegerea menirii şi drepturilor lui prin cultură.

Citește mai departe>>

Tradiţii româneşti privind educaţia adulţilor în mediul rural

Satul se identifică, în esenţă, cu constituirea societăţii şi a civilizaţiei umane, este locul unde s-a născut cultura, unde se conservă şi supravieţuiesc valori şi tradiţii puternice ce se cer descoperite, puse în lumină şi păstrate. Nici nu se poate concepe o analiză a satului ca sistem social, ca tip de civilizaţie, fără să se ia în considerare cultura sa, căci prin cultura sa, universul sătesc a devenit un mediu specific de existenţă, diferenţiindu-se de celelalte universuri sociale.

Momente importante în dezvoltarea sistemului educaţional pentru adulţii din spaţiul rural românesc.

Istoriceşte vorbind, avem exemple concrete, atât pe plan naţional cât şi universal, a rolului pe care cultura şi educaţia l-a avut în ridicarea conştiinţei poporului, în dezvoltarea tuturor domeniilor economice şi politice. Ieşirea din crizele socio-politice în care se găsea poporul român la sfârşitul secolului XIX – începutul secolului XX, este mărturie a ceea ce a reprezentat educaţia prin cultură în rândul maselor. Principala problemă şi poate cea mai gravă a societăţii româneşti era chestiunea ţărănească 1, care în scurt timp devine chestiune culturală, pentru a cărei rezolvare, educaţia devine cel mai eficient mijloc care va ajuta ţăranul să se ridice la înţelegerea menirii şi drepturilor lui prin cultură.

Citește mai departe>>

Postat de pe data de 12 apr., 2010 in categoria Specialiști în educație. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 641 ori.

Publica un raspuns