Interviu cu Abiy Yeshitla, vicepresedintele WebSphere Foundation Products
IBM are planuri mari pentru urmatorii 10 ani, perioada in care urmareste sa-si diversifice portofoliul de clienti de la baze de date pana la managementul si optimizarea transportului feroviar, de exemplu. Obiectivele companiei au fost prezentate in timpul conferintei Impact 2010 de catre conducerea firmei in perioada 2-7 mai in fata a 6.000 de invitati, la Venetian Resort Hotel din Las Vegas. Printre invitati s-au numarat manageri de top, dezvoltatori, arhitecti si analisti ai industriei din toata lumea.
In cadrul Impact 2010 – prima conferinta pentru oameni de afaceri si lideri IT – desfasurata sub deviza „Descopera, Interactioneaza. Optimizeaza”, au fost prezentate in diferite sesiuni peste 100 de produse ale IBM si alte partenerilor IBM. Tot in cadrul conferintei, revista „Forbes” a sponsorizat o serie de cursuri de management axate pe probleme reale pe care le intampina liderii in viata reala.
Despre o parte dintre cele mai importante obiective ale companiei IBM ne-a vorbit Abiy Yeshitla, vicepresedintele WebSphere Foundation
Products IBM Software Group
„Financiarul“: Cum se descurca IBM in conditiile financiare actuale?
Abiy Yeshitla: Avem 30% crestere in acest trimestru, ceea ce inseamna a noua crestere consecutiva pentru companie. In ultimii patru ani am facut cateva achizitii semnificative care ne-au ajutat sa indeplinim niste cereri unice din partea clientilor nostri pe segmentul business process management si pe segmentul conectivitatii. In ultimii trei ani ne-am imbunatatit portofoliul de produse pentru a include niste imbunatatiri unice. Pe segmentul business process management (BPM) IBM a avut mereu o oferta puternica pentru companiile mari. In ultimii trei ani, IBM a achizitionat trei companii majore care ne-au ajutat sa reducem diferenta pe segmentul BPM.
Extindere in zone noi de business
Care sunt acestea?
Una dintre ele este File Mate, pentru managementul documentelor. Anul trecut am incheiat achizitia cu iLog, iar in acest trimestru am incheiat achizitia cu Lombardi. Cu aceste oferte IBM a completat ofertele business process management. Mereu am avut o prezenta semnificativa in segmentul aplicatiilor integrate. Potrivit Gartner, IBM este numarul 1 pentru al saselea an consecutiv pe piata aplicatiilor integrate, cu o cota de piata de 31,5%. IBM a continuat sa investeasca in servicii, dezvoltare si cercetare. Astazi avem 25.000 de dezvoltatori numai pe solutii Middleware.
Ce proiecte de viitor are compania dumneavoastra?
Ca grup software, IBM este o companie de 22 de miliarde de dolari. Continuam sa investim in serviciile software Middleware. Zona de appliance este una foarte importanta, in care IBM se pregateste sa investeasca in viitor, dar si azi. Acum patru ani, IBM a achizitionat pentru prima oara o companie din domeniul data power appliance. Appliance este o zona importanta in care IBM va investi in viitor. Dupa cum stiti, acum patru ani, IBM a achizitionat pentru prima oara o companie de data power appliance care era atunci o companie cu afaceri de 20 de milioane de dolari. In ultimii cinci ani, data power appliance a generat pentru IBM peste 100 de milioane de dolari, fiind astazi un segment de 100 de milioane de dolari.
Ce inseamna data power appliance?
Data power appliance ajuta clientul in cresterea performantei, securitatii si a integrarii. Vom continua sa ne imbunatatim oferta pe acest segment. Clientii trebuie sa se descurce cu oameni mai putini si bugete mai mici
Cum a afectat criza financiara businessul dumneavoastra?
Chiar si intr-o perioda dificila, IBM a demonstrat prin rezultatele financiare ca a continuat sa supravietuiasca in aceste vremuri dificile. Acest lucru se intampla datorita ofertelor care ajuta clientul in doua zone importante: una este reducerea de costuri, iar cealalta este cresterea productivitatii. Deoarece clientii sunt obligati astazi sa faca mai mult cu oameni mai putini si bugete mai mici. Deci IBM vine in intampinarea acestor nevoi cu preturi performante, dar si cu tehnologie care ajuta clientii sa reduca costurile de operare in timp ce cresc productivitatea. Asta am demonstrat cu ofertele noastre. De exemplu, pe segmentul aplicatiilor si serviciilor, clientii spuneau ca daca au nevoie de o aplicatie foarte importanta nu era nevoie de achizitia unui software foarte scump.
La conferinta de deschidere a Impact 2010 s-a spus de mai multe ori ca in urmatorii 10 ani IBM vrea sa-si dezvolte afacerea sa vanda tot mai mult. Dar, pe termen scurt, ce solutii aveti tinand cont ca, de exemplu, multe tari din Europa traverseaza o criza profunda?
IBM a venit cu oferte open source, ceea ce inseamna software fara niciun cost pentru client, iar aceasta inseamna ca un client poate cumpara aplicatii pentru server cu costuri reduse din gama Websphere Community Edition, cumparata de IBM de la Glue Code software. Aceste oferte sunt pentru clienti care au proiecte ce nu necesita o infrastructura robusta.
Avem clienti in Europa, in America de Nord si in Asia-Pacific care in prezent folosesc software-ul nostru open source cu costuri reduse. Sunt foarte incantat ca avem acesti clienti. IBM le furnizeaza cursuri, iar clientii pot utiliza software-ul nostru cu costuri reduse.
Pe langa produsele de infrastructura create pentru comunitatea IT, avem si colaborarea si forta umana si produsele pentru utilizatorii business.
Tocmai am anuntat un produs numit Cloud Burst care ne ajuta sa administram mediul intr-un „nor” (cloud computing space). Pe langa aceasta oferta, IBM tocmai a anuntat achizitia companiei californiene Cast Iron care ne va ajuta sa operam in cloud si sa ajungem la organizatii din afara prin conectivitatea in cloud, asa cum a fost demonstrat de managerul general. Pe langa aceasta avem o initiativa majora in cloud, care include nu numai websphere.
Carte de vizita Abiy Yeshitla
Vicepresedintele WebSphere Foundation Products IBM Software Group Absolvent al Renasselaer, cu diploma de Master in Computer Sciences, Yeshitla si-a inceput cariera in cadrul companiei Bell Comunication Research, pe pozitia de cercetator in domeniul Software, in 1987. S-a angajat la IBM in martie 1991 mai intai ca inginer de sistem in sectorul Comunicatii. Doi ani mai tarziu a preluat conducerea unitatii pentru care a lucrat, avand obiective atat locale, cat si nationale. In ianuarie 2006, Yeshitla a fost numit WW Director pentru WebSphere Foundation Product, dar si la Datapower Appliance. Si-a extins planurile pentru WebSphere Foundation Products, dar si planul de achizitii pentru Datapower in 2006. In 2007, Yeshitla a fost numit director al Worldwide SOA, avandu-l sef direct pe Mike Borman. In 2009 a devenit unul dintre directorii executivi ai Software Group Tiger Team, dar si al SOA Sales Team. In 2010 a devenit vicepresedinte al WW WebSphere Foundation Products.
Citeste articolul pe: Financiarul
Interviu cu Abiy Yeshitla, vicepresedintele WebSphere Foundation Products
IBM are planuri mari pentru urmatorii 10 ani, perioada in care urmareste sa-si diversifice portofoliul de clienti de la baze de date pana la managementul si optimizarea transportului feroviar, de exemplu. Obiectivele companiei au fost prezentate in timpul conferintei Impact 2010 de catre conducerea firmei in perioada 2-7 mai in fata a 6.000 de invitati, la Venetian Resort Hotel din Las Vegas. Printre invitati s-au numarat manageri de top, dezvoltatori, arhitecti si analisti ai industriei din toata lumea.
In cadrul Impact 2010 – prima conferinta pentru oameni de afaceri si lideri IT – desfasurata sub deviza „Descopera, Interactioneaza. Optimizeaza”, au fost prezentate in diferite sesiuni peste 100 de produse ale IBM si alte partenerilor IBM. Tot in cadrul conferintei, revista „Forbes” a sponsorizat o serie de cursuri de management axate pe probleme reale pe care le intampina liderii in viata reala.
Despre o parte dintre cele mai importante obiective ale companiei IBM ne-a vorbit Abiy Yeshitla, vicepresedintele WebSphere Foundation
Products IBM Software Group
„Financiarul“: Cum se descurca IBM in conditiile financiare actuale?
Abiy Yeshitla: Avem 30% crestere in acest trimestru, ceea ce inseamna a noua crestere consecutiva pentru companie. In ultimii patru ani am facut cateva achizitii semnificative care ne-au ajutat sa indeplinim niste cereri unice din partea clientilor nostri pe segmentul business process management si pe segmentul conectivitatii. In ultimii trei ani ne-am imbunatatit portofoliul de produse pentru a include niste imbunatatiri unice. Pe segmentul business process management (BPM) IBM a avut mereu o oferta puternica pentru companiile mari. In ultimii trei ani, IBM a achizitionat trei companii majore care ne-au ajutat sa reducem diferenta pe segmentul BPM.
Extindere in zone noi de business
Care sunt acestea?
Una dintre ele este File Mate, pentru managementul documentelor. Anul trecut am incheiat achizitia cu iLog, iar in acest trimestru am incheiat achizitia cu Lombardi. Cu aceste oferte IBM a completat ofertele business process management. Mereu am avut o prezenta semnificativa in segmentul aplicatiilor integrate. Potrivit Gartner, IBM este numarul 1 pentru al saselea an consecutiv pe piata aplicatiilor integrate, cu o cota de piata de 31,5%. IBM a continuat sa investeasca in servicii, dezvoltare si cercetare. Astazi avem 25.000 de dezvoltatori numai pe solutii Middleware.
Ce proiecte de viitor are compania dumneavoastra?
Ca grup software, IBM este o companie de 22 de miliarde de dolari. Continuam sa investim in serviciile software Middleware. Zona de appliance este una foarte importanta, in care IBM se pregateste sa investeasca in viitor, dar si azi. Acum patru ani, IBM a achizitionat pentru prima oara o companie din domeniul data power appliance. Appliance este o zona importanta in care IBM va investi in viitor. Dupa cum stiti, acum patru ani, IBM a achizitionat pentru prima oara o companie de data power appliance care era atunci o companie cu afaceri de 20 de milioane de dolari. In ultimii cinci ani, data power appliance a generat pentru IBM peste 100 de milioane de dolari, fiind astazi un segment de 100 de milioane de dolari.
Ce inseamna data power appliance?
Data power appliance ajuta clientul in cresterea performantei, securitatii si a integrarii. Vom continua sa ne imbunatatim oferta pe acest segment. Clientii trebuie sa se descurce cu oameni mai putini si bugete mai mici
Cum a afectat criza financiara businessul dumneavoastra?
Chiar si intr-o perioda dificila, IBM a demonstrat prin rezultatele financiare ca a continuat sa supravietuiasca in aceste vremuri dificile. Acest lucru se intampla datorita ofertelor care ajuta clientul in doua zone importante: una este reducerea de costuri, iar cealalta este cresterea productivitatii. Deoarece clientii sunt obligati astazi sa faca mai mult cu oameni mai putini si bugete mai mici. Deci IBM vine in intampinarea acestor nevoi cu preturi performante, dar si cu tehnologie care ajuta clientii sa reduca costurile de operare in timp ce cresc productivitatea. Asta am demonstrat cu ofertele noastre. De exemplu, pe segmentul aplicatiilor si serviciilor, clientii spuneau ca daca au nevoie de o aplicatie foarte importanta nu era nevoie de achizitia unui software foarte scump.
La conferinta de deschidere a Impact 2010 s-a spus de mai multe ori ca in urmatorii 10 ani IBM vrea sa-si dezvolte afacerea sa vanda tot mai mult. Dar, pe termen scurt, ce solutii aveti tinand cont ca, de exemplu, multe tari din Europa traverseaza o criza profunda?
IBM a venit cu oferte open source, ceea ce inseamna software fara niciun cost pentru client, iar aceasta inseamna ca un client poate cumpara aplicatii pentru server cu costuri reduse din gama Websphere Community Edition, cumparata de IBM de la Glue Code software. Aceste oferte sunt pentru clienti care au proiecte ce nu necesita o infrastructura robusta.
Avem clienti in Europa, in America de Nord si in Asia-Pacific care in prezent folosesc software-ul nostru open source cu costuri reduse. Sunt foarte incantat ca avem acesti clienti. IBM le furnizeaza cursuri, iar clientii pot utiliza software-ul nostru cu costuri reduse.
Pe langa produsele de infrastructura create pentru comunitatea IT, avem si colaborarea si forta umana si produsele pentru utilizatorii business.
Tocmai am anuntat un produs numit Cloud Burst care ne ajuta sa administram mediul intr-un „nor” (cloud computing space). Pe langa aceasta oferta, IBM tocmai a anuntat achizitia companiei californiene Cast Iron care ne va ajuta sa operam in cloud si sa ajungem la organizatii din afara prin conectivitatea in cloud, asa cum a fost demonstrat de managerul general. Pe langa aceasta avem o initiativa majora in cloud, care include nu numai websphere.
Carte de vizita Abiy Yeshitla
Vicepresedintele WebSphere Foundation Products IBM Software Group Absolvent al Renasselaer, cu diploma de Master in Computer Sciences, Yeshitla si-a inceput cariera in cadrul companiei Bell Comunication Research, pe pozitia de cercetator in domeniul Software, in 1987. S-a angajat la IBM in martie 1991 mai intai ca inginer de sistem in sectorul Comunicatii. Doi ani mai tarziu a preluat conducerea unitatii pentru care a lucrat, avand obiective atat locale, cat si nationale. In ianuarie 2006, Yeshitla a fost numit WW Director pentru WebSphere Foundation Product, dar si la Datapower Appliance. Si-a extins planurile pentru WebSphere Foundation Products, dar si planul de achizitii pentru Datapower in 2006. In 2007, Yeshitla a fost numit director al Worldwide SOA, avandu-l sef direct pe Mike Borman. In 2009 a devenit unul dintre directorii executivi ai Software Group Tiger Team, dar si al SOA Sales Team. In 2010 a devenit vicepresedinte al WW WebSphere Foundation Products.
Citeste articolul pe: Financiarul