Intrarea Google cu un birou pe piata locala a starnit reactii mixte intre jucatorii din piata de publicitate online din Romania. De la “biroul local nu schimba mare lucru”, pana la “intrarea Google reprezinta chiar o oportunitate pentru jucatorii locali”, este clar ca managerii romani din advertising vor privi cu atentie miscarile gigantului american pe piata autohtona.
Compania americana a anuntat miercuri intrarea pe piata locala, printr-un “birou de afaceri”. Country manager al Google va fi, din noiembrie, Dan Bulucea, fost executiv la Microsoft.
Fara sa fi aparut vreodata informatii publice privind veniturile generate de Google in Romania, in special din serviciul AdWords, jucatorii locali spun ca acestea s-ar putea ridica la circa 10 mil. euro pe an, daca nu mai mult. Piata de publicitate online din Romania a fost in 2009 de 15,3 mil. euro (65,2 mil. lei), in scadere cu 10% fata de 2008, conform unui studiu IAB Romania, realizat de PricewaterhouseCoopers pe baza declaratiilor jucatorilor din piata. Google nu a contribuit cu informatii in cadrul studiului.
Se va “bate” Google cu jucatorii locali pentru banii din advertising?
Orlando Nicoara, seful Apropo Media, spune ca pericolul Google exista oricum, cu sau fara birou local.
“Google este o amenintare pentru piata locala, indiferent ca au sau nu birou local. Deschiderea unui birou si angajarea unei echipe ar trebui sa le mareasca veniturile, sa-i ajute sa se vanda mai bine, sa-si mareasca baza de clienti”, spune el.
“Dan Bulucea este mai putin cunoscut pe piata de publicitate dar este bine conectat la piata de IT si tot ceea ce inseamna ea. Vom vedea ce va fi, la prima vedere as spune ca par mai degraba interesati sa-si vanda produsele catre companii – unde sunt cam zero – si mai putin de partea de publicitate, unde stau deja foarte bine”, a completat Nicoara.
Val Voicu, general manager AdEvolution, spune ca biroul local al Google nu va avea efecte majore asupra pietei locale de publicitate online. “Biroul din Romania este doar o forma juridica pentru a-si oficializa prezenta. Ei erau activi in Romania si inainte de aceasta deschidere. Companiile mari, multinationalele, daca erau interesate, oricum cumparau deja Google direct din Anglia. Este doar o oficializare a prezentei companiei pe piata locala”.
Calin Rotarus, managerul regiei de publicitate online ArboInteractive, este de parere ca intrarea Google nu presupune o amenintare pentru piata locala de advertising, acestia promovand “un marketing curat, corect”.
“Nu, intrarea Google pe piata din Romania nu presupune o amenintare pe piata locala de advertising, daca aici ne referim la regii sau site-uri independente. Google are, intr-adevar, o cota de piata foarte mare pe bugetele de online, iar aceasta va creste cu siguranta in urmatorii ani, insa deschiderea unui birou local inseamna un plus pentru advertiseri, politica Google fiind una care incurajeaza un marketing curat, corect. Practic, Google nu va incuraja advertiserii sa foloseasca doar AdWords, ci ii incurajeaza sa integreze corect AdWords (cautare si continut) in strategia de comunicare”, este de parere Calin Rotarus.
Totodata, acesta subliniaza ca un birou local va permite companiei americane sa controleze mai bine piata din Romania, raspunzand mai rapid nevoilor consumatorilor in ceea ce priveste produsele companiei.
Mihai Fanache, de la Media Cafe, reprezentantul de vanzari al Yahoo in Romania, spune ca prezenta Google pe piata locala este “mai degraba o oportunitate decat o amenintare pentru jucatorii locali. Vor atrage cu siguranta noi parteneri in online si vor accelera cresterea industriei. Probabil Google va creste local pe zona de ‘managed services’ – clienti directi si agentii. Deci bugete de peste 100.000 euro pe an. Per total, cat timp mediul online devine mai competitiv – ‘it’s all good news'”.
Ce parere ai de intrarea directa a Google in Romania? Comenteaza mai jos

Citeste articolul pe: Daily Business

Ce spun advertiserii locali despre intrarea Google in Romania

Intrarea Google cu un birou pe piata locala a starnit reactii mixte intre jucatorii din piata de publicitate online din Romania. De la “biroul local nu schimba mare lucru”, pana la “intrarea Google reprezinta chiar o oportunitate pentru jucatorii locali”, este clar ca managerii romani din advertising vor privi cu atentie miscarile gigantului american pe piata autohtona.
Compania americana a anuntat miercuri intrarea pe piata locala, printr-un “birou de afaceri”. Country manager al Google va fi, din noiembrie, Dan Bulucea, fost executiv la Microsoft.
Fara sa fi aparut vreodata informatii publice privind veniturile generate de Google in Romania, in special din serviciul AdWords, jucatorii locali spun ca acestea s-ar putea ridica la circa 10 mil. euro pe an, daca nu mai mult. Piata de publicitate online din Romania a fost in 2009 de 15,3 mil. euro (65,2 mil. lei), in scadere cu 10% fata de 2008, conform unui studiu IAB Romania, realizat de PricewaterhouseCoopers pe baza declaratiilor jucatorilor din piata. Google nu a contribuit cu informatii in cadrul studiului.
Se va “bate” Google cu jucatorii locali pentru banii din advertising?
Orlando Nicoara, seful Apropo Media, spune ca pericolul Google exista oricum, cu sau fara birou local.
“Google este o amenintare pentru piata locala, indiferent ca au sau nu birou local. Deschiderea unui birou si angajarea unei echipe ar trebui sa le mareasca veniturile, sa-i ajute sa se vanda mai bine, sa-si mareasca baza de clienti”, spune el.
“Dan Bulucea este mai putin cunoscut pe piata de publicitate dar este bine conectat la piata de IT si tot ceea ce inseamna ea. Vom vedea ce va fi, la prima vedere as spune ca par mai degraba interesati sa-si vanda produsele catre companii – unde sunt cam zero – si mai putin de partea de publicitate, unde stau deja foarte bine”, a completat Nicoara.
Val Voicu, general manager AdEvolution, spune ca biroul local al Google nu va avea efecte majore asupra pietei locale de publicitate online. “Biroul din Romania este doar o forma juridica pentru a-si oficializa prezenta. Ei erau activi in Romania si inainte de aceasta deschidere. Companiile mari, multinationalele, daca erau interesate, oricum cumparau deja Google direct din Anglia. Este doar o oficializare a prezentei companiei pe piata locala”.
Calin Rotarus, managerul regiei de publicitate online ArboInteractive, este de parere ca intrarea Google nu presupune o amenintare pentru piata locala de advertising, acestia promovand “un marketing curat, corect”.
“Nu, intrarea Google pe piata din Romania nu presupune o amenintare pe piata locala de advertising, daca aici ne referim la regii sau site-uri independente. Google are, intr-adevar, o cota de piata foarte mare pe bugetele de online, iar aceasta va creste cu siguranta in urmatorii ani, insa deschiderea unui birou local inseamna un plus pentru advertiseri, politica Google fiind una care incurajeaza un marketing curat, corect. Practic, Google nu va incuraja advertiserii sa foloseasca doar AdWords, ci ii incurajeaza sa integreze corect AdWords (cautare si continut) in strategia de comunicare”, este de parere Calin Rotarus.
Totodata, acesta subliniaza ca un birou local va permite companiei americane sa controleze mai bine piata din Romania, raspunzand mai rapid nevoilor consumatorilor in ceea ce priveste produsele companiei.
Mihai Fanache, de la Media Cafe, reprezentantul de vanzari al Yahoo in Romania, spune ca prezenta Google pe piata locala este “mai degraba o oportunitate decat o amenintare pentru jucatorii locali. Vor atrage cu siguranta noi parteneri in online si vor accelera cresterea industriei. Probabil Google va creste local pe zona de ‘managed services’ – clienti directi si agentii. Deci bugete de peste 100.000 euro pe an. Per total, cat timp mediul online devine mai competitiv – ‘it’s all good news'”.
Ce parere ai de intrarea directa a Google in Romania? Comenteaza mai jos

Citeste articolul pe: Daily Business

Postat de pe data de 3 nov., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 154 ori.

Publica un raspuns