Inca 10% din OTE ar putea intra pana in 2011 in buzunarul nemtilor
Deutsche Telekom, cel mai mare operator de comunicatii de pe batranul continent, si-a trasat planurile pentru viitorul apropiat – focus pe multimedia, integrarea companiilor si cresterea eficientei -, iar pentru piata locala nemtii vor sa continue cresterea Cosmote si sa imbunatateasca rezultatele Romtelecom, au declarat pentru „Financiarul” oficialii companiei.
Deutsche Telekom a cumparat in 2008 aproximativ 20% din grupul elen OTE, iar ulterior si-a crescut participatia la 30%, insa in Consiliul de Administratie al OTE germanii detin 50% din drepturile de vot plus doua voturi, fiind cei care traseaza strategia si controleaza managementul grupului.
OTE detine 54,01% din titlurile Romtelecom si 70% din actiunile Cosmote. Anul acesta, Deutsche Telekom isi reevalueaza strategia si traseaza planurile pentru a atinge crestere, respectiv focus pe serviciile de internet broadband, dar si pe servicii on-line si multimedia, dincolo de telefonie.
Integrarea aduce beneficii de cost
La semnarea acordului initial dintre Deutsche Telekom si OTE, statul grec si-a rezervat dreptul de a vinde inca 20% catre grupul german, daca sunt respectate toate conditiile din parteneriat – mai precis sa continue optimizarea afacerilor, in beneficiul ambelor parti. Nemtii au cumparat de atunci inca 10 procente din OTE.
„Guvernul grec are optiunea sa vanda alte 10% catre Deutsche Telekom, pana la finalul lui 2010, iar aceasta optiune ramane in picioare”, a declarat pentru „Financiarul” Luisa Vollmar, Corporate Communications al operatorului german. „Parteneriatul nostru este pe termen lung, iar scopul este sa maximizam beneficiile pentru toti cei implicati, prin schimb de informatii si experienta si prin integrarea retelelor”, a explicat oficialul german. Dupa ce a preluat managementul complet al companiei in 2009, una dintre prioritatile importante este consolidarea OTE si apoi integrarea diviziilor din Europa de Sud-Est, a declarat pentru „Financiarul” oficialul Deutsche Telekom. „Vom lucra mai intens la integrarea diviziilor din Europa de Sud si de Est pentru a extrage cele mai bune sinergii”, spune Luisa Vollmar. „Impreuna cu colegii de la OTE urmarim sa continuam succesul Cosmote in zona balcanica si speram sa crestem eficienta operatorilor de telefonie fixa din Grecia si Romania”, a explicat oficialul DT. Focus pe multimedia si servicii
Directorul executiv Deutsche Telekom, Rene Obermann, va prezenta in primavara strategia precisa a operatorului pentru a obtine cresterea afacerilor.
Botezata „Strategia 2.0”, aceasta s-ar axa pe dezvoltarea serviciilor de acces la internet, dar si a serviciilor suplimentare oferite clientilor, potrivit informatiilor facute publice. „Nu este un proiect nou, doar pasul urmator al strategiei «Focus, fix and grow» pe care DT a anuntat-o in urma cu trei ani”, precizeaza Luisa Vollmar. Aceasta strategie a permis Deutsche Telekom sa creeze premisele pentru cresterea afacerilor. „Focus, fix and grow”, lansata in 2007, mentiona posibile achizitii pentru a atinge cresterea, ceea ce s-a si intamplat ulterior cu OTE.
Deutsche Telekom a inceput, de asemenea, un proiect de integrare a diviziilor de telefonie fixa si mobila in Germania. Un plan similar a fost citat in legatura cu OTE Grecia, ceea ce indica o posibila extindere a acestuia si in Romania, pe termen mediu.
„Decizia vizeaza deocamdata piata din Germania, nu putem anunta daca aceasta directie va fi urmata in alte tari unde este prezent grupul DT, pentru ca fiecare tara are conditii specifice, sunt in diverse stadii de tranzitie si au reguli de piata diferite”, a precizat Luisa Vollmar.
Ea a subliniat insa faptul ca acest gen de integrare s-a intamplat deja cu succes in Ungaria, iar o decizie similara s-a luat si in Croatia. Romtelecom merge pe divertisment
Operatorul local de comunicatii a anuntat prioritati similare pentru 2010. Romtelecom vrea sa fie „furnizor principal de servicii de divertisment”, iar Clicknet si Dolce raman pilonii de baza ai cresterii, in timp ce pentru zona de telefonie fixa se cauta solutii de eficientizare si stabilizare a bazei de clienti.
„Strategia de afaceri a Romtelecom va fi bazata anul acesta pe extinderea accesului la serviciile de internet broadband, servicii bazate atat pe tehnologiile xDSL, cat si pe fibra optica (FTTH, FTTB) si cele mobile (CDMA)”, a declarat pentru „Financiarul” Yorgos Ioannidis, director general al Romtelecom. Serviciul de televiziune Dolce are in acest sens un rol central in strategia Romtelecom, in ambele variante existente la acest moment, respectiv prin satelit sau bazat pe tehnologia IPTV. Compania se va orienta, de asemenea, spre dezvoltarea unei game variate de servicii IP de divertisment: de la IPTV la video on demand, jocuri disponibile pentru toate categoriile de utilizatori si altele.
„Una dintre prioritatile Cosmote Romania o reprezinta serviciile de date“, a declarat Stefanos Theocharopoulos, CEO al operatorului. Planurile includ extinderea si modernizarea retelei, lansarea de noi produse si servicii si integrarea operationala a Telemobil (Zapp).
Orientarea spre serviciile de internet/multimedia, integrarea retelelor de comunicatii si, in final, integrarea diviziilor fixa si mobila vor ajuta Deutsche Telekom si OTE sa obtina beneficii importante in fiecare din pietele unde activeaza.
Citeste articolul pe: Financiarul
Inca 10% din OTE ar putea intra pana in 2011 in buzunarul nemtilor
Deutsche Telekom, cel mai mare operator de comunicatii de pe batranul continent, si-a trasat planurile pentru viitorul apropiat – focus pe multimedia, integrarea companiilor si cresterea eficientei -, iar pentru piata locala nemtii vor sa continue cresterea Cosmote si sa imbunatateasca rezultatele Romtelecom, au declarat pentru „Financiarul” oficialii companiei.
Deutsche Telekom a cumparat in 2008 aproximativ 20% din grupul elen OTE, iar ulterior si-a crescut participatia la 30%, insa in Consiliul de Administratie al OTE germanii detin 50% din drepturile de vot plus doua voturi, fiind cei care traseaza strategia si controleaza managementul grupului.
OTE detine 54,01% din titlurile Romtelecom si 70% din actiunile Cosmote. Anul acesta, Deutsche Telekom isi reevalueaza strategia si traseaza planurile pentru a atinge crestere, respectiv focus pe serviciile de internet broadband, dar si pe servicii on-line si multimedia, dincolo de telefonie.
Integrarea aduce beneficii de cost
La semnarea acordului initial dintre Deutsche Telekom si OTE, statul grec si-a rezervat dreptul de a vinde inca 20% catre grupul german, daca sunt respectate toate conditiile din parteneriat – mai precis sa continue optimizarea afacerilor, in beneficiul ambelor parti. Nemtii au cumparat de atunci inca 10 procente din OTE.
„Guvernul grec are optiunea sa vanda alte 10% catre Deutsche Telekom, pana la finalul lui 2010, iar aceasta optiune ramane in picioare”, a declarat pentru „Financiarul” Luisa Vollmar, Corporate Communications al operatorului german. „Parteneriatul nostru este pe termen lung, iar scopul este sa maximizam beneficiile pentru toti cei implicati, prin schimb de informatii si experienta si prin integrarea retelelor”, a explicat oficialul german. Dupa ce a preluat managementul complet al companiei in 2009, una dintre prioritatile importante este consolidarea OTE si apoi integrarea diviziilor din Europa de Sud-Est, a declarat pentru „Financiarul” oficialul Deutsche Telekom. „Vom lucra mai intens la integrarea diviziilor din Europa de Sud si de Est pentru a extrage cele mai bune sinergii”, spune Luisa Vollmar. „Impreuna cu colegii de la OTE urmarim sa continuam succesul Cosmote in zona balcanica si speram sa crestem eficienta operatorilor de telefonie fixa din Grecia si Romania”, a explicat oficialul DT. Focus pe multimedia si servicii
Directorul executiv Deutsche Telekom, Rene Obermann, va prezenta in primavara strategia precisa a operatorului pentru a obtine cresterea afacerilor.
Botezata „Strategia 2.0”, aceasta s-ar axa pe dezvoltarea serviciilor de acces la internet, dar si a serviciilor suplimentare oferite clientilor, potrivit informatiilor facute publice. „Nu este un proiect nou, doar pasul urmator al strategiei «Focus, fix and grow» pe care DT a anuntat-o in urma cu trei ani”, precizeaza Luisa Vollmar. Aceasta strategie a permis Deutsche Telekom sa creeze premisele pentru cresterea afacerilor. „Focus, fix and grow”, lansata in 2007, mentiona posibile achizitii pentru a atinge cresterea, ceea ce s-a si intamplat ulterior cu OTE.
Deutsche Telekom a inceput, de asemenea, un proiect de integrare a diviziilor de telefonie fixa si mobila in Germania. Un plan similar a fost citat in legatura cu OTE Grecia, ceea ce indica o posibila extindere a acestuia si in Romania, pe termen mediu.
„Decizia vizeaza deocamdata piata din Germania, nu putem anunta daca aceasta directie va fi urmata in alte tari unde este prezent grupul DT, pentru ca fiecare tara are conditii specifice, sunt in diverse stadii de tranzitie si au reguli de piata diferite”, a precizat Luisa Vollmar.
Ea a subliniat insa faptul ca acest gen de integrare s-a intamplat deja cu succes in Ungaria, iar o decizie similara s-a luat si in Croatia. Romtelecom merge pe divertisment
Operatorul local de comunicatii a anuntat prioritati similare pentru 2010. Romtelecom vrea sa fie „furnizor principal de servicii de divertisment”, iar Clicknet si Dolce raman pilonii de baza ai cresterii, in timp ce pentru zona de telefonie fixa se cauta solutii de eficientizare si stabilizare a bazei de clienti.
„Strategia de afaceri a Romtelecom va fi bazata anul acesta pe extinderea accesului la serviciile de internet broadband, servicii bazate atat pe tehnologiile xDSL, cat si pe fibra optica (FTTH, FTTB) si cele mobile (CDMA)”, a declarat pentru „Financiarul” Yorgos Ioannidis, director general al Romtelecom. Serviciul de televiziune Dolce are in acest sens un rol central in strategia Romtelecom, in ambele variante existente la acest moment, respectiv prin satelit sau bazat pe tehnologia IPTV. Compania se va orienta, de asemenea, spre dezvoltarea unei game variate de servicii IP de divertisment: de la IPTV la video on demand, jocuri disponibile pentru toate categoriile de utilizatori si altele.
„Una dintre prioritatile Cosmote Romania o reprezinta serviciile de date“, a declarat Stefanos Theocharopoulos, CEO al operatorului. Planurile includ extinderea si modernizarea retelei, lansarea de noi produse si servicii si integrarea operationala a Telemobil (Zapp).
Orientarea spre serviciile de internet/multimedia, integrarea retelelor de comunicatii si, in final, integrarea diviziilor fixa si mobila vor ajuta Deutsche Telekom si OTE sa obtina beneficii importante in fiecare din pietele unde activeaza.
Citeste articolul pe: Financiarul