Pe lista figureaza Nokia, Dell, dar si Samsung
La nici o saptamana de la lansarea tablet PC-ului Apple, au inceput sa apara detalii si dinspre concurenta. Nokia se pare ca pregateste un rival pentru iPad, la fel si HP, produse care vor fi disponibile insa din toamna, respectiv din vara. Informatii similare vin si de la Samsung si Dell, cu atat mai mult cu cat analistii sustin ca tablet PC-urile sunt noua cursa pentru producatori, chit ca utilitatea produsului inca nu a fost confirmata 100%.
Prezentat deja la targul de electronice Consumer Electronics Show din Las Vegas, unul dintre rivalii tablet PC-ului Apple, cel produs de HP, ar urma sa se lanseze in luna iunie a acestui an, potrivit informatiilor care au inceput sa apara, deloc intamplator, in saptamana lansarii iPad-ului. Chiar producatorul face teasing in jurul produsului cu postari pe bloguri si filmulete pe YouTube. Mai mult, cere chiar concursul utilizatorilor, carora le solicita sa spuna ce si-ar dori de la dispozitiv. Ceea ce se stie deja e ca pretul la versiunea de baza va fi de 549 de dolari, mai exact modelul cu capacitate de stocare de 32GB, respectiv 599 de dolari pentru modelul high-end de 64 GB, va incorpora procesorul Intel Atom Z530 cu frecventa de 1,6 GHz si display touchscreen de 8,9 inchi cu o rezolutie de 1024×600 pixeli, potrivit Engadget. Dispozitivul are slot pentru SDHC, port USB, slot pentru card SIM si conector dock. O mica problema in cursa impotriva iPad-ului ar putea fi durata bateriei – patru-cinci ore, fata de 10-11 ore la device-ul Apple.
Oricum sustin analistii, Slate PC-ul nu va fi un „iPad killer“. „Nu cred ca e un iPad killer, la fel cum nici iPad-ul nu-l consider un netbook sau un Kindle killer. Insa, presupunand ca Slate este un produs solid, va fi un competitor solid pentru iPad. Probabil ca nu se va bucura niciodata de succesul iPad-ului, insa se poate vinde mai bine. Vor fi multi utilizatori non- Apple care vor studia atent iPad-ul, dar vor opta pentru Slate“, a declarat Dan Olds, analist la Gabriel Consulting Group Inc. Un avantaj il constituie sistemul de operare, Windows 7, mai ales avand in vedere baza mare de utilizatori pe care o are, dar si sustinerea pe partea de marketing. Oricum, spun analistii, competitia va fi dura pentru ca, desi Pad-ul nu face absolut tot, ceea ce face, face bine. „Pana acum aproape toate informatiile oferite despre Slate se refera la media, asta insemnand toate felurile de continuturi digitale (…). Consideram ca media este doar jumatate din ceea ce inseamna o experienta mobila ideala. Ganditi-va cand ati vorbit cu prietenii pe Skype de pe notebook sau cand ati uploadat poze de pe telefonul mobil pe Facebook sau Flickr sau cand ati vizualizat poze sau filme de pe un card SD sau un dispozitiv conectat prin USB. Stim ca va asteptati sa puteti captura si partaja continut pe dispozitive mobile si aici e punctul in care Slate-ul exceleaza“, scrie pe voodoo.com, unul dintre blogurile companiei.
Nokia incearca sa recupereze
Liderul global pe piata telefoanelor mobile pregateste o miscare similara, potrivit informatiilor aparute saptamana trecuta. Desi detaliile disponibile sunt putine, perioada lansarii se pare ca va fi toamna acestui an. „Nu e de dorit sa oferi Apple un avans atat de mare pentru ca devine insurmontabil“, a declarat Ashok Kumar, analist la Rodman si Renshaw, citat de Reuters, explicand de ce lansarea nu trebuie sa intarzie mai mult de aceasta toamna. Detalii tehnice nu se cunosc, doar se fac speculatii pe marginea sistemului de operare care va fi folosit. In timp ce unii analisti merg pe varianta Windows, altii se asteapta la un dispozitiv cu platforma MeeGo, softul produs impreuna cu Intel. Analistii sunt insa cu totii de acord asupra faptului ca nici Nokia, dar nici Samsung, un alt jucator important din industria de telefonie mobila, nu isi permit sa nu lanseze produse. Mai ales ca Nokia a pierdut deja teren in fata producatorului american prin faptul ca a lansat primul telefon cu touchscreen la doi ani dupa Apple, iar laptopuri abia anul trecut. „Piata va fi scena lansarii de tableturi doar de dragul competitiei in 2010, insa e un produs imatur, fara o utilitate dovedita. Brandul si oferta de servicii ale Apple fac din iPad o exceptie pentru o categorie de produs care se straduieste sa castige adeziunea clientilor“, sustine Geoff Blaber, analist la CCS Insights.
300.000 de unitati vandute intr-un weekend
Nici nu s-a lansat bine ca au si inceput sa apara bilanturile. Dupa primul weekend vanzarile au fost de 300.000 de unitati, suficient cat sa creasca pretul pe actiune pana la 238,73 USD, record al tuturor timpurilor. De castigat au avut si furnizorii de componente – actiunile Samsung s-au apreciat cu 1,5%, cu 2,2% cele ale LG Display, Broadcom a castigat 4,5%, iar Texas Instruments, 3,1%. Sperante au si publisherii care spera sa compenseze scaderile din print cu vanzari in online. Costul de productie a fost si el calculat de firma de analiza a pietei iSuppli la aproximativ 260 de dolari, pentru cea mai ieftina versiune, cea de 500 de dolari. Cat despre estimari, analistii se asteapta la vanzari de un milion de unitati in acest trimestru care se incheie in iunie si de aproximativ cinci milioane in 2010. Deocamdata, dispozitivul nu este disponibil decat in SUA, dar urmeaza sa fie lansat luna aceasta si pe alte piete.
Citeste articolul pe: Financiarul
Pe lista figureaza Nokia, Dell, dar si Samsung
La nici o saptamana de la lansarea tablet PC-ului Apple, au inceput sa apara detalii si dinspre concurenta. Nokia se pare ca pregateste un rival pentru iPad, la fel si HP, produse care vor fi disponibile insa din toamna, respectiv din vara. Informatii similare vin si de la Samsung si Dell, cu atat mai mult cu cat analistii sustin ca tablet PC-urile sunt noua cursa pentru producatori, chit ca utilitatea produsului inca nu a fost confirmata 100%.
Prezentat deja la targul de electronice Consumer Electronics Show din Las Vegas, unul dintre rivalii tablet PC-ului Apple, cel produs de HP, ar urma sa se lanseze in luna iunie a acestui an, potrivit informatiilor care au inceput sa apara, deloc intamplator, in saptamana lansarii iPad-ului. Chiar producatorul face teasing in jurul produsului cu postari pe bloguri si filmulete pe YouTube. Mai mult, cere chiar concursul utilizatorilor, carora le solicita sa spuna ce si-ar dori de la dispozitiv. Ceea ce se stie deja e ca pretul la versiunea de baza va fi de 549 de dolari, mai exact modelul cu capacitate de stocare de 32GB, respectiv 599 de dolari pentru modelul high-end de 64 GB, va incorpora procesorul Intel Atom Z530 cu frecventa de 1,6 GHz si display touchscreen de 8,9 inchi cu o rezolutie de 1024×600 pixeli, potrivit Engadget. Dispozitivul are slot pentru SDHC, port USB, slot pentru card SIM si conector dock. O mica problema in cursa impotriva iPad-ului ar putea fi durata bateriei – patru-cinci ore, fata de 10-11 ore la device-ul Apple.
Oricum sustin analistii, Slate PC-ul nu va fi un „iPad killer“. „Nu cred ca e un iPad killer, la fel cum nici iPad-ul nu-l consider un netbook sau un Kindle killer. Insa, presupunand ca Slate este un produs solid, va fi un competitor solid pentru iPad. Probabil ca nu se va bucura niciodata de succesul iPad-ului, insa se poate vinde mai bine. Vor fi multi utilizatori non- Apple care vor studia atent iPad-ul, dar vor opta pentru Slate“, a declarat Dan Olds, analist la Gabriel Consulting Group Inc. Un avantaj il constituie sistemul de operare, Windows 7, mai ales avand in vedere baza mare de utilizatori pe care o are, dar si sustinerea pe partea de marketing. Oricum, spun analistii, competitia va fi dura pentru ca, desi Pad-ul nu face absolut tot, ceea ce face, face bine. „Pana acum aproape toate informatiile oferite despre Slate se refera la media, asta insemnand toate felurile de continuturi digitale (…). Consideram ca media este doar jumatate din ceea ce inseamna o experienta mobila ideala. Ganditi-va cand ati vorbit cu prietenii pe Skype de pe notebook sau cand ati uploadat poze de pe telefonul mobil pe Facebook sau Flickr sau cand ati vizualizat poze sau filme de pe un card SD sau un dispozitiv conectat prin USB. Stim ca va asteptati sa puteti captura si partaja continut pe dispozitive mobile si aici e punctul in care Slate-ul exceleaza“, scrie pe voodoo.com, unul dintre blogurile companiei.
Nokia incearca sa recupereze
Liderul global pe piata telefoanelor mobile pregateste o miscare similara, potrivit informatiilor aparute saptamana trecuta. Desi detaliile disponibile sunt putine, perioada lansarii se pare ca va fi toamna acestui an. „Nu e de dorit sa oferi Apple un avans atat de mare pentru ca devine insurmontabil“, a declarat Ashok Kumar, analist la Rodman si Renshaw, citat de Reuters, explicand de ce lansarea nu trebuie sa intarzie mai mult de aceasta toamna. Detalii tehnice nu se cunosc, doar se fac speculatii pe marginea sistemului de operare care va fi folosit. In timp ce unii analisti merg pe varianta Windows, altii se asteapta la un dispozitiv cu platforma MeeGo, softul produs impreuna cu Intel. Analistii sunt insa cu totii de acord asupra faptului ca nici Nokia, dar nici Samsung, un alt jucator important din industria de telefonie mobila, nu isi permit sa nu lanseze produse. Mai ales ca Nokia a pierdut deja teren in fata producatorului american prin faptul ca a lansat primul telefon cu touchscreen la doi ani dupa Apple, iar laptopuri abia anul trecut. „Piata va fi scena lansarii de tableturi doar de dragul competitiei in 2010, insa e un produs imatur, fara o utilitate dovedita. Brandul si oferta de servicii ale Apple fac din iPad o exceptie pentru o categorie de produs care se straduieste sa castige adeziunea clientilor“, sustine Geoff Blaber, analist la CCS Insights.
300.000 de unitati vandute intr-un weekend
Nici nu s-a lansat bine ca au si inceput sa apara bilanturile. Dupa primul weekend vanzarile au fost de 300.000 de unitati, suficient cat sa creasca pretul pe actiune pana la 238,73 USD, record al tuturor timpurilor. De castigat au avut si furnizorii de componente – actiunile Samsung s-au apreciat cu 1,5%, cu 2,2% cele ale LG Display, Broadcom a castigat 4,5%, iar Texas Instruments, 3,1%. Sperante au si publisherii care spera sa compenseze scaderile din print cu vanzari in online. Costul de productie a fost si el calculat de firma de analiza a pietei iSuppli la aproximativ 260 de dolari, pentru cea mai ieftina versiune, cea de 500 de dolari. Cat despre estimari, analistii se asteapta la vanzari de un milion de unitati in acest trimestru care se incheie in iunie si de aproximativ cinci milioane in 2010. Deocamdata, dispozitivul nu este disponibil decat in SUA, dar urmeaza sa fie lansat luna aceasta si pe alte piete.
Citeste articolul pe: Financiarul