Interviu cu Abiy Yeshitla, vicepresedintele WebSphere Foundation Products
IBM are planuri mari pentru urmatorii 10 ani, perioada in care urmareste sa-si diversifice portofoliul de clienti de la baze de date pana la ma­na­ge­mentul si optimizarea transportului feroviar, de exemplu. Obiectivele com­pa­niei au fost prezentate in timpul con­fe­rin­tei Impact 2010 de catre conducerea fir­mei in perioada 2-7 mai in fata a 6.000 de invitati, la Venetian Resort Hotel din Las Vegas. Printre invitati s-au numarat ma­­nageri de top, dezvoltatori, arhitecti si analisti ai industriei din toata lumea.
In cadrul Impact 2010 – prima con­ferinta pentru oameni de afaceri si lideri IT – desfasurata sub deviza „Descopera, Interactioneaza. Optimizeaza”, au fost prezentate in diferite sesiuni peste 100 de produse ale IBM si alte partenerilor IBM. Tot in cadrul conferintei, revista „Forbes” a sponsorizat o serie de cursuri de management axate pe probleme reale pe care le intampina liderii in viata reala.
Despre o parte dintre cele mai im­por­tante obiective ale companiei IBM ne-a vorbit Abiy Yeshitla, vice­pre­se­din­tele WebSphere Foundation
Products IBM Software Group
„Financiarul“: Cum se descurca IBM in conditiile financiare actuale?
Abiy Yeshitla: Avem 30% crestere in acest trimestru, ceea ce inseamna a noua crestere consecutiva pentru companie. In ultimii patru ani am facut cateva achizitii semnificative care ne-au ajutat sa indeplinim niste cereri unice din partea clientilor nostri pe segmentul bu­si­ness process management si pe seg­men­tul conectivitatii. In ultimii trei ani ne-am imbunatatit portofoliul de pro­du­se pentru a include niste im­bu­natatiri unice. Pe segmentul business process management (BPM) IBM a avut mereu o oferta puternica pentru companiile mari. In ultimii trei ani, IBM a achi­zi­tio­nat trei companii majore care ne-au aju­tat sa reducem diferenta pe segmentul BPM.
Extindere in zone noi de business
Care sunt acestea?
Una dintre ele este File Mate, pentru managementul documentelor. Anul trecut am incheiat achizitia cu iLog, iar in acest trimestru am incheiat achizitia cu Lombardi. Cu aceste oferte IBM a completat ofertele business process management. Mereu am avut o prezenta semnificativa in segmentul aplicatiilor integrate. Potrivit Gartner, IBM este numarul 1 pentru al saselea an con­se­cu­tiv pe piata aplicatiilor integrate, cu o co­ta de piata de 31,5%. IBM a continuat sa investeasca in servicii, dezvoltare si cer­ce­tare. Astazi avem 25.000 de dez­vol­ta­tori numai pe solutii Middleware.
Ce proiecte de viitor are compania dumneavoastra?
Ca grup software, IBM este o com­pa­nie de 22 de miliarde de dolari. Con­ti­nuam sa investim in serviciile software Middleware. Zona de appliance este una foarte importanta, in care IBM se pre­ga­tes­te sa investeasca in viitor, dar si azi. Acum patru ani, IBM a achizitionat pen­tru prima oara o companie din do­me­niul data power appliance. Appliance este o zona importanta in care IBM va investi in viitor. Dupa cum stiti, acum patru ani, IBM a achizitionat pentru pri­ma oara o companie de data power appliance care era atunci o companie cu afaceri de 20 de milioane de dolari. In ultimii cinci ani, data power appliance a generat pentru IBM peste 100 de mi­li­oa­ne de dolari, fiind astazi un segment de 100 de milioane de dolari.
Ce inseamna data power appliance?
Data power appliance ajuta clientul in cresterea performantei, securitatii si a integrarii. Vom continua sa ne im­bu­na­tatim oferta pe acest segment. Clientii trebuie sa se descurce cu oameni mai putini si bugete mai mici
Cum a afectat criza financiara businessul dumneavoastra?
Chiar si intr-o perioda dificila, IBM a de­monstrat prin rezultatele financiare ca a continuat sa supravietuiasca in aceste vremuri dificile. Acest lucru se intampla datorita ofertelor care ajuta clientul in doua zone importante: una este reducerea de costuri, iar cealalta este cresterea productivitatii. Deoarece clientii sunt obligati astazi sa faca mai mult cu oameni mai putini si bugete mai mici. Deci IBM vine in in­tam­pi­na­rea acestor nevoi cu preturi per­for­man­te, dar si cu tehnologie care ajuta clientii sa reduca costurile de operare in timp ce cresc productivitatea. Asta am de­mons­trat cu ofertele noastre. De exemplu, pe segmentul aplicatiilor si serviciilor, cli­en­tii spuneau ca daca au nevoie de o apli­ca­tie foarte importanta nu era nevoie de achizitia unui software foarte scump.
La conferinta de deschidere a Impact 2010 s-a spus de mai multe ori ca in urmatorii 10 ani IBM vrea sa-si dezvolte afacerea sa vanda tot mai mult. Dar, pe termen scurt, ce solutii aveti tinand cont ca, de exemplu, multe tari din Europa traverseaza o criza profunda?
IBM a venit cu oferte open source, ceea ce inseamna software fara niciun cost pentru client, iar aceasta inseamna ca un client poate cumpara aplicatii pentru server cu costuri reduse din gama Websphere Community Edition, cum­parata de IBM de la Glue Code soft­ware. Aceste oferte sunt pentru clienti care au proiecte ce nu necesita o in­fra­struc­tura robusta.
Avem clienti in Europa, in America de Nord si in Asia-Pacific care in prezent folosesc software-ul nostru open source cu costuri reduse. Sunt foarte incantat ca avem acesti clienti. IBM le furnizeaza cursuri, iar clientii pot utiliza software-ul nostru cu costuri reduse.
Pe langa produsele de infrastructura create pentru comunitatea IT, avem si colaborarea si forta umana si produsele pentru utilizatorii business.
Tocmai am anuntat un produs nu­mit Cloud Burst care ne ajuta sa ad­mi­nis­tram mediul intr-un „nor” (cloud com­puting space). Pe langa aceasta oferta, IBM tocmai a anuntat achizitia companiei californiene Cast Iron care ne va ajuta sa operam in cloud si sa ajun­gem la organizatii din afara prin co­nec­ti­vitatea in cloud, asa cum a fost demonstrat de managerul general. Pe langa aceasta avem o initiativa majora in cloud, care include nu numai web­sphere.
Carte de vizita Abiy Yeshitla
Vicepresedintele WebSphere Foundation Products IBM Software Group Absolvent al Renasselaer, cu diploma de Master in Com­puter Sciences, Yeshitla si-a inceput cariera in cadrul companiei Bell Co­mu­ni­ca­tion Research, pe pozitia de cercetator in domeniul Software, in 1987. S-a angajat la IBM in martie 1991 mai intai ca inginer de sistem in sectorul Comunicatii. Doi ani mai tarziu a preluat conducerea unitatii pentru care a lucrat, avand obiective atat locale, cat si nationale. In ianuarie 2006, Yeshitla a fost numit WW Director pentru WebSphere Foundation Product, dar si la Datapower Appliance. Si-a extins planurile pentru WebSphere Foundation Products, dar si planul de achizitii pentru Datapower in 2006. In 2007, Yeshitla a fost numit director al Worldwide SOA, avandu-l sef direct pe Mike Borman. In 2009 a devenit unul dintre directorii executivi ai Software Group Tiger Team, dar si al SOA Sales Team. In 2010 a devenit vicepresedinte al WW WebSphere Foundation Products.

Citeste articolul pe: Financiarul

Pentru clientii cu dificultati, IBM a venit cu solutii open source

Interviu cu Abiy Yeshitla, vicepresedintele WebSphere Foundation Products
IBM are planuri mari pentru urmatorii 10 ani, perioada in care urmareste sa-si diversifice portofoliul de clienti de la baze de date pana la ma­na­ge­mentul si optimizarea transportului feroviar, de exemplu. Obiectivele com­pa­niei au fost prezentate in timpul con­fe­rin­tei Impact 2010 de catre conducerea fir­mei in perioada 2-7 mai in fata a 6.000 de invitati, la Venetian Resort Hotel din Las Vegas. Printre invitati s-au numarat ma­­nageri de top, dezvoltatori, arhitecti si analisti ai industriei din toata lumea.
In cadrul Impact 2010 – prima con­ferinta pentru oameni de afaceri si lideri IT – desfasurata sub deviza „Descopera, Interactioneaza. Optimizeaza”, au fost prezentate in diferite sesiuni peste 100 de produse ale IBM si alte partenerilor IBM. Tot in cadrul conferintei, revista „Forbes” a sponsorizat o serie de cursuri de management axate pe probleme reale pe care le intampina liderii in viata reala.
Despre o parte dintre cele mai im­por­tante obiective ale companiei IBM ne-a vorbit Abiy Yeshitla, vice­pre­se­din­tele WebSphere Foundation
Products IBM Software Group
„Financiarul“: Cum se descurca IBM in conditiile financiare actuale?
Abiy Yeshitla: Avem 30% crestere in acest trimestru, ceea ce inseamna a noua crestere consecutiva pentru companie. In ultimii patru ani am facut cateva achizitii semnificative care ne-au ajutat sa indeplinim niste cereri unice din partea clientilor nostri pe segmentul bu­si­ness process management si pe seg­men­tul conectivitatii. In ultimii trei ani ne-am imbunatatit portofoliul de pro­du­se pentru a include niste im­bu­natatiri unice. Pe segmentul business process management (BPM) IBM a avut mereu o oferta puternica pentru companiile mari. In ultimii trei ani, IBM a achi­zi­tio­nat trei companii majore care ne-au aju­tat sa reducem diferenta pe segmentul BPM.
Extindere in zone noi de business
Care sunt acestea?
Una dintre ele este File Mate, pentru managementul documentelor. Anul trecut am incheiat achizitia cu iLog, iar in acest trimestru am incheiat achizitia cu Lombardi. Cu aceste oferte IBM a completat ofertele business process management. Mereu am avut o prezenta semnificativa in segmentul aplicatiilor integrate. Potrivit Gartner, IBM este numarul 1 pentru al saselea an con­se­cu­tiv pe piata aplicatiilor integrate, cu o co­ta de piata de 31,5%. IBM a continuat sa investeasca in servicii, dezvoltare si cer­ce­tare. Astazi avem 25.000 de dez­vol­ta­tori numai pe solutii Middleware.
Ce proiecte de viitor are compania dumneavoastra?
Ca grup software, IBM este o com­pa­nie de 22 de miliarde de dolari. Con­ti­nuam sa investim in serviciile software Middleware. Zona de appliance este una foarte importanta, in care IBM se pre­ga­tes­te sa investeasca in viitor, dar si azi. Acum patru ani, IBM a achizitionat pen­tru prima oara o companie din do­me­niul data power appliance. Appliance este o zona importanta in care IBM va investi in viitor. Dupa cum stiti, acum patru ani, IBM a achizitionat pentru pri­ma oara o companie de data power appliance care era atunci o companie cu afaceri de 20 de milioane de dolari. In ultimii cinci ani, data power appliance a generat pentru IBM peste 100 de mi­li­oa­ne de dolari, fiind astazi un segment de 100 de milioane de dolari.
Ce inseamna data power appliance?
Data power appliance ajuta clientul in cresterea performantei, securitatii si a integrarii. Vom continua sa ne im­bu­na­tatim oferta pe acest segment. Clientii trebuie sa se descurce cu oameni mai putini si bugete mai mici
Cum a afectat criza financiara businessul dumneavoastra?
Chiar si intr-o perioda dificila, IBM a de­monstrat prin rezultatele financiare ca a continuat sa supravietuiasca in aceste vremuri dificile. Acest lucru se intampla datorita ofertelor care ajuta clientul in doua zone importante: una este reducerea de costuri, iar cealalta este cresterea productivitatii. Deoarece clientii sunt obligati astazi sa faca mai mult cu oameni mai putini si bugete mai mici. Deci IBM vine in in­tam­pi­na­rea acestor nevoi cu preturi per­for­man­te, dar si cu tehnologie care ajuta clientii sa reduca costurile de operare in timp ce cresc productivitatea. Asta am de­mons­trat cu ofertele noastre. De exemplu, pe segmentul aplicatiilor si serviciilor, cli­en­tii spuneau ca daca au nevoie de o apli­ca­tie foarte importanta nu era nevoie de achizitia unui software foarte scump.
La conferinta de deschidere a Impact 2010 s-a spus de mai multe ori ca in urmatorii 10 ani IBM vrea sa-si dezvolte afacerea sa vanda tot mai mult. Dar, pe termen scurt, ce solutii aveti tinand cont ca, de exemplu, multe tari din Europa traverseaza o criza profunda?
IBM a venit cu oferte open source, ceea ce inseamna software fara niciun cost pentru client, iar aceasta inseamna ca un client poate cumpara aplicatii pentru server cu costuri reduse din gama Websphere Community Edition, cum­parata de IBM de la Glue Code soft­ware. Aceste oferte sunt pentru clienti care au proiecte ce nu necesita o in­fra­struc­tura robusta.
Avem clienti in Europa, in America de Nord si in Asia-Pacific care in prezent folosesc software-ul nostru open source cu costuri reduse. Sunt foarte incantat ca avem acesti clienti. IBM le furnizeaza cursuri, iar clientii pot utiliza software-ul nostru cu costuri reduse.
Pe langa produsele de infrastructura create pentru comunitatea IT, avem si colaborarea si forta umana si produsele pentru utilizatorii business.
Tocmai am anuntat un produs nu­mit Cloud Burst care ne ajuta sa ad­mi­nis­tram mediul intr-un „nor” (cloud com­puting space). Pe langa aceasta oferta, IBM tocmai a anuntat achizitia companiei californiene Cast Iron care ne va ajuta sa operam in cloud si sa ajun­gem la organizatii din afara prin co­nec­ti­vitatea in cloud, asa cum a fost demonstrat de managerul general. Pe langa aceasta avem o initiativa majora in cloud, care include nu numai web­sphere.
Carte de vizita Abiy Yeshitla
Vicepresedintele WebSphere Foundation Products IBM Software Group Absolvent al Renasselaer, cu diploma de Master in Com­puter Sciences, Yeshitla si-a inceput cariera in cadrul companiei Bell Co­mu­ni­ca­tion Research, pe pozitia de cercetator in domeniul Software, in 1987. S-a angajat la IBM in martie 1991 mai intai ca inginer de sistem in sectorul Comunicatii. Doi ani mai tarziu a preluat conducerea unitatii pentru care a lucrat, avand obiective atat locale, cat si nationale. In ianuarie 2006, Yeshitla a fost numit WW Director pentru WebSphere Foundation Product, dar si la Datapower Appliance. Si-a extins planurile pentru WebSphere Foundation Products, dar si planul de achizitii pentru Datapower in 2006. In 2007, Yeshitla a fost numit director al Worldwide SOA, avandu-l sef direct pe Mike Borman. In 2009 a devenit unul dintre directorii executivi ai Software Group Tiger Team, dar si al SOA Sales Team. In 2010 a devenit vicepresedinte al WW WebSphere Foundation Products.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 16 mai, 2010 in categoria IT, Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 496 ori.

Publica un raspuns