Anul trecut scaderea a fost in ton cu piata de electronice, adica 50%
In 2009, pe piata locala s-au livrat aproape 9.000 de proiectoare, potrivit companiei de analiza a pietei Futuresource Consulting, in valoare de aproximativ 8 milioane de euro. Pentru anul acesta, estimarile privind evolutia pietei merg de la scaderi de cateva procente pana la un plus de 20%.
Un raport al Futuresource Consulting releva faptul ca pe piata locala s-au livrat anul trecut 8.707 videoproiectoare, livrari care au totalizat 7,8 milioane de euro. Scaderea, atat ca volum, cat si ca valoare, a fost de peste 50%, de la 21.200 de unitati in 2008, respectiv o valoare de 15,7 milioane de euro.
Responsabila pentru reducerea dramatica a fost situatia economica dificila care a restrictionat investitiile private si guvernamentale. Cel mai mult s-a vazut scaderea in sectorul public, sustin la unison producatorii. Un alt argument ar mai fi si progresul tehnologic din ultimii ani care a adus pe piata echipamente cu o durata de viata prelungita, ceea ce a facut inutila inlocuirea lor, mai ales intr-un an de criza, potrivit lui Ciprian Baranga, National Sales&Marketing Manager Epson Romania. S-a vazut clar si efectul reducerii investitiilor in real estate, dar si al diminuarii bugetelor in sectorul educational, argumenteaza Alexandru Mina, Advertising&Communication Coordinator la Panasonic Romania. Nu in ultimul rand, 2009 i-a succedat anului Campionatului European de Fotbal la care a participat si Romania, fapt care a impulsionat vanzarile in segmentul consumer cu un an inainte, sustine si Sorin Stoleru, Business Manager Desktop&Display Solutions la Acer.
Achizitiile vin din privat
Pentru anul acesta, estimarile privind evolutia pietei incep de la minus 3-4 procente, potrivit lui Sebastian Cucu, Product Manager in cadrul Samsung Electronics, si ajung la plus 20%, dupa previziunile lui Dragos Salamac, Team Leader BenQ Romania. Ciprian Baranga de la Epson inainteaza ca procent de crestere cifra de 10%, in timp ce Sorin Stoleru de la Acer se asteapta anul acesta la livrari de 11.000 de unitati la nivel de piata, iar ca valoare la un avans de 15%-20%. Pentru aceste cresteri, executivii chestionati mizeaza in special pe sectorul privat.
„Avand in vedere ca ne adresam tot mai mult consumatorilor finali, companii si utilizatori individuali, estimam ca segmentele business si home entertainment vor avea o evolutie buna anul acesta. Pe fondul absentei investitiilor din zona publica, sectorul educational nu va avea o pondere semnificativa comparativ cu anii precedenti”, apreciaza Ciprian Baranga de la Epson.
Tot din sectorul business asteapta si reprezentantul Acer semne de revigorare, dar spera la achizitii si dinspre mediul educational, dar si cel casnic, chiar daca volumele nu vor fi extraordinare ca urmare a penetrarii reduse in aceasta ultima categorie de clienti a proiectoarelor, potrivit aprecierilor lui Sorin Stoleru. Alexandru Mina de la Panasonic anticipeaza o crestere de 10% pe segmentul proiectoarelor portabile, stagnare pe segmentul home cinema si plus 15% pe cel al videoproiectoarelor de peste 5.000 Ansilumeni (pentru sali de clasa, conferinte – n.r.).
Desi va fi numai o crestere usoara, se va remarca o mai buna segmentare a achizitiilor. „Consumatorii sunt din ce in ce mai informati si mai in masura sa faca alegerea corecta. In anii trecuti, de exemplu, s-au investit destul de multi bani in proiectoare pentru salile de clasa, dar s-au investit prost. Majoritatea au fost proiectoare de 3.000 Ansilumeni, total neadecvate pentru o sala de curs sau amfiteatru, pentru astfel de proiecte fiind recomandate proiectoarele cu cel putin 7.000 Ansilumeni”, a argumentat Mina. Sebastian Cucu de la Samsung spune ca achizitiile vor merge in principal spre segmentul business si apoi spre cel educational anul acesta, in timp ce mai increzator in vanzarile din zona home entertainment se arata Dragos Salamac, de la BenQ.
„Daca cresterea in zona business poate fi generata doar de imbunatatirea climatului economic si reluarea achizitiilor, zona educationala se sprijina pe bugetele de investitii locale ale ministerului, bugete deficitare in acest moment, zona de entertainment si home cinema ar putea sa fie influentata pozitiv de dezvoltarea contentului 3D si implicit a vanzarilor de proiectoare 3D ready”, a explicat acesta. Si Sebastian Cucu de la Samsung se asteapta la vanzari bune in zona consumer datorita Campionatului Mondial de Fotbal, dar si la vanzari catre companii si sectorul public.
Preturi mai mici sau in stagnare
Pretul mediu al unui videoproiector este de aproximativ 300 de euro, ca urmare a faptului ca la noi inca se cauta modelele ieftine din cauza bugetelor mici de investitii, dupa cum explica Alexandru Mina de la Panasonic. Sorin Stoleru, reprezentantul Acer, estimeaza 350 de euro si tot atentia la buget considera ca este motivul pentru valoarea scazuta a pretului mediu. El spera insa pentru acest an la o crestere a pretului mediu cu 10%-15%, pana la aproximativ 400 de euro. Sebastian Cucu de la Samsung vorbeste despre un trend descendent al preturilor, in timp ce Dragos Salamac de la BenQ anticipeaza o stabilizare a acestora, dincolo de eroziunea naturala. Pretul mediu la care vinde Epson este 757 de euro si nu anticipeaza modificari majore.
Citeste articolul pe: Financiarul
Anul trecut scaderea a fost in ton cu piata de electronice, adica 50%
In 2009, pe piata locala s-au livrat aproape 9.000 de proiectoare, potrivit companiei de analiza a pietei Futuresource Consulting, in valoare de aproximativ 8 milioane de euro. Pentru anul acesta, estimarile privind evolutia pietei merg de la scaderi de cateva procente pana la un plus de 20%.
Un raport al Futuresource Consulting releva faptul ca pe piata locala s-au livrat anul trecut 8.707 videoproiectoare, livrari care au totalizat 7,8 milioane de euro. Scaderea, atat ca volum, cat si ca valoare, a fost de peste 50%, de la 21.200 de unitati in 2008, respectiv o valoare de 15,7 milioane de euro.
Responsabila pentru reducerea dramatica a fost situatia economica dificila care a restrictionat investitiile private si guvernamentale. Cel mai mult s-a vazut scaderea in sectorul public, sustin la unison producatorii. Un alt argument ar mai fi si progresul tehnologic din ultimii ani care a adus pe piata echipamente cu o durata de viata prelungita, ceea ce a facut inutila inlocuirea lor, mai ales intr-un an de criza, potrivit lui Ciprian Baranga, National Sales&Marketing Manager Epson Romania. S-a vazut clar si efectul reducerii investitiilor in real estate, dar si al diminuarii bugetelor in sectorul educational, argumenteaza Alexandru Mina, Advertising&Communication Coordinator la Panasonic Romania. Nu in ultimul rand, 2009 i-a succedat anului Campionatului European de Fotbal la care a participat si Romania, fapt care a impulsionat vanzarile in segmentul consumer cu un an inainte, sustine si Sorin Stoleru, Business Manager Desktop&Display Solutions la Acer.
Achizitiile vin din privat
Pentru anul acesta, estimarile privind evolutia pietei incep de la minus 3-4 procente, potrivit lui Sebastian Cucu, Product Manager in cadrul Samsung Electronics, si ajung la plus 20%, dupa previziunile lui Dragos Salamac, Team Leader BenQ Romania. Ciprian Baranga de la Epson inainteaza ca procent de crestere cifra de 10%, in timp ce Sorin Stoleru de la Acer se asteapta anul acesta la livrari de 11.000 de unitati la nivel de piata, iar ca valoare la un avans de 15%-20%. Pentru aceste cresteri, executivii chestionati mizeaza in special pe sectorul privat.
„Avand in vedere ca ne adresam tot mai mult consumatorilor finali, companii si utilizatori individuali, estimam ca segmentele business si home entertainment vor avea o evolutie buna anul acesta. Pe fondul absentei investitiilor din zona publica, sectorul educational nu va avea o pondere semnificativa comparativ cu anii precedenti”, apreciaza Ciprian Baranga de la Epson.
Tot din sectorul business asteapta si reprezentantul Acer semne de revigorare, dar spera la achizitii si dinspre mediul educational, dar si cel casnic, chiar daca volumele nu vor fi extraordinare ca urmare a penetrarii reduse in aceasta ultima categorie de clienti a proiectoarelor, potrivit aprecierilor lui Sorin Stoleru. Alexandru Mina de la Panasonic anticipeaza o crestere de 10% pe segmentul proiectoarelor portabile, stagnare pe segmentul home cinema si plus 15% pe cel al videoproiectoarelor de peste 5.000 Ansilumeni (pentru sali de clasa, conferinte – n.r.).
Desi va fi numai o crestere usoara, se va remarca o mai buna segmentare a achizitiilor. „Consumatorii sunt din ce in ce mai informati si mai in masura sa faca alegerea corecta. In anii trecuti, de exemplu, s-au investit destul de multi bani in proiectoare pentru salile de clasa, dar s-au investit prost. Majoritatea au fost proiectoare de 3.000 Ansilumeni, total neadecvate pentru o sala de curs sau amfiteatru, pentru astfel de proiecte fiind recomandate proiectoarele cu cel putin 7.000 Ansilumeni”, a argumentat Mina. Sebastian Cucu de la Samsung spune ca achizitiile vor merge in principal spre segmentul business si apoi spre cel educational anul acesta, in timp ce mai increzator in vanzarile din zona home entertainment se arata Dragos Salamac, de la BenQ.
„Daca cresterea in zona business poate fi generata doar de imbunatatirea climatului economic si reluarea achizitiilor, zona educationala se sprijina pe bugetele de investitii locale ale ministerului, bugete deficitare in acest moment, zona de entertainment si home cinema ar putea sa fie influentata pozitiv de dezvoltarea contentului 3D si implicit a vanzarilor de proiectoare 3D ready”, a explicat acesta. Si Sebastian Cucu de la Samsung se asteapta la vanzari bune in zona consumer datorita Campionatului Mondial de Fotbal, dar si la vanzari catre companii si sectorul public.
Preturi mai mici sau in stagnare
Pretul mediu al unui videoproiector este de aproximativ 300 de euro, ca urmare a faptului ca la noi inca se cauta modelele ieftine din cauza bugetelor mici de investitii, dupa cum explica Alexandru Mina de la Panasonic. Sorin Stoleru, reprezentantul Acer, estimeaza 350 de euro si tot atentia la buget considera ca este motivul pentru valoarea scazuta a pretului mediu. El spera insa pentru acest an la o crestere a pretului mediu cu 10%-15%, pana la aproximativ 400 de euro. Sebastian Cucu de la Samsung vorbeste despre un trend descendent al preturilor, in timp ce Dragos Salamac de la BenQ anticipeaza o stabilizare a acestora, dincolo de eroziunea naturala. Pretul mediu la care vinde Epson este 757 de euro si nu anticipeaza modificari majore.
Citeste articolul pe: Financiarul