China este, fara indoiala, o cultura si o lume aparte, iar anul acesta, datorita Expozitiei Mondiale de la Shanghai, trecutul, prezentul si viitorul acestei tari sunt inca o data dezvaluite. In acelasi timp, China este si cea mai mare piata telecom din lume, o piata foarte diversa si cu un potential extraordinar de dezvoltare, iar un nou studiu Ericsson ConsumerLab scoate in evidenta particularitatile comportamentului ei de consum.
Acest studiu subliniaza comportamentul si tendintele evidentiate de cei aproape 800 de milioane de abonati de telefonie mobila si 380 milioane de utilizatori de Internet din China si acopera toate segmentele socioeconomice si tehnologiile disponibile acestora.
Cu o rata de penetrare a telefoniei mobile de 56% si 8,8 milioane de abonati noi in fiecare luna, China este nu doar tara cu cel mai rapid ritm de crestere economica, ci si una dintre cele mai dinamice piete din lume. Anul trecut, cresterea produsului intern brut si a veniturilor a dus la majorarea puterii de cumparare, insa situatia materiala a populatiei variaza in functie de zona tarii luata in considerare. O privire aruncata mediilor urbane si rurale precum si pietei utilizatorilor tineri demonstreaza cat de diferite pot fi cerintele si cum variaza cererea pentru servicii.
Caracteristicile mediului urban: Tot mai multi locuitori se muta din zonele rurale catre orase, acolo unde utilizatorii cer si au acces la cele mai performante servicii de Internet mobil. Utilizatorii din mediul urban sunt interesati de cele mai noi tehnologii, iar cresterea rapida a veniturilor (de 8,8% in 2009 fata de 2008), precum si dorinta de a obtine un statut mai inalt in societate a transformat China in al doilea mare consumator de bunuri de lux din lume.
Reteaua de conexiuni fixe nu este foarte extinsa in China, in timp ce telefoanele mobile sunt disponibile peste tot, ceea ce inseamna ca oamenii folosesc terminalele mobile pentru servicii de date si voce in loc sa foloseasca laptop-uri sau dispozitive USB dongle.
Locuitorii din orase considera ca accesul la Internet este un serviciu esential. Ei se bazeaza pe Internet pentru a avea acces la o sumedenie de servicii si pentru a tine legatura cu oamenii din jurul lor. Un element care conduce la schimbarea obiceiurilor de consum este si curiozitatea chinezilor de a cunoste lumea de dincolo de granitele tarii: daca anul trecut 47 milioane de turisti chinezi au calatorit in afara granitelor, numarul lor va creste pana la 54 milioane anul acesta.
Segmentul utilizatorilor tineri: Cu un nivel de utilizare a serviciilor telecom care rivalizeaza sau chiar il depaseste pe cel al tinerilor din tari precum Marea Britanie, Suedia si SUA, tinerii chinezi sunt adevarati nativi digitali. Ei adopta cele mai noi tehnologii, sunt foarte interesati de statutul pe care il detin in societate si, provenind din familii cu un singur copil, au mai multi bani decat generatiile mai in varsta.
Mediul rural: In ciuda fenomenului de migrare catre orase, o mare parte din populatia Chinei locuieste inca in zone rurale. Veniturile populatiei din aceste zone sunt si ele in crestere, determinand intensificarea cererii pentru produse tehnologice, insa abonatii isi folosesc telefoanele mobile aproape exclusiv pentru servicii de voce. Relevanta serviciilor, usurinta in utilizare si pretul sunt cei mai importanti factori care sustin dezvoltarea segmentului de Internet mobil in zonele rurale.

Citeste articolul pe: Agora News

Ericsson publica un studiu despre piata telecom din China

China este, fara indoiala, o cultura si o lume aparte, iar anul acesta, datorita Expozitiei Mondiale de la Shanghai, trecutul, prezentul si viitorul acestei tari sunt inca o data dezvaluite. In acelasi timp, China este si cea mai mare piata telecom din lume, o piata foarte diversa si cu un potential extraordinar de dezvoltare, iar un nou studiu Ericsson ConsumerLab scoate in evidenta particularitatile comportamentului ei de consum.
Acest studiu subliniaza comportamentul si tendintele evidentiate de cei aproape 800 de milioane de abonati de telefonie mobila si 380 milioane de utilizatori de Internet din China si acopera toate segmentele socioeconomice si tehnologiile disponibile acestora.
Cu o rata de penetrare a telefoniei mobile de 56% si 8,8 milioane de abonati noi in fiecare luna, China este nu doar tara cu cel mai rapid ritm de crestere economica, ci si una dintre cele mai dinamice piete din lume. Anul trecut, cresterea produsului intern brut si a veniturilor a dus la majorarea puterii de cumparare, insa situatia materiala a populatiei variaza in functie de zona tarii luata in considerare. O privire aruncata mediilor urbane si rurale precum si pietei utilizatorilor tineri demonstreaza cat de diferite pot fi cerintele si cum variaza cererea pentru servicii.
Caracteristicile mediului urban: Tot mai multi locuitori se muta din zonele rurale catre orase, acolo unde utilizatorii cer si au acces la cele mai performante servicii de Internet mobil. Utilizatorii din mediul urban sunt interesati de cele mai noi tehnologii, iar cresterea rapida a veniturilor (de 8,8% in 2009 fata de 2008), precum si dorinta de a obtine un statut mai inalt in societate a transformat China in al doilea mare consumator de bunuri de lux din lume.
Reteaua de conexiuni fixe nu este foarte extinsa in China, in timp ce telefoanele mobile sunt disponibile peste tot, ceea ce inseamna ca oamenii folosesc terminalele mobile pentru servicii de date si voce in loc sa foloseasca laptop-uri sau dispozitive USB dongle.
Locuitorii din orase considera ca accesul la Internet este un serviciu esential. Ei se bazeaza pe Internet pentru a avea acces la o sumedenie de servicii si pentru a tine legatura cu oamenii din jurul lor. Un element care conduce la schimbarea obiceiurilor de consum este si curiozitatea chinezilor de a cunoste lumea de dincolo de granitele tarii: daca anul trecut 47 milioane de turisti chinezi au calatorit in afara granitelor, numarul lor va creste pana la 54 milioane anul acesta.
Segmentul utilizatorilor tineri: Cu un nivel de utilizare a serviciilor telecom care rivalizeaza sau chiar il depaseste pe cel al tinerilor din tari precum Marea Britanie, Suedia si SUA, tinerii chinezi sunt adevarati nativi digitali. Ei adopta cele mai noi tehnologii, sunt foarte interesati de statutul pe care il detin in societate si, provenind din familii cu un singur copil, au mai multi bani decat generatiile mai in varsta.
Mediul rural: In ciuda fenomenului de migrare catre orase, o mare parte din populatia Chinei locuieste inca in zone rurale. Veniturile populatiei din aceste zone sunt si ele in crestere, determinand intensificarea cererii pentru produse tehnologice, insa abonatii isi folosesc telefoanele mobile aproape exclusiv pentru servicii de voce. Relevanta serviciilor, usurinta in utilizare si pretul sunt cei mai importanti factori care sustin dezvoltarea segmentului de Internet mobil in zonele rurale.

Citeste articolul pe: Agora News

Postat de pe data de 9 iun., 2010 in categoria IT, Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 544 ori.

Publica un raspuns