O2, Vodafone şi Orange, cei mai mari operatori telecom din Marea Britanie, susţinuţi de Ericsson şi de cele mai importante companii de televiziune din ţară, şi-au unit forţele pentru a dezvolta o nouă strategie de susţinere a televiziunii mobile.
Susţinută de dezvoltarea alertă a serviciilor de broadband mobil, televiziunea mobilă devine tot mai populară peste tot în lume, chiar dacă nu a reuşit încă să atingă nivelul de penetrare prezis de mulţi specialişti.
Capacitatea limitată a reţelei, costurile mari de implementare pentru operatori, preţurile ridicate ale terminalelor mobile, pe care nu mulţi utilizatori şi le pot permite, şi lipsa de varietate în conţinut sunt consideraţi ca fiind cei mai importanţi factori, până acum, au împiedicat dezvoltarea acestui tip de servicii.
În Marea Britanie, trei dintre cei mai mari operatori telecom, susţinuţi de Ericsson şi de cele mai importante companii de televiziune din ţară, şi-au unit forţele pentru a dezvolta o nouă strategie de susţinere a televiziunii mobile: Integrated Mobile Broadcast (IMB).
IMB este un nou standard de tehnologie mobilă de difuzare care va susţine livrarea de conţinut de calitate şi memorarea obiceiurilor de vizionare ale fiecărei persoane în parte, eliminând, de asemenea, limitările existente de capacitate – toate acestea la un cost foarte mic de implementare şi administrare.
Noul standard va funcţiona pe diferite segmente de spectru licenţiat pentru tehnologii 3G din Europe, segmente care au rămas nefolosite până în acest moment, deşi operatorii au achitat drepturile de utilizare.
Colaborare de probă
Începând din octombrie, subsidiarele britanice ale operatorilor O2, Orange şi Vodafone vor colabora pe o perioadă de probă de 3 luni. Atunci când operatori atât de importanţi decid să lase deoparte rivalităţile din trecut şi să acţioneze împreună, industria este atentă la această acţiune. Ericsson va fi principalul furnizor de soluţii tehnologice pentru acest serviciu, punând la dispoziţie platforma sa media Content Delivery System (ECDS) Mobile TV.
Iniţial, serviciul va fi implementat în 8 staţii de bază din Marea Britanie: cinci aflate în Londra, în apropierea sediilor Orange şi Vodafone, unul aflat lângă sediul O2 din Slough şi două din laboratoarele de testare ale Orange din Bristol. O sută de telefoane mobile cu chip-uri IMB încorporate vor fi folosite de către cei trei operatori şi de furnizorii de conţinut implicaţi în test.
Tim Baker, Systems Integration Director la Ericsson Marea Britanie, crede că serviciul IMB poate să îmbunătăţească experienţa de vizionare a utilizatorilor, să reducă costurile pentru operatori şi să reprezinte un model de business demn de luat în calcul pentru furnizorii de conţinut şi publicitate. În acelaşi timp, IMB este şi o alternativă mai ieftină la serviciile de televiziune susţinute în prezent de către operatori.
Participanţii la acest experiment şi-au stabilit Jocurile Olimpice din Londra din 2012 ca punct de referinţă pentru succesul soluţiei IMB. În timpul unui eveniment internaţional atât de important, reţelele IP sunt încărcate la maxim: oamenii s-au obişnuit să poată accesa informaţiile de care au nevoie de oriunde şi oricând şi ei îşi vor dori să vizioneze evenimentele sportive de pe telefoanele lor mobile. Pentru ca reţelele IP ale operatorilor să susţină cererea utilizatorilor şi să rămână operaţionale, ei vor fi nevoiţi să implementeze o soluţie comercială de TV mobil.
SURSA: Ericsson

Citeste articolul pe: Capital

O2, Vodafone şi Orange colaborează pentru dezvoltarea televiziunii pe mobil

O2, Vodafone şi Orange, cei mai mari operatori telecom din Marea Britanie, susţinuţi de Ericsson şi de cele mai importante companii de televiziune din ţară, şi-au unit forţele pentru a dezvolta o nouă strategie de susţinere a televiziunii mobile.
Susţinută de dezvoltarea alertă a serviciilor de broadband mobil, televiziunea mobilă devine tot mai populară peste tot în lume, chiar dacă nu a reuşit încă să atingă nivelul de penetrare prezis de mulţi specialişti.
Capacitatea limitată a reţelei, costurile mari de implementare pentru operatori, preţurile ridicate ale terminalelor mobile, pe care nu mulţi utilizatori şi le pot permite, şi lipsa de varietate în conţinut sunt consideraţi ca fiind cei mai importanţi factori, până acum, au împiedicat dezvoltarea acestui tip de servicii.
În Marea Britanie, trei dintre cei mai mari operatori telecom, susţinuţi de Ericsson şi de cele mai importante companii de televiziune din ţară, şi-au unit forţele pentru a dezvolta o nouă strategie de susţinere a televiziunii mobile: Integrated Mobile Broadcast (IMB).
IMB este un nou standard de tehnologie mobilă de difuzare care va susţine livrarea de conţinut de calitate şi memorarea obiceiurilor de vizionare ale fiecărei persoane în parte, eliminând, de asemenea, limitările existente de capacitate – toate acestea la un cost foarte mic de implementare şi administrare.
Noul standard va funcţiona pe diferite segmente de spectru licenţiat pentru tehnologii 3G din Europe, segmente care au rămas nefolosite până în acest moment, deşi operatorii au achitat drepturile de utilizare.
Colaborare de probă
Începând din octombrie, subsidiarele britanice ale operatorilor O2, Orange şi Vodafone vor colabora pe o perioadă de probă de 3 luni. Atunci când operatori atât de importanţi decid să lase deoparte rivalităţile din trecut şi să acţioneze împreună, industria este atentă la această acţiune. Ericsson va fi principalul furnizor de soluţii tehnologice pentru acest serviciu, punând la dispoziţie platforma sa media Content Delivery System (ECDS) Mobile TV.
Iniţial, serviciul va fi implementat în 8 staţii de bază din Marea Britanie: cinci aflate în Londra, în apropierea sediilor Orange şi Vodafone, unul aflat lângă sediul O2 din Slough şi două din laboratoarele de testare ale Orange din Bristol. O sută de telefoane mobile cu chip-uri IMB încorporate vor fi folosite de către cei trei operatori şi de furnizorii de conţinut implicaţi în test.
Tim Baker, Systems Integration Director la Ericsson Marea Britanie, crede că serviciul IMB poate să îmbunătăţească experienţa de vizionare a utilizatorilor, să reducă costurile pentru operatori şi să reprezinte un model de business demn de luat în calcul pentru furnizorii de conţinut şi publicitate. În acelaşi timp, IMB este şi o alternativă mai ieftină la serviciile de televiziune susţinute în prezent de către operatori.
Participanţii la acest experiment şi-au stabilit Jocurile Olimpice din Londra din 2012 ca punct de referinţă pentru succesul soluţiei IMB. În timpul unui eveniment internaţional atât de important, reţelele IP sunt încărcate la maxim: oamenii s-au obişnuit să poată accesa informaţiile de care au nevoie de oriunde şi oricând şi ei îşi vor dori să vizioneze evenimentele sportive de pe telefoanele lor mobile. Pentru ca reţelele IP ale operatorilor să susţină cererea utilizatorilor şi să rămână operaţionale, ei vor fi nevoiţi să implementeze o soluţie comercială de TV mobil.
SURSA: Ericsson

Citeste articolul pe: Capital

Postat de pe data de 11 oct., 2010 in categoria Evenimente, IT, Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 411 ori.

Publica un raspuns