Unul dintre automobilele celebre ale sporturilor cu motor, Lancia Stratos, va fi construit intr-o versiune moderna, la fel de spectaculoasa, cel putin din punctul de vedere al designului, daca nu si al performantelor. Masina are nicio legatura cu grupul Fiat si din acest motiv nu are, dupa cum rezulta din informatiile de pana acum, girul constructorului italian. Si ca atare, masina nu poarta numele Lancia, ci doar „New Stratos”. Modelul ar putea fi prezentat presei, pentru teste, in luna noiembrie, pe circuitul Paul Ricard, din Franta, atunci urmand sa fie disponibile si detaliile privind pretul acestui automobil special.
Noul Stratos va fi un autoturism de serie mica, speculatiile vorbind despre 25 pana la maximum 500 de unitati. Are la baza conceptul Fenomenom Stratos, prezentat in urma cu cinci ani la Salonul auto de la Geneva, si va fi realizat pe un sasiu din fibra de carbon. Motorul va fi, asa cum se intampla si acum 40 de ani, de provenienta Ferrari, cel mai probabil de la F430. Finantatorul proiectului este un colectionar cunoscut, Michael Stoschek, totodata si un impatimit al curselor auto.
Din punctul de vedere al designului, masina va fi o reinterpretare a designului original, realizat la inceputul anilor ‘70 de celebrul Pininfarina, avand ca particularitate pastrarea siluetei, atat de cunoscute, a modelului Stratos ce a castigat mai multe titluri WRC. Designul „noului Stratos” a fost realizat de Jason Castriota, fost angajat al casei Pininfarina, intre timp instalat ca designer-sef la Saab.
Citeste articolul pe: Financiarul
Unul dintre automobilele celebre ale sporturilor cu motor, Lancia Stratos, va fi construit intr-o versiune moderna, la fel de spectaculoasa, cel putin din punctul de vedere al designului, daca nu si al performantelor. Masina are nicio legatura cu grupul Fiat si din acest motiv nu are, dupa cum rezulta din informatiile de pana acum, girul constructorului italian. Si ca atare, masina nu poarta numele Lancia, ci doar „New Stratos”. Modelul ar putea fi prezentat presei, pentru teste, in luna noiembrie, pe circuitul Paul Ricard, din Franta, atunci urmand sa fie disponibile si detaliile privind pretul acestui automobil special.
Noul Stratos va fi un autoturism de serie mica, speculatiile vorbind despre 25 pana la maximum 500 de unitati. Are la baza conceptul Fenomenom Stratos, prezentat in urma cu cinci ani la Salonul auto de la Geneva, si va fi realizat pe un sasiu din fibra de carbon. Motorul va fi, asa cum se intampla si acum 40 de ani, de provenienta Ferrari, cel mai probabil de la F430. Finantatorul proiectului este un colectionar cunoscut, Michael Stoschek, totodata si un impatimit al curselor auto.
Din punctul de vedere al designului, masina va fi o reinterpretare a designului original, realizat la inceputul anilor ‘70 de celebrul Pininfarina, avand ca particularitate pastrarea siluetei, atat de cunoscute, a modelului Stratos ce a castigat mai multe titluri WRC. Designul „noului Stratos” a fost realizat de Jason Castriota, fost angajat al casei Pininfarina, intre timp instalat ca designer-sef la Saab.