Serviciile cu valoare adaugata vor deveni din ce in ce mai importante pentru companiile telecom, in conditiile in care veniturile provenite din serviciile de baza – voce si Internet mobil si fix – sunt „zdruncinate” de concurenta din ce in ce mai acerba si de preturile in scadere. Pe ce servicii cu valoare adaugata mizeaza operatorii?
Reprezentantii Romtelecom se asteapta ca ponderea veniturilor provenite din servicii conexe sa urce ca importanta in totalul afacerilor companiei in urmatorii 2-3 ani. Pe segmentul business, Romtelecom mizeaza pe servicii de Cyberhost.
Cyberhost este un serviciu ce ofera servere virtuale clientilor business ce doresc sa salveze si ulterior sa recupereze date. Serverele virtuale private vin cu spatii de stocare ce variaza intre 20 Gb si 80 Gb, cu preturi ce variaza de la 40 euro/luna la 100 euro/luna. „Segmentul de Data Hosting si recuperare in caz de dezastre prin centrele CyberHost genereaza cele mai multe venituri din zona conexa IT&C”, conform oficialilor Romtelecom.
Pe segmentul rezidential, principalele servicii cu valoare adaugata generatoare de venituri si interes din partea clientilor Romtelecom sunt cele oferite de centrul de informatii apelabil la numarul 1951. La acest numar se pot afla informatii privind cursul valutar, rezultatele la tragerile loto, coduri postale, lista farmaciilor non-stop, informatii trafic etc.
Un serviciu conex destinat fidelizarii este „Informatii numere clienti”, disponibil la 118932. Numarul special este taxat cu 0,36 euro/apel si 0,30 euro/minut, TVA inclus.
Orange Romania, cel mai mare operator de telefonie mobila din Romania dupa numarul de clienti, subliniaza ca asigurarea pentru telefon este unul dintre cele mai utilizate servicii conexe. „De altfel, serviciile de asigurare si de back-up sunt in centrul strategiei noastre pentru serviciile de suport dedicate clientilor”.
Printre serviciile cu valoare adaugata ale Orange se numara serviciile de continut mobil, serviciile cuprinse in programul Orange Care, serviciile de plati cu mobilul si cele de tip Mobile Banking.
Fara a oferi date mai concrete, oficialii Orange spun ca serviciile de tip infotainment (meteo, horoscop, stiri) cat si cele pentru personalizarea telefonului (jocuri, tonuri de apel, tonuri de asteptare) sunt folosite in egala masura de clientii companiei.
Ca si in cazul concurentului Romtelecom, printre serviciile de continut mobil oferite de Orange Romania se gasesc solutii propuse in cadrul grupului Orange-France Telecom si adaptate specificului pietei (de exemplu serviciul Music Store). O alta categorie de servicii o reprezinta cele cu valoare adaugata dezvoltate pe plan local, ca de exemplu serviciile de tip infotainment. Orange Care este o initiativa a grupului Orange-France Telecom.
Orange ofera la cerere clientilor business solutii de baza, personalizate, de hosting pentru pagini web (HTML, PHP, MySQL, PERL etc.).
In cazul Vodafone Romania, desi unele servicii conexe se regasesc si la nivel de grup, „toate acestea sunt adaptate pietei locale”. Printre serviciile recente cu valoare adaugata enumerate de operator se afla „Numeste-ti numarul”, Vodafone PC Protection, sau tonuri de asteptare, serviciu regasit si la concurentul Orange.
Serviciul „Numeste-ti numarul” permite clientilor companiei sa isi personalizeze numarul de telefon astfel incat sa se potriveasca personalitatii fiecaruia. In functie de combinatia aleasa, pretul modificarii numarului variaza intre 10 euro si 200 euro. In cazul numerelor de 200 euro, combinatia arata 072X XXX XXX. Cel de 10 euro are forma 0722 si un nume de 6 cifre.
Cosmote Romania mizeaza pe serviciile Web’n’walk, care ofera clientilor companiei jocuri pe mobil, sonerii sau imagini.
Ca si Orange si Vodafone, Cosmote ofera clientilor Muziton, serviciu ce permite celor ce apeleaza clientii Cosmote sa auda o anumita melodie, selectata de acestia.
Serviciul Cosmote WebCare necesita in prealabila inregistrarea clientilor companiei, ulterior acestia putand vizualiza cat au vorbit si ce credit mai au (in cazul clientilor pre-pay – n.r.), cat au de platit intr-un anumit moment, precum si sa optimizeze bugetele de comunicare in functie de nevoi, prin serviciul MVPN Budget Control.
Atat Orange cat si Vodafone au servicii similare cu Web Care, care permit clientilor sa vizualizeze cat au de platit intr-un anumit moment sau ce credit au consumat.

Citeste articolul pe: Daily Business

Operatorii telecom extind lupta dincolo de clasicele servicii de voce si Internet. Vezi care sunt „armele” lor

Serviciile cu valoare adaugata vor deveni din ce in ce mai importante pentru companiile telecom, in conditiile in care veniturile provenite din serviciile de baza – voce si Internet mobil si fix – sunt „zdruncinate” de concurenta din ce in ce mai acerba si de preturile in scadere. Pe ce servicii cu valoare adaugata mizeaza operatorii?
Reprezentantii Romtelecom se asteapta ca ponderea veniturilor provenite din servicii conexe sa urce ca importanta in totalul afacerilor companiei in urmatorii 2-3 ani. Pe segmentul business, Romtelecom mizeaza pe servicii de Cyberhost.
Cyberhost este un serviciu ce ofera servere virtuale clientilor business ce doresc sa salveze si ulterior sa recupereze date. Serverele virtuale private vin cu spatii de stocare ce variaza intre 20 Gb si 80 Gb, cu preturi ce variaza de la 40 euro/luna la 100 euro/luna. „Segmentul de Data Hosting si recuperare in caz de dezastre prin centrele CyberHost genereaza cele mai multe venituri din zona conexa IT&C”, conform oficialilor Romtelecom.
Pe segmentul rezidential, principalele servicii cu valoare adaugata generatoare de venituri si interes din partea clientilor Romtelecom sunt cele oferite de centrul de informatii apelabil la numarul 1951. La acest numar se pot afla informatii privind cursul valutar, rezultatele la tragerile loto, coduri postale, lista farmaciilor non-stop, informatii trafic etc.
Un serviciu conex destinat fidelizarii este „Informatii numere clienti”, disponibil la 118932. Numarul special este taxat cu 0,36 euro/apel si 0,30 euro/minut, TVA inclus.
Orange Romania, cel mai mare operator de telefonie mobila din Romania dupa numarul de clienti, subliniaza ca asigurarea pentru telefon este unul dintre cele mai utilizate servicii conexe. „De altfel, serviciile de asigurare si de back-up sunt in centrul strategiei noastre pentru serviciile de suport dedicate clientilor”.
Printre serviciile cu valoare adaugata ale Orange se numara serviciile de continut mobil, serviciile cuprinse in programul Orange Care, serviciile de plati cu mobilul si cele de tip Mobile Banking.
Fara a oferi date mai concrete, oficialii Orange spun ca serviciile de tip infotainment (meteo, horoscop, stiri) cat si cele pentru personalizarea telefonului (jocuri, tonuri de apel, tonuri de asteptare) sunt folosite in egala masura de clientii companiei.
Ca si in cazul concurentului Romtelecom, printre serviciile de continut mobil oferite de Orange Romania se gasesc solutii propuse in cadrul grupului Orange-France Telecom si adaptate specificului pietei (de exemplu serviciul Music Store). O alta categorie de servicii o reprezinta cele cu valoare adaugata dezvoltate pe plan local, ca de exemplu serviciile de tip infotainment. Orange Care este o initiativa a grupului Orange-France Telecom.
Orange ofera la cerere clientilor business solutii de baza, personalizate, de hosting pentru pagini web (HTML, PHP, MySQL, PERL etc.).
In cazul Vodafone Romania, desi unele servicii conexe se regasesc si la nivel de grup, „toate acestea sunt adaptate pietei locale”. Printre serviciile recente cu valoare adaugata enumerate de operator se afla „Numeste-ti numarul”, Vodafone PC Protection, sau tonuri de asteptare, serviciu regasit si la concurentul Orange.
Serviciul „Numeste-ti numarul” permite clientilor companiei sa isi personalizeze numarul de telefon astfel incat sa se potriveasca personalitatii fiecaruia. In functie de combinatia aleasa, pretul modificarii numarului variaza intre 10 euro si 200 euro. In cazul numerelor de 200 euro, combinatia arata 072X XXX XXX. Cel de 10 euro are forma 0722 si un nume de 6 cifre.
Cosmote Romania mizeaza pe serviciile Web’n’walk, care ofera clientilor companiei jocuri pe mobil, sonerii sau imagini.
Ca si Orange si Vodafone, Cosmote ofera clientilor Muziton, serviciu ce permite celor ce apeleaza clientii Cosmote sa auda o anumita melodie, selectata de acestia.
Serviciul Cosmote WebCare necesita in prealabila inregistrarea clientilor companiei, ulterior acestia putand vizualiza cat au vorbit si ce credit mai au (in cazul clientilor pre-pay – n.r.), cat au de platit intr-un anumit moment, precum si sa optimizeze bugetele de comunicare in functie de nevoi, prin serviciul MVPN Budget Control.
Atat Orange cat si Vodafone au servicii similare cu Web Care, care permit clientilor sa vizualizeze cat au de platit intr-un anumit moment sau ce credit au consumat.

Citeste articolul pe: Daily Business

Postat de pe data de 23 iun., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 794 ori.

Publica un raspuns