Imaginile fac cat o mie de cuvinte
In cazul unor proiecte on-line, un personaj trebuie sa fie bine creat, sa fie usor de retinut, dar si sa atraga un numar mare de vizitatori fara aproape niciun efort financiar, considera Eugen Erhan, designer la compania de consultanta Brandient si cofondator al proiectului Pidjin.net. Acesta a dat exemplul crocodilului care reprezinta imaginea Trilulilu.ro, dar si hipopotamul care reprezinta Metropotam.ro. Erhan a explicat ca un personaj trebuie sa fie unic tocmai pentru ca acela care il priveste sa il asocieze fara dubiu cu proiectul pe care il reprezinta. Acesta a explicat ca atunci cand s-a apucat sa deseneze pentru proiectul Pidjin a facut un porumbel care arata destul de comun, insa a ales in final sa il deseneze in forma piramidala, tocmai pentru a-i oferi un spor de unicitate. Erhan a precizat ca unele personaje ca Fido Dido, pisica-personaj a magazinelor Hello Kitty, sau cele doua personaje animate din cadrul reclamelor Orange pot influenta decisiv afacerile companiilor pe care le reprezinta. Simplu, unic, dragalas si cu atitudine. „Personajul da identitate unui brand. Ofera emotie vizitatorilor unui site, asa ca acestia aleg sa promoveze gratuit un anumit brand doar pentru ca le place acel personaj”, a explicat Erhan. El a mai spus ca unii vizitatori aleg sa poarte tricouri sau insemne cu astfel de personaje, ajungand sa faca reclama gratuita proiectelor. „Si eu mi-am cumparat tricou cu crocodilul de la Trilulilu”, a mai spus cofondatorul Pidjin.net. In ceea ce priveste modul in care se construieste un personaj bun, capabil sa vanda, sa promoveze si sa impresioneze, Erhan a precizat ca acela care il creeaza trebuie sa aiba grija sa il faca simplu, unic, dragut („cute”) si cu atitudine. „Personajul trebuie sa fie simplu de creat, pentru a putea fi usor retinut. E bine sa poata fi reprodus pe o bucata de servetel”, a spus designerul de la Brandinet. In plus, personajul trebuie sa fie unic si usor de descris – de exemplu, un pirat cu un papagal pe umar nu este ceva tocmai iesit din comun, dar un pirat cu doi papagali pe umeri se evidentiaza mai usor. Erhan a precizat ca atentia la detalii trebuie sa mearga pana acolo incat daca este creat un balaur cu doua capete, de exemplu, automat trebuie sa existe doua periute de dinti in baia sa. De asemenea, personajul asociat unui brand trebuie sa transmita o atitudine si sa fie simpatic pentru ca dragalasenia vinde, a comentat Erhan.
Marketerii care aleg sa se promoveze cu ajutorul unui personaj reusesc sa creeze emotie, dar si bunavointa pentru brand. In plus, personajul se comporta ca un ambasador pentru produsul pe care il reprezinta, iar cumparatorul il asociaza mai usor.
Tot in cadrul imaginilor care pot promova un produs sau o marca intra si logoul care aduce o diferenta in ochii consumatorului.
Desigur, un logo potrivit trebuie sa depaseasca mai multe bariere: limba, sex, religie, varsta. De exemplu, oameni din intreaga lume inteleg semnificatia unui mar inscriptionat pe un laptop. Mai ales pentru o companie, logoul trebuie sa reuseasca sa prezinte o atitudine, dar si domeniul de activitate, sa fie lizibil in orice dimensiune (inscriptionat pe un pix sau pe un panou de publicitate outdoor), dar e la fel de important sa arate bine in brosurile oficiale, sunt de parere specialistii in domeniu. De asemenea, trebuie sa se tina cont de paleta de culori, astfel ca un logo bun trebuie sa arate bine si in alb-negru, mai ales daca se apeleaza la publicitate in afara paginilor color din presa scrisa.
Astfel, doua sau trei culori sunt suficiente pentru un logo de companie, sustin specialistii.

Citeste articolul pe: Financiarul

Personajele ajuta la crearea si impunerea brandului

Imaginile fac cat o mie de cuvinte
In cazul unor proiecte on-line, un personaj trebuie sa fie bine creat, sa fie usor de retinut, dar si sa atraga un numar mare de vizitatori fara aproape niciun efort financiar, considera Eugen Erhan, designer la compania de consultanta Brandient si cofondator al proiectului Pidjin.net. Acesta a dat exemplul crocodilului care reprezinta imaginea Trilulilu.ro, dar si hipopotamul care reprezinta Metropotam.ro. Erhan a explicat ca un personaj trebuie sa fie unic tocmai pentru ca acela care il priveste sa il asocieze fara dubiu cu proiectul pe care il reprezinta. Acesta a explicat ca atunci cand s-a apucat sa deseneze pentru proiectul Pidjin a facut un porumbel care arata destul de comun, insa a ales in final sa il deseneze in forma piramidala, tocmai pentru a-i oferi un spor de unicitate. Erhan a precizat ca unele personaje ca Fido Dido, pisica-personaj a magazinelor Hello Kitty, sau cele doua personaje animate din cadrul reclamelor Orange pot influenta decisiv afacerile companiilor pe care le reprezinta. Simplu, unic, dragalas si cu atitudine. „Personajul da identitate unui brand. Ofera emotie vizitatorilor unui site, asa ca acestia aleg sa promoveze gratuit un anumit brand doar pentru ca le place acel personaj”, a explicat Erhan. El a mai spus ca unii vizitatori aleg sa poarte tricouri sau insemne cu astfel de personaje, ajungand sa faca reclama gratuita proiectelor. „Si eu mi-am cumparat tricou cu crocodilul de la Trilulilu”, a mai spus cofondatorul Pidjin.net. In ceea ce priveste modul in care se construieste un personaj bun, capabil sa vanda, sa promoveze si sa impresioneze, Erhan a precizat ca acela care il creeaza trebuie sa aiba grija sa il faca simplu, unic, dragut („cute”) si cu atitudine. „Personajul trebuie sa fie simplu de creat, pentru a putea fi usor retinut. E bine sa poata fi reprodus pe o bucata de servetel”, a spus designerul de la Brandinet. In plus, personajul trebuie sa fie unic si usor de descris – de exemplu, un pirat cu un papagal pe umar nu este ceva tocmai iesit din comun, dar un pirat cu doi papagali pe umeri se evidentiaza mai usor. Erhan a precizat ca atentia la detalii trebuie sa mearga pana acolo incat daca este creat un balaur cu doua capete, de exemplu, automat trebuie sa existe doua periute de dinti in baia sa. De asemenea, personajul asociat unui brand trebuie sa transmita o atitudine si sa fie simpatic pentru ca dragalasenia vinde, a comentat Erhan.
Marketerii care aleg sa se promoveze cu ajutorul unui personaj reusesc sa creeze emotie, dar si bunavointa pentru brand. In plus, personajul se comporta ca un ambasador pentru produsul pe care il reprezinta, iar cumparatorul il asociaza mai usor.
Tot in cadrul imaginilor care pot promova un produs sau o marca intra si logoul care aduce o diferenta in ochii consumatorului.
Desigur, un logo potrivit trebuie sa depaseasca mai multe bariere: limba, sex, religie, varsta. De exemplu, oameni din intreaga lume inteleg semnificatia unui mar inscriptionat pe un laptop. Mai ales pentru o companie, logoul trebuie sa reuseasca sa prezinte o atitudine, dar si domeniul de activitate, sa fie lizibil in orice dimensiune (inscriptionat pe un pix sau pe un panou de publicitate outdoor), dar e la fel de important sa arate bine in brosurile oficiale, sunt de parere specialistii in domeniu. De asemenea, trebuie sa se tina cont de paleta de culori, astfel ca un logo bun trebuie sa arate bine si in alb-negru, mai ales daca se apeleaza la publicitate in afara paginilor color din presa scrisa.
Astfel, doua sau trei culori sunt suficiente pentru un logo de companie, sustin specialistii.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 10 aug., 2010 in categoria Business. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 504 ori.

Publica un raspuns