O propunere a guvernului francez de taxare a veniturilor din publicitatea pe internet, numita si „Taxa Google”, a fost puternic criticata de mediul online, informeaza AFP. Potrivit propunerii, banii obtinuti din aceasta taxa ar fi folositi pentru subventionarea publicatiilor si muzicienilor care se chinuie sa supravietuiasca in era digitala.
Initiativa guvernului francez vine in urma mai multor plangeri formulate de companii din media, care spun ca gigantii online precum Google profita de pe urma continutului lor, pe care il obtin gratuit.
Un raport comandat de guvernul francez propune mai multe solutii de crestere a disponibilitatii pe internet a produselor culturale, care sa protejeze, in acelasi timp, drepturile de proprietate intelectuala ale artistilor si institutiilor de media. Printre acestea se numara taxarea publicitarilor online si a furnizorilor de internet si folosirea banilor obtinuti pentru finantarea sectoarelor creative, cum ar fi industria muzicala, care au dificultati in a se adapta la „era descarcarilor de pe internet”. Potrivit estimarilor, taxa ar putea strange pana la 50 de milioane de euro in 2010.
Potrivit cotidianului „Liberation”, autorul principal al raportului, producatorul muzical Patrick Zelnik, spune ca acest impozit va lua „un mic procent” din veniturile obtinute de Google din publicitatea online. El estimeaza ca aceste venituri se ridica la 800 de milioane de euro pe an. Zelnik a denumit intiativa „Taxa Google”, insa a adaugat ca aceasta vizeaza si alti jucatori mari de pe piata online, cum ar fi Microsoft, AOL, Yahoo si Facebook.
Presedintele francez Nicolas Sarkozy nu a facut nicio referire directa la propunerea lui Zelnik, insa a spus ca atunci cand companiile de internet mari fac bani din publicitatea online in Franta, insa nu platesc impozite statului francez, mediul concurential are de suferit.
Sarkozy si-a exprimat, joi, sustinerea pentru indemnul pe care raportul il adreseaza autoritatilor de concurenta din Franta, de a lua o decizie cu privire la pozitia dominanta pe care marile firme din online o ocupa pe piata franceza.
Google France spera ca planurile guvernului sa duca mai degraba spre inovatie, decat spre o noua taxa, potrivit unei declaratii publicate de directorul de comunicare al companiei, Olivier Esper. „Aici este o oportunitate de a promova solutii inovatoare, mai degraba decat extinderea atitudinii de opozitie intre lumea internetului si cea a culturii, de exemplu, prin impunerea unei taxe”, a spus Esper.
Think-tankul de media digitala Renaissance Numerique, ai carui membri sunt lideri din mediul de afaceri, a declarat ca propunerea de impozitare sanctioneaza pe nedrept agentile de publicitate. „Nici agentiile de publicitate online, nici furnizorii de servicii de Internet nu jefuiesc artistii”, a spus co-presedintele organizatiei, Christine Balague. „Dimpotriva, acestea incearca sa aduca laolalta artistii si consumatorii”, a adaugat aceasta.
Quadrature du Net, care se descrie ca fiind un „grup de aparare a drepturilor cetatenilor in era digitala”, a declarat ca acesta initiativa guvernamentala i-ar face pe toti contribuabilii sa plateasca pentru modele de business demodate si sa faca din furnizorii de internet tapi ispasitori.
Raportul lui Zelnik propune, de asemenea, subventii publice pentru un sistem de vouchere care sa permita cumpararea fisierelor audio online, astfel incat sa incurajeze mijloacele legale de accesare a continutului prin intermediul web. Sarkozy a exprimat sprijinul pentru aceasta masura, spunand ca spera ca sistemul pentru tineri sa devina operabil pana in vara.
Asociatia franceza pentru drepturile autorilor si compozitorilor s-a declarat „multumita” de propunerea lui Zelnik care, spune aceasta, ar putea „sa incurajeze si sa stimuleze disponibilitatea legala a operelor culturale pentru publicul larg”. Institutiile mass-media franceze s-au plans ca materialele lor online sunt folosite gratis prin intermediul Google, lider mondial in cautarile pe Internet.
Raportul a succedat o reforma guvernamentala care a intrat in vigoare in aceasta luna, care pedepseste utilizatorii de internet care descarca ilegal continut online. Impozitarea reclamelor online „pare inevitabila daca vrem sa pastram pluralismul cultural si de a preveni dezvoltarea nesfarsita a doi – trei mari jucatori mondiali”, a declarat Zelnik, citat de cotidianul francez „Liberation”.

Citeste articolul pe: Hotnews

Franta vrea sa impoziteze Google pentru publicitatea online

O propunere a guvernului francez de taxare a veniturilor din publicitatea pe internet, numita si „Taxa Google”, a fost puternic criticata de mediul online, informeaza AFP. Potrivit propunerii, banii obtinuti din aceasta taxa ar fi folositi pentru subventionarea publicatiilor si muzicienilor care se chinuie sa supravietuiasca in era digitala.
Initiativa guvernului francez vine in urma mai multor plangeri formulate de companii din media, care spun ca gigantii online precum Google profita de pe urma continutului lor, pe care il obtin gratuit.
Un raport comandat de guvernul francez propune mai multe solutii de crestere a disponibilitatii pe internet a produselor culturale, care sa protejeze, in acelasi timp, drepturile de proprietate intelectuala ale artistilor si institutiilor de media. Printre acestea se numara taxarea publicitarilor online si a furnizorilor de internet si folosirea banilor obtinuti pentru finantarea sectoarelor creative, cum ar fi industria muzicala, care au dificultati in a se adapta la „era descarcarilor de pe internet”. Potrivit estimarilor, taxa ar putea strange pana la 50 de milioane de euro in 2010.
Potrivit cotidianului „Liberation”, autorul principal al raportului, producatorul muzical Patrick Zelnik, spune ca acest impozit va lua „un mic procent” din veniturile obtinute de Google din publicitatea online. El estimeaza ca aceste venituri se ridica la 800 de milioane de euro pe an. Zelnik a denumit intiativa „Taxa Google”, insa a adaugat ca aceasta vizeaza si alti jucatori mari de pe piata online, cum ar fi Microsoft, AOL, Yahoo si Facebook.
Presedintele francez Nicolas Sarkozy nu a facut nicio referire directa la propunerea lui Zelnik, insa a spus ca atunci cand companiile de internet mari fac bani din publicitatea online in Franta, insa nu platesc impozite statului francez, mediul concurential are de suferit.
Sarkozy si-a exprimat, joi, sustinerea pentru indemnul pe care raportul il adreseaza autoritatilor de concurenta din Franta, de a lua o decizie cu privire la pozitia dominanta pe care marile firme din online o ocupa pe piata franceza.
Google France spera ca planurile guvernului sa duca mai degraba spre inovatie, decat spre o noua taxa, potrivit unei declaratii publicate de directorul de comunicare al companiei, Olivier Esper. „Aici este o oportunitate de a promova solutii inovatoare, mai degraba decat extinderea atitudinii de opozitie intre lumea internetului si cea a culturii, de exemplu, prin impunerea unei taxe”, a spus Esper.
Think-tankul de media digitala Renaissance Numerique, ai carui membri sunt lideri din mediul de afaceri, a declarat ca propunerea de impozitare sanctioneaza pe nedrept agentile de publicitate. „Nici agentiile de publicitate online, nici furnizorii de servicii de Internet nu jefuiesc artistii”, a spus co-presedintele organizatiei, Christine Balague. „Dimpotriva, acestea incearca sa aduca laolalta artistii si consumatorii”, a adaugat aceasta.
Quadrature du Net, care se descrie ca fiind un „grup de aparare a drepturilor cetatenilor in era digitala”, a declarat ca acesta initiativa guvernamentala i-ar face pe toti contribuabilii sa plateasca pentru modele de business demodate si sa faca din furnizorii de internet tapi ispasitori.
Raportul lui Zelnik propune, de asemenea, subventii publice pentru un sistem de vouchere care sa permita cumpararea fisierelor audio online, astfel incat sa incurajeze mijloacele legale de accesare a continutului prin intermediul web. Sarkozy a exprimat sprijinul pentru aceasta masura, spunand ca spera ca sistemul pentru tineri sa devina operabil pana in vara.
Asociatia franceza pentru drepturile autorilor si compozitorilor s-a declarat „multumita” de propunerea lui Zelnik care, spune aceasta, ar putea „sa incurajeze si sa stimuleze disponibilitatea legala a operelor culturale pentru publicul larg”. Institutiile mass-media franceze s-au plans ca materialele lor online sunt folosite gratis prin intermediul Google, lider mondial in cautarile pe Internet.
Raportul a succedat o reforma guvernamentala care a intrat in vigoare in aceasta luna, care pedepseste utilizatorii de internet care descarca ilegal continut online. Impozitarea reclamelor online „pare inevitabila daca vrem sa pastram pluralismul cultural si de a preveni dezvoltarea nesfarsita a doi – trei mari jucatori mondiali”, a declarat Zelnik, citat de cotidianul francez „Liberation”.

Citeste articolul pe: Hotnews

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 66 ori.

Publica un raspuns