Retelele sociale vor atrage 2-3 milioane de euro din publicitatea pe internet
Piata autohtona a publicitatii online va creste in 2010 cu peste 15%, fiind voci care afirma ca se asteapta chiar dublarea volumului din 2009, pana la nivelul de 30 de milioane de euro. Din aceasta, retelele sociale isi vor „adjudeca” doua-trei milioane de euro, potrivit specialistilor. Lideri la audienta in mediul online, retelele sociale precum Hi5, Facebook si Neogen cauta acum sa transforme milioanele de utilizatori in milioane de euro.
Cea mai recenta editie a studiului ROADS („Romanian Online Advertising Study”) realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers Romania arata ca valoarea totala a pietei de publicitate online in Romania a fost in 2009 de 65.191.801 lei (15,4 milioane de euro la cursul mediu din 2009). Raportat la 2008, publicitatea online a inregistrat o scadere de 10%, cel mai putin comparativ cu celelalte medii si cu intreaga piata de publicitate. Editia pe al doilea semestru a studiului ROADS arata ca piata de publicitate online si-a revenit pe finalul anului 2009, iar in 2010 ne putem astepta chiar la o crestere, adica la depasirea totalului pe anul trecut, a declarat Cristian Petriceanu, presedinte al IAB Romania.
Optimism privind evolutia afacerilor
Dupa primul trimestru parerile sunt impartite in privinta evolutiei pietei de publicitate online. Oficialii Intact Interactive declara ca se observa o usoara crestere fata de aceeasi perioada din 2009. Pentru acest an reprezentantii Intact Interactive cred ca piata publicitatii online va creste cu 15% fata de nivelul inregistrat in 2009. Ceva mai optimisti sunt reprezentantii companiilor Httpool si AdEvolution. Laurentiu Pop considera ca piata de publicitate online va ajunge la 30 de milioane de euro in 2010, suma care include bugetele de display, de performance pe retelele de site-uri din Romania, de publicitate contextuala si predictiv comportamentala. Aceeasi suma este indicata si de Val Voicu pentru anul acesta.
Un potential nevalorificat
„Eram in tren, citeam si ghici cine se asaza in fata mea? CRBL. Ma gandesc cum sa ma bag in seama… si il caut pe Facebook…”, asa suna succint una din reclamele operatorului de telefonie mobila Vodafone, care confirma prin acest spot recent dimensiunea retelelor sociale. Hi5, Facebook, Netlog sau autohtonul Neogen sunt cele mai importante retele sociale in Romania. Practic, in randul utilizatorilor tineri de internet este un „must” prezenta pe acestea. Daca la audienta toate brandurile stau foarte bine, veniturile din publicitate nu sunt pe masura numarului de vizitatori. Calin Fusu, cel care conduce Neogen, crede ca publicitatea pe retelele sociale va ajunge in acest an la doua-trei milioane de euro, aproximativ 10% din totalul pietei online. „Neogen si Hi5 vor atrage cei mai multi bani pentru ca au echipe de vanzari. Facebook nu a avut monetizarea asteptata”, puncteaza Calin Fusu. Anul acesta, fondatorul Neogen asteapta venituri de un milion de euro din publicitate. De asemenea, o estimare asemanatoare face si Val Voicu, fondatorul regiei online AdEvolution, care considera ca retelele sociale vor atrage doua milioane de euro din piata de publicitate online.
Hi5 are 4,6 milioane de vizitatori unici
Dan Hutanu, manager ARBOsocial, spune ca Hi5.com este cea mai mare retea sociala din Romania, cu peste 55% dintre internautii prezenti activ, avand peste 4,6 milioane de vizitatori unici pe luna, conform datelor SATI (Studiul de Audienta si Trafic Internet). „Inca de la inceputul anului si advertiserii romani au devenit mai interesati de publicitatea pe site-ul Hi5, iar multi dintre cei care n-au comunicat pana anul trecut au desfasurat deja cel putin o campanie anul acesta”, subliniaza Dan Hutanu. De acum ARBOsocial va beneficia de asistenta specializata din partea Republika Interactive, agentie interactiva axata pe promovarea pe retelele sociale, pentru campaniile de social media. Acest parteneriat ne incurajeaza sa fim optimisti in ceea ce priveste utilizarea componentelor virale, a profilelor de brand si gestionarea intr-un mod profesionist a comunitatilor care se formeaza in jurul brandului pentru ca userii sa devina ambasadorii brandului nostru si sa-l propage mai departe, puncteaza Dan Hutanu. Acesta mai spune ca social media este in prezent un fenomen „extraordinar“, care a depasit stadiul de moda si a ajuns o componenta de baza a vietii tinerilor (si nu numai), atat pe plan mondial, cat si in Romania. Pana in prezent companiile care activeaza in domeniile telecom, banking si FMCG au lansat campanii pe retelele sociale.
Facebook: majorare de 50% a bugetelor
Laurentiu Pop, Deputy Managing Director Httpool Romania, afirma ca interesul advertiserilor a crescut din ce in ce mai mult din februarie anul trecut de cand se ocupa de vanzarea spatiului publicitar pe reteaua Facebook. „Anul acesta estimam ca vom inregistra o crestere de peste 50% in ceea ce priveste cererile de publicitate pe Facebook“, puncteaza Laurentiu Pop. „Advertiserii sunt foarte interesati de orice metoda de promovare existenta pe Facebook, mai ales incepand din toamna lui 2009 cand Facebook a trecut de 300.000 de conturi active. La ora actuala Facebook are aproximativ 1.200.000 de conturi active in Romania, din care 75% apartin userilor din grupul de varsta 18-35 de ani, o categorie foarte cautata de advertiseri”, subliniaza reprezentantul Httpool. Peste 50 de companii au investit cel putin o data pe Facebook prin Httpool, de la cele specializate pe telecomunicatii si pana la asociatii de studenti sau companii de teatru regionale. Facebook incearca sa prinda din urma Hi5 in privinta audientei pe plan national. Potrivit estimarilor Httpool, reteaua Facebook va depasi in Romania numarul de 2.000.000 de conturi active pana la sfarsitul anului, „poate chiar pana la sfarsitul verii”. In ceea ce priveste numarul de afisari al campaniilor publicitare, potrivit ultimelor date, Facebook are in Romania peste 120 de milioane de afisari „servite” lunar. Avantajele social media
targetarea precisa in functie de sex si varsta timpul mediu petrecut de utilizatori in cadrul retelei (24 de minute pe zi), mult mai mare fata de orice alt site din .ro modul de comunicare foarte facil: userii sunt deja acolo, tot ce trebuie facut este sa interactionezi cu ei (branduri cu prezenta online si mai ales in retele sociale)
Puncte slabe
cel mai mare dezavantaj al retelelor este monetizarea redusa lipsa datelor SATI, cu exceptia Hi5 unii advertiseri declara ca acestea pot fi percepute ca site-uri de dating
Citeste articolul pe: Financiarul
Retelele sociale vor atrage 2-3 milioane de euro din publicitatea pe internet
Piata autohtona a publicitatii online va creste in 2010 cu peste 15%, fiind voci care afirma ca se asteapta chiar dublarea volumului din 2009, pana la nivelul de 30 de milioane de euro. Din aceasta, retelele sociale isi vor „adjudeca” doua-trei milioane de euro, potrivit specialistilor. Lideri la audienta in mediul online, retelele sociale precum Hi5, Facebook si Neogen cauta acum sa transforme milioanele de utilizatori in milioane de euro.
Cea mai recenta editie a studiului ROADS („Romanian Online Advertising Study”) realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers Romania arata ca valoarea totala a pietei de publicitate online in Romania a fost in 2009 de 65.191.801 lei (15,4 milioane de euro la cursul mediu din 2009). Raportat la 2008, publicitatea online a inregistrat o scadere de 10%, cel mai putin comparativ cu celelalte medii si cu intreaga piata de publicitate. Editia pe al doilea semestru a studiului ROADS arata ca piata de publicitate online si-a revenit pe finalul anului 2009, iar in 2010 ne putem astepta chiar la o crestere, adica la depasirea totalului pe anul trecut, a declarat Cristian Petriceanu, presedinte al IAB Romania.
Optimism privind evolutia afacerilor
Dupa primul trimestru parerile sunt impartite in privinta evolutiei pietei de publicitate online. Oficialii Intact Interactive declara ca se observa o usoara crestere fata de aceeasi perioada din 2009. Pentru acest an reprezentantii Intact Interactive cred ca piata publicitatii online va creste cu 15% fata de nivelul inregistrat in 2009. Ceva mai optimisti sunt reprezentantii companiilor Httpool si AdEvolution. Laurentiu Pop considera ca piata de publicitate online va ajunge la 30 de milioane de euro in 2010, suma care include bugetele de display, de performance pe retelele de site-uri din Romania, de publicitate contextuala si predictiv comportamentala. Aceeasi suma este indicata si de Val Voicu pentru anul acesta.
Un potential nevalorificat
„Eram in tren, citeam si ghici cine se asaza in fata mea? CRBL. Ma gandesc cum sa ma bag in seama… si il caut pe Facebook…”, asa suna succint una din reclamele operatorului de telefonie mobila Vodafone, care confirma prin acest spot recent dimensiunea retelelor sociale. Hi5, Facebook, Netlog sau autohtonul Neogen sunt cele mai importante retele sociale in Romania. Practic, in randul utilizatorilor tineri de internet este un „must” prezenta pe acestea. Daca la audienta toate brandurile stau foarte bine, veniturile din publicitate nu sunt pe masura numarului de vizitatori. Calin Fusu, cel care conduce Neogen, crede ca publicitatea pe retelele sociale va ajunge in acest an la doua-trei milioane de euro, aproximativ 10% din totalul pietei online. „Neogen si Hi5 vor atrage cei mai multi bani pentru ca au echipe de vanzari. Facebook nu a avut monetizarea asteptata”, puncteaza Calin Fusu. Anul acesta, fondatorul Neogen asteapta venituri de un milion de euro din publicitate. De asemenea, o estimare asemanatoare face si Val Voicu, fondatorul regiei online AdEvolution, care considera ca retelele sociale vor atrage doua milioane de euro din piata de publicitate online.
Hi5 are 4,6 milioane de vizitatori unici
Dan Hutanu, manager ARBOsocial, spune ca Hi5.com este cea mai mare retea sociala din Romania, cu peste 55% dintre internautii prezenti activ, avand peste 4,6 milioane de vizitatori unici pe luna, conform datelor SATI (Studiul de Audienta si Trafic Internet). „Inca de la inceputul anului si advertiserii romani au devenit mai interesati de publicitatea pe site-ul Hi5, iar multi dintre cei care n-au comunicat pana anul trecut au desfasurat deja cel putin o campanie anul acesta”, subliniaza Dan Hutanu. De acum ARBOsocial va beneficia de asistenta specializata din partea Republika Interactive, agentie interactiva axata pe promovarea pe retelele sociale, pentru campaniile de social media. Acest parteneriat ne incurajeaza sa fim optimisti in ceea ce priveste utilizarea componentelor virale, a profilelor de brand si gestionarea intr-un mod profesionist a comunitatilor care se formeaza in jurul brandului pentru ca userii sa devina ambasadorii brandului nostru si sa-l propage mai departe, puncteaza Dan Hutanu. Acesta mai spune ca social media este in prezent un fenomen „extraordinar“, care a depasit stadiul de moda si a ajuns o componenta de baza a vietii tinerilor (si nu numai), atat pe plan mondial, cat si in Romania. Pana in prezent companiile care activeaza in domeniile telecom, banking si FMCG au lansat campanii pe retelele sociale.
Facebook: majorare de 50% a bugetelor
Laurentiu Pop, Deputy Managing Director Httpool Romania, afirma ca interesul advertiserilor a crescut din ce in ce mai mult din februarie anul trecut de cand se ocupa de vanzarea spatiului publicitar pe reteaua Facebook. „Anul acesta estimam ca vom inregistra o crestere de peste 50% in ceea ce priveste cererile de publicitate pe Facebook“, puncteaza Laurentiu Pop. „Advertiserii sunt foarte interesati de orice metoda de promovare existenta pe Facebook, mai ales incepand din toamna lui 2009 cand Facebook a trecut de 300.000 de conturi active. La ora actuala Facebook are aproximativ 1.200.000 de conturi active in Romania, din care 75% apartin userilor din grupul de varsta 18-35 de ani, o categorie foarte cautata de advertiseri”, subliniaza reprezentantul Httpool. Peste 50 de companii au investit cel putin o data pe Facebook prin Httpool, de la cele specializate pe telecomunicatii si pana la asociatii de studenti sau companii de teatru regionale. Facebook incearca sa prinda din urma Hi5 in privinta audientei pe plan national. Potrivit estimarilor Httpool, reteaua Facebook va depasi in Romania numarul de 2.000.000 de conturi active pana la sfarsitul anului, „poate chiar pana la sfarsitul verii”. In ceea ce priveste numarul de afisari al campaniilor publicitare, potrivit ultimelor date, Facebook are in Romania peste 120 de milioane de afisari „servite” lunar. Avantajele social media
targetarea precisa in functie de sex si varsta timpul mediu petrecut de utilizatori in cadrul retelei (24 de minute pe zi), mult mai mare fata de orice alt site din .ro modul de comunicare foarte facil: userii sunt deja acolo, tot ce trebuie facut este sa interactionezi cu ei (branduri cu prezenta online si mai ales in retele sociale)
Puncte slabe
cel mai mare dezavantaj al retelelor este monetizarea redusa lipsa datelor SATI, cu exceptia Hi5 unii advertiseri declara ca acestea pot fi percepute ca site-uri de dating
Citeste articolul pe: Financiarul