Un studiu al firmei de cercetare Nielsen efectuat in randul utilizatorilor de internet din 52 de tari arata ca tot mai multi internauti sunt dispusi sa plateasca pentru continutul furnizat on-line – carti si publicatii. Astfel, din 27.000 de oameni chestionati, o treime au declarat ca iau in considerare accesarea de continut on-line platit, 8% au spus ca fac deja acest lucru, in timp ce alti 58% au declarat ca nu ar plati pentru a avea acces la ziare on-line.
Chestionati, in general, despre alternativa taxarii, studiul mai arata ca 85% dintre repondenti prefera continutul gratuit sa ramana astfel, in timp ce 79% spun ca nu agreeaza ideea de a plati o informatie pe care o pot gasi gratuit in alta sursa. Studiul mai releva faptul ca tinerii sunt mai deschisi la ideea de a plati pentru continut on-line decat cei mai in varsta. Iar nord-americanii si europenii sunt mai putin dispusi sa plateasca decat alte natii, explicatia gasita de cei de la Nielsen fiind ca acestia au avut de mai mult timp acces la continut on-line gratuit. Si daca platesc, mai arata studiul, o treime dintre cei chestionati sustin ca nu ar trebui sa existe deloc reclama in respectivul continut platit.
Cel mai popular sistem de plata a continutului digital sunt microplatile, sistem care se aplica articolelor individuale sau abonamentelor on-line.
Citeste articolul pe: Financiarul
Un studiu al firmei de cercetare Nielsen efectuat in randul utilizatorilor de internet din 52 de tari arata ca tot mai multi internauti sunt dispusi sa plateasca pentru continutul furnizat on-line – carti si publicatii. Astfel, din 27.000 de oameni chestionati, o treime au declarat ca iau in considerare accesarea de continut on-line platit, 8% au spus ca fac deja acest lucru, in timp ce alti 58% au declarat ca nu ar plati pentru a avea acces la ziare on-line.
Chestionati, in general, despre alternativa taxarii, studiul mai arata ca 85% dintre repondenti prefera continutul gratuit sa ramana astfel, in timp ce 79% spun ca nu agreeaza ideea de a plati o informatie pe care o pot gasi gratuit in alta sursa. Studiul mai releva faptul ca tinerii sunt mai deschisi la ideea de a plati pentru continut on-line decat cei mai in varsta. Iar nord-americanii si europenii sunt mai putin dispusi sa plateasca decat alte natii, explicatia gasita de cei de la Nielsen fiind ca acestia au avut de mai mult timp acces la continut on-line gratuit. Si daca platesc, mai arata studiul, o treime dintre cei chestionati sustin ca nu ar trebui sa existe deloc reclama in respectivul continut platit.
Cel mai popular sistem de plata a continutului digital sunt microplatile, sistem care se aplica articolelor individuale sau abonamentelor on-line.
Citeste articolul pe: Financiarul