GfK: Aproximativ 55% dintre persoanele din mediul urban utilizeaza PC-ul cel putin o data pe luna
Cea mai mare parte a internautilor din Romania este interesata de comunicare prin mesagerie instant, arata Roper Reports 2010, studiul international al companiei de analiza GfK, prin care se analizeaza valorile si stilul de viata ale consumatorilor si obiceiurile de utilizare a internetului de catre romani, inclusiv a retelelor sociale. Aproximativ 55% dintre persoanele cu varsta de peste 15 ani din mediul urban utilizeaza calculatorul cel putin o data pe luna, iar 51% acceseaza internetul lunar sau mai des.
Astfel, potrivit studiului, in Romania internetul este folosit in principal pentru a „sta de vorba“ cu prietenii sau familia si pentru distractie. Fata de consumatorii din alte parti ale lumii, romanii utilizeaza mesageria instant in mult mai mare masura: 63% dintre utilizatorii de internet din orasele Romaniei, fata de 32% dintre internautii din 26 de tari de pe toate continentele. Utilizatorii din alte state prefera in schimb sa tina legatura cu prietenii sau familia pe e-mail: 66% fac acest lucru cel putin lunar, comparativ cu 50% dintre utilizatorii romani. De asemenea, studiul GfK mai releva ca in Romania internetul este folosit si pentru divertisment. Astfel, in mediul urban, 44% dintre utilizatori asculta online muzica sau radio, 39% se uita la filmulete sau alte transmisiuni video, 36% fac download de fisiere audio, iar 31% descarca fisiere video. La nivel global, urmaresc transmisiuni video in aceeasi masura ca aceia din orasele Romaniei (40%), insa mai putini dintre ei descarca fisiere video (doar 19%). De asemenea, in strainatate o mai mica parte dintre utilizatorii de internet asculta muzica online (39%) sau o descarca (31%). Socializare si cumparaturi
In ceea ce priveste utilizarea retelelor de socializare pe internet, in Romania 26% dintre internauti le frecventeaza macar o data pe luna. La nivelul celor 26 de tari urmarite in studiu, procentajul celor care acceseaza retelele de socializare este mai ridicat, respectiv 39% din totalul utilizatorilor de internet cu varsta peste 15 ani la nivel mondial viziteaza cel putin lunar un astfel de site.
La capitolul comert online, in Romania numai 13% dintre utilizatori din zonele urbane fac cel putin o data pe luna cumparaturi pe internet. In tarile analizate de GfK Roper Reports, 45% dintre consumatorii care folosesc internetul cumpara online produse sau servicii lunar sau mai des, 43% fac tranzactii bancare, iar 31% platesc facturi folosind acest canal.
Citeste articolul pe: Financiarul
GfK: Aproximativ 55% dintre persoanele din mediul urban utilizeaza PC-ul cel putin o data pe luna
Cea mai mare parte a internautilor din Romania este interesata de comunicare prin mesagerie instant, arata Roper Reports 2010, studiul international al companiei de analiza GfK, prin care se analizeaza valorile si stilul de viata ale consumatorilor si obiceiurile de utilizare a internetului de catre romani, inclusiv a retelelor sociale. Aproximativ 55% dintre persoanele cu varsta de peste 15 ani din mediul urban utilizeaza calculatorul cel putin o data pe luna, iar 51% acceseaza internetul lunar sau mai des.
Astfel, potrivit studiului, in Romania internetul este folosit in principal pentru a „sta de vorba“ cu prietenii sau familia si pentru distractie. Fata de consumatorii din alte parti ale lumii, romanii utilizeaza mesageria instant in mult mai mare masura: 63% dintre utilizatorii de internet din orasele Romaniei, fata de 32% dintre internautii din 26 de tari de pe toate continentele. Utilizatorii din alte state prefera in schimb sa tina legatura cu prietenii sau familia pe e-mail: 66% fac acest lucru cel putin lunar, comparativ cu 50% dintre utilizatorii romani. De asemenea, studiul GfK mai releva ca in Romania internetul este folosit si pentru divertisment. Astfel, in mediul urban, 44% dintre utilizatori asculta online muzica sau radio, 39% se uita la filmulete sau alte transmisiuni video, 36% fac download de fisiere audio, iar 31% descarca fisiere video. La nivel global, urmaresc transmisiuni video in aceeasi masura ca aceia din orasele Romaniei (40%), insa mai putini dintre ei descarca fisiere video (doar 19%). De asemenea, in strainatate o mai mica parte dintre utilizatorii de internet asculta muzica online (39%) sau o descarca (31%). Socializare si cumparaturi
In ceea ce priveste utilizarea retelelor de socializare pe internet, in Romania 26% dintre internauti le frecventeaza macar o data pe luna. La nivelul celor 26 de tari urmarite in studiu, procentajul celor care acceseaza retelele de socializare este mai ridicat, respectiv 39% din totalul utilizatorilor de internet cu varsta peste 15 ani la nivel mondial viziteaza cel putin lunar un astfel de site.
La capitolul comert online, in Romania numai 13% dintre utilizatori din zonele urbane fac cel putin o data pe luna cumparaturi pe internet. In tarile analizate de GfK Roper Reports, 45% dintre consumatorii care folosesc internetul cumpara online produse sau servicii lunar sau mai des, 43% fac tranzactii bancare, iar 31% platesc facturi folosind acest canal.
Citeste articolul pe: Financiarul