Telefoanele mobile inteligente (smartphone) – terminale cu functionalitati asemanatoare unui calculator – care se pot conecta la internet si care pot rula diferite aplicatii au momentan o pondere nesemnificativa in vanzarile din Romania, respectiv mai putin de 10% din total, potrivit estimarilor facute de companii de analiza, operatori si producatori de telefoane.
Anul trecut, din cele aproximativ patru milioane de telefoane mobile vandute in Romania, aproximativ 200.000 au intrat in categoria smartphone.
O explicatie importanta pentru numarul mic de smartphone-uri vandute in Romania o reprezinta pretul ridicat al mobilelor, care porneste pentru cele mai performante modele de la aproximativ 350 de euro – suma egala cu salariul mediu net din Romania. Cele mai cunoscute smartphone-uri sunt cele produse de companiile Apple, HTC, Motorola, LG, RIM (Blackberry), Samsung si Sony Ericsson.
In plus, romanii sunt unii dintre cei mai mari consumatori de servicii TV din Europa, iar cum in unele cazuri un mobil este mai scump decat un televizor LCD Full-HD, atunci multi clienti prefera sa cumpere un aparat „folosit” de intreaga familie.
De asemenea, vanzarile sunt ingreunate si de faptul ca subventiile aplicate de operatori telefoanelor sunt mai mici in raport cu alte piete europene, strategie care tine cont de faptul ca romanii consuma si platesc mai putin pe serviciile de comunicatii.
In plus, piata a fost afectata si de recesiune, consumatorii limitandu-si semnificativ cheltuielile. „La nivel global, numarul de telefoane noi vandute in acest an (2009 – n. red.) a fost mai mic decat anul trecut. Aceasta tendinta s-a manifestat si pe piata romaneasca, unde, in plus, s-a produs si o polarizare a vanzarilor catre segmentul telefoanelor ieftine, pe fondul deprecierii leului si al crizei economice”, declara anul trecut pentru ZF Liliana Solomon, directorul executiv al Vodafone, unul dintre cei mai mari operatori telecom din Romania.
„In ansamblu, segmentul modelelor smartphone este in crestere, insa aceasta tendinta nu este suficient de puternica pentru a compensa cerintele pietei pentru telefoanele foarte accesibile.”
Reprezentantii producatorilor spun insa ca in cativa ani vasta majoritate a mobilelor vor fi din gama smartphone, inclusiv in Romania.
„Piata din Romania va creste cu siguranta in 2010. In patru-cinci ani, totul va fi smartphone, nu va mai exista aceasta diferenta intre dispozitivele mobile”, a declarat recent pentru ZF Nikitas Glykas, manager de regiune pentru Europa de Sud-Est al companiei taiwaneze HTC (High Tech Computer).

Citeste articolul pe: Ziarul Financiar

Cu 5% din vanzari, smartphone-urile sunt inca o raritate in Romania

Telefoanele mobile inteligente (smartphone) – terminale cu functionalitati asemanatoare unui calculator – care se pot conecta la internet si care pot rula diferite aplicatii au momentan o pondere nesemnificativa in vanzarile din Romania, respectiv mai putin de 10% din total, potrivit estimarilor facute de companii de analiza, operatori si producatori de telefoane.
Anul trecut, din cele aproximativ patru milioane de telefoane mobile vandute in Romania, aproximativ 200.000 au intrat in categoria smartphone.
O explicatie importanta pentru numarul mic de smartphone-uri vandute in Romania o reprezinta pretul ridicat al mobilelor, care porneste pentru cele mai performante modele de la aproximativ 350 de euro – suma egala cu salariul mediu net din Romania. Cele mai cunoscute smartphone-uri sunt cele produse de companiile Apple, HTC, Motorola, LG, RIM (Blackberry), Samsung si Sony Ericsson.
In plus, romanii sunt unii dintre cei mai mari consumatori de servicii TV din Europa, iar cum in unele cazuri un mobil este mai scump decat un televizor LCD Full-HD, atunci multi clienti prefera sa cumpere un aparat „folosit” de intreaga familie.
De asemenea, vanzarile sunt ingreunate si de faptul ca subventiile aplicate de operatori telefoanelor sunt mai mici in raport cu alte piete europene, strategie care tine cont de faptul ca romanii consuma si platesc mai putin pe serviciile de comunicatii.
In plus, piata a fost afectata si de recesiune, consumatorii limitandu-si semnificativ cheltuielile. „La nivel global, numarul de telefoane noi vandute in acest an (2009 – n. red.) a fost mai mic decat anul trecut. Aceasta tendinta s-a manifestat si pe piata romaneasca, unde, in plus, s-a produs si o polarizare a vanzarilor catre segmentul telefoanelor ieftine, pe fondul deprecierii leului si al crizei economice”, declara anul trecut pentru ZF Liliana Solomon, directorul executiv al Vodafone, unul dintre cei mai mari operatori telecom din Romania.
„In ansamblu, segmentul modelelor smartphone este in crestere, insa aceasta tendinta nu este suficient de puternica pentru a compensa cerintele pietei pentru telefoanele foarte accesibile.”
Reprezentantii producatorilor spun insa ca in cativa ani vasta majoritate a mobilelor vor fi din gama smartphone, inclusiv in Romania.
„Piata din Romania va creste cu siguranta in 2010. In patru-cinci ani, totul va fi smartphone, nu va mai exista aceasta diferenta intre dispozitivele mobile”, a declarat recent pentru ZF Nikitas Glykas, manager de regiune pentru Europa de Sud-Est al companiei taiwaneze HTC (High Tech Computer).

Citeste articolul pe: Ziarul Financiar

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 125 ori.

Publica un raspuns