Peste 52% dintre companii interzic aplicatiile de tip social networking
In Romania 15% dintre companii utilizeaza retelele sociale si au o prezenta activa in acest mediu, daca ar fi sa luam in calcul un stu­diu al companiei Cisco, unul dintre cei mai mari producatori la nivel mondial de echipamente si solutii pentru retelele de comunicatii, pe un esantion de 890 de companii cu un profil tehnic sau de IT si care au, in medie, peste 100 de angajati.
Dezvoltarea retelelor sociale si in Romania, cum sunt Facebook, Hi5, Lin­kedIn, a platformelor de microblogging, cum ar fi Twitter, a platformelor de sharing de continut video, YouTube sau Trilulilu, dar si extinderea jocurilor online incep sa starneasca interesul si din partea companiilor, in masura in care acestea sunt percepute ca si ins­tru­men­te de marketing si comunicare, sunt folosite in departamentele de resurse uma­ne, in atragerea de personal ca­li­fi­cat, in relatiile cu clientii. In aprilie 2010, Facebook contabiliza in Romania aproximativ 1,2 milioane de conturi, iar Twitter inregistra 31.000 de conturi ro­ma­nesti, potrivit Zelist.ro. Hi5 inregistra anul trecut peste doua milioane de con­turi. Studiul trafic.ro a fost efectuat in perioada ianuarie-aprilie 2010 pe un numar de peste 44.000 de site-uri ro­manesti.
Una dintre cele mai active companii in mediul retelelor sociale este Vodafone Romania. Compania a anuntat ca pune la dispozitia clientilor un serviciu de acces gratuit la Facebook pe telefonul mobil. Site-ul 0.facebook.com este op­ti­mi­zat pentru viteza, fiind o versiune mai rapida si mai simpla a paginii pentru mobil m.facebook.com. Noul site nu include grafica sau imagini, iar paginile au fost proiectate pentru navigarea rapida in reteaua Vodafone Romania. Pentru a vizualiza o fotografie, uti­li­za­to­rul trebuie sa acceseze linkul catre ima­gine si va fi anuntat ca iese din site-ul 0.facebook.com. Pentru traficul realizat prin vizualizarea imaginilor se aplica tarifele standard Vodafone Internet pe mobil.
In acelasi timp, principalele retele sociale – Facebook, Twitter, LinkedIn, MySpace si Hi5 – au, insumat, o con­tri­butie de sub 1% din totalul vizitatorilor site-urilor din Romania – releva un studiu al trafic.ro. Cele cinci mari retele sociale reprezinta, in general, intre 0,01% si 0,9% din totalul referrerilor pe site-urile studiate. 17% dintre firmele din intreaga lume „au cont pe Facebook”
De asemenea, 17% dintre companiile din intreaga lume folosesc retelele so­cia­le pentru a imbunatati atat colaborarea interna, cat si pe cea cu partenerii si clientii, potrivit unui al doilea studiu Cisco. Acest procent este insa cel mai mic in clasamentul celor mai utilizate aplicatii, instrumente de colaborare. Astfel, e-mai­lul, in proportie de 91%, ramane metoda de colaborare preferata. Pe langa acesta, sondajul, realizat pe un esantion de 1.000 de repondenti, a descoperit ca alte aplicatii folosite pentru a colabora la lo­cul de munca includ spatiile partajate (66%), apelurile de voce si teleconferinte (66%), conferintele web (55%), con­fe­rin­tele video (35%) si mesageria instant (34%).
Cu toate acestea, la nivel mondial, mai mult de jumatate dintre organizatii (52%) interzic utilizarea aplicatiilor de tip retele sociale sau a instrumentelor de colaborare similare la serviciu. Unele dintre argumentele pentru un astfel de comportament tin de securitatea datelor si de faptul ca adesea, deoarece retelele sociale constituie cele mai mari ba­ze de date, sunt tinta atacurilor din par­tea hackerilor. Romania, locul 7 la raspandirea mesajelor spam
Potrivit raportului atacurilor de tip spam pentru primul trimestru al anului 2010, expertii Kaspersky Lab men­tio­nea­za ca Facebook a devenit una dintre cele mai populare tinte in acest sens. „Este pentru prima data, de cand am inceput monitorizarea traficului de spam, cand atacurile asupra unei retele sociale au fost atat de prolifice”, spun acestia, precizand ca procentajul e-mail-urilor de tip phishing din primul trimestru al anului este de 0,57% din volumul total al traficului de mesaje electronice. Spam­e­rii au invatat sa exploateze noile platforme de internet, precum blogurile sau retelele sociale, pentru scopuri pro­prii. Saturatia „pietei de spam” a condus la o stagnare a acesteia, stabilindu-se la 85,2% din totalul traficului pe internet in primele trei luni ale anului 2010. Acest pro­cent coincide cu cel de la sfarsitul anului 2009.
Primele trei tari considerate prin­ci­pa­lele surse de spam din lume sunt Statele Unite ale Americii (16%), India (7%) si Rusia (6%). In acest clasament Romania ocupa si ea un loc „bun” aflan­du-se pe pozitia a saptea, cu o pondere de 4% din totalul de spam raspandit.

Citeste articolul pe: Financiarul

15% dintre firmele romanesti folosesc in mod frecvent retelele sociale

Peste 52% dintre companii interzic aplicatiile de tip social networking
In Romania 15% dintre companii utilizeaza retelele sociale si au o prezenta activa in acest mediu, daca ar fi sa luam in calcul un stu­diu al companiei Cisco, unul dintre cei mai mari producatori la nivel mondial de echipamente si solutii pentru retelele de comunicatii, pe un esantion de 890 de companii cu un profil tehnic sau de IT si care au, in medie, peste 100 de angajati.
Dezvoltarea retelelor sociale si in Romania, cum sunt Facebook, Hi5, Lin­kedIn, a platformelor de microblogging, cum ar fi Twitter, a platformelor de sharing de continut video, YouTube sau Trilulilu, dar si extinderea jocurilor online incep sa starneasca interesul si din partea companiilor, in masura in care acestea sunt percepute ca si ins­tru­men­te de marketing si comunicare, sunt folosite in departamentele de resurse uma­ne, in atragerea de personal ca­li­fi­cat, in relatiile cu clientii. In aprilie 2010, Facebook contabiliza in Romania aproximativ 1,2 milioane de conturi, iar Twitter inregistra 31.000 de conturi ro­ma­nesti, potrivit Zelist.ro. Hi5 inregistra anul trecut peste doua milioane de con­turi. Studiul trafic.ro a fost efectuat in perioada ianuarie-aprilie 2010 pe un numar de peste 44.000 de site-uri ro­manesti.
Una dintre cele mai active companii in mediul retelelor sociale este Vodafone Romania. Compania a anuntat ca pune la dispozitia clientilor un serviciu de acces gratuit la Facebook pe telefonul mobil. Site-ul 0.facebook.com este op­ti­mi­zat pentru viteza, fiind o versiune mai rapida si mai simpla a paginii pentru mobil m.facebook.com. Noul site nu include grafica sau imagini, iar paginile au fost proiectate pentru navigarea rapida in reteaua Vodafone Romania. Pentru a vizualiza o fotografie, uti­li­za­to­rul trebuie sa acceseze linkul catre ima­gine si va fi anuntat ca iese din site-ul 0.facebook.com. Pentru traficul realizat prin vizualizarea imaginilor se aplica tarifele standard Vodafone Internet pe mobil.
In acelasi timp, principalele retele sociale – Facebook, Twitter, LinkedIn, MySpace si Hi5 – au, insumat, o con­tri­butie de sub 1% din totalul vizitatorilor site-urilor din Romania – releva un studiu al trafic.ro. Cele cinci mari retele sociale reprezinta, in general, intre 0,01% si 0,9% din totalul referrerilor pe site-urile studiate. 17% dintre firmele din intreaga lume „au cont pe Facebook”
De asemenea, 17% dintre companiile din intreaga lume folosesc retelele so­cia­le pentru a imbunatati atat colaborarea interna, cat si pe cea cu partenerii si clientii, potrivit unui al doilea studiu Cisco. Acest procent este insa cel mai mic in clasamentul celor mai utilizate aplicatii, instrumente de colaborare. Astfel, e-mai­lul, in proportie de 91%, ramane metoda de colaborare preferata. Pe langa acesta, sondajul, realizat pe un esantion de 1.000 de repondenti, a descoperit ca alte aplicatii folosite pentru a colabora la lo­cul de munca includ spatiile partajate (66%), apelurile de voce si teleconferinte (66%), conferintele web (55%), con­fe­rin­tele video (35%) si mesageria instant (34%).
Cu toate acestea, la nivel mondial, mai mult de jumatate dintre organizatii (52%) interzic utilizarea aplicatiilor de tip retele sociale sau a instrumentelor de colaborare similare la serviciu. Unele dintre argumentele pentru un astfel de comportament tin de securitatea datelor si de faptul ca adesea, deoarece retelele sociale constituie cele mai mari ba­ze de date, sunt tinta atacurilor din par­tea hackerilor. Romania, locul 7 la raspandirea mesajelor spam
Potrivit raportului atacurilor de tip spam pentru primul trimestru al anului 2010, expertii Kaspersky Lab men­tio­nea­za ca Facebook a devenit una dintre cele mai populare tinte in acest sens. „Este pentru prima data, de cand am inceput monitorizarea traficului de spam, cand atacurile asupra unei retele sociale au fost atat de prolifice”, spun acestia, precizand ca procentajul e-mail-urilor de tip phishing din primul trimestru al anului este de 0,57% din volumul total al traficului de mesaje electronice. Spam­e­rii au invatat sa exploateze noile platforme de internet, precum blogurile sau retelele sociale, pentru scopuri pro­prii. Saturatia „pietei de spam” a condus la o stagnare a acesteia, stabilindu-se la 85,2% din totalul traficului pe internet in primele trei luni ale anului 2010. Acest pro­cent coincide cu cel de la sfarsitul anului 2009.
Primele trei tari considerate prin­ci­pa­lele surse de spam din lume sunt Statele Unite ale Americii (16%), India (7%) si Rusia (6%). In acest clasament Romania ocupa si ea un loc „bun” aflan­du-se pe pozitia a saptea, cu o pondere de 4% din totalul de spam raspandit.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 19 mai, 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 502 ori.

Publica un raspuns