Oamenii de stiinta de la Massachusetts Institute of Technology au reusit cu succes sa acopere hartie cu celule solare, aceasta realizare fiind parte a unei suite de proiecte de cercetare din domeniul energiei.

Compania petroliera italiana Eni a investit 5 milioane $ in centrul Eni-MIT Solar Frontiers Research Center, care va mai primi alte 2 milioane $ ca si grant din partea National Science Foundation.

Celulele solare imprimate, prezentate intr-o conferinta de presa de marti, sunt inca in faza de cercetare, avand nevoie de ani buni pana cand vor fi comercializate. Totusi, tehnica, prin care hartia este acoperita cu un material organic semiconductor utilizandu-se un proces similar cu cel al unei imprimante cu jet de cerneala, promite o cale de a scadea greutatea panourilor solare.

Materialele utilizate de cercetatorii de la MIT sunt coloranti pe baza de carbon, iar celulele au o eficienta de aproximativ 1.5-2% in convertirea energiei solare in electricitate. Insa orice material ar putea fi utilizat daca poate fi depozitat la temperatura camerei.

Celulele solare de hartie sunt una din multele metode ce implica materialele la scara nano dezvoltate la Eni-MIT Solar Frontiers Center. Pelicule din aceste materiale ar putea fi pulverizate utilizandu-se diferite tehnici de productie pentru a produce celule solare foarte subtiri pe un plastic, hartie sau foita de metal.

Siliciul, materialul predominant pentru celule solare, este durabil si este produs din materiale abundente. Multe companii vand sau dezvolta celule solare foarte subtiri, care sunt mai putin eficiente insa sunt mai ieftine de produs.

De asemenea, cercetatorii de la centru studiaza diferite molecule si elemente biologice ce pot actiona ca material pentru celule solare. Aceste materiale ieftine pot fi utilizate de sine stator sau pot fi adaugate panourilor solare din siliciu pentru a imbunatati eficienta.

Citeste articolul pe: SmartNews

Cercetatorii de la MIT imprima celule solare pe hartie

Citeste articolul pe: SmartNews

Postat de pe data de 6 mai, 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 477 ori.

Publica un raspuns