Inca 10% din OTE ar putea intra pana in 2011 in buzunarul nemtilor
Deutsche Telekom, cel mai mare operator de comunicatii de pe batranul continent, si-a trasat planurile pentru viitorul apropiat – focus pe multimedia, integrarea companiilor si cresterea eficientei -, iar pentru piata locala nemtii vor sa continue cresterea Cosmote si sa imbunatateasca rezultatele Romtelecom, au declarat pentru „Financiarul” oficialii companiei.
Deutsche Telekom a cumparat in 2008 aproximativ 20% din grupul elen OTE, iar ulterior si-a crescut participatia la 30%, insa in Consiliul de Administratie al OTE germanii detin 50% din drepturile de vot plus doua voturi, fiind cei care traseaza strategia si controleaza mana­ge­mentul grupului.
OTE detine 54,01% din titlurile Romtelecom si 70% din actiunile Cosmote. Anul acesta, Deutsche Telekom isi reevalueaza strategia si traseaza pla­nu­rile pentru a atinge crestere, respectiv focus pe serviciile de internet broadband, dar si pe servicii on-line si multimedia, dincolo de telefonie.
Integrarea aduce beneficii de cost
La semnarea acordului initial dintre Deutsche Telekom si OTE, statul grec si-a rezervat dreptul de a vinde inca 20% catre grupul german, daca sunt respectate toate conditiile din par­teneriat – mai pre­cis sa con­tinue opti­mi­zarea afa­­ce­ri­lor, in beneficiul ambe­lor parti. Nemtii au cumparat de atunci inca 10 procente din OTE.
„Guvernul grec are opti­u­nea sa vanda alte 10% catre Deutsche Telekom, pana la finalul lui 2010, iar aceasta optiune ramane in picioare”, a declarat pentru „Finan­cia­rul” Luisa Vollmar, Corporate Communications al opera­to­rului german. „Parteneriatul nostru este pe termen lung, iar scopul este sa maximizam beneficiile pentru toti cei implicati, prin schimb de in­formatii si experienta si prin integrarea retelelor”, a explicat oficialul german. Dupa ce a preluat mana­ge­men­tul com­­plet al companiei in 2009, una dintre prio­ritatile importante este con­so­li­darea OTE si apoi integrarea diviziilor din Europa de Sud-Est, a declarat pentru „Financiarul” oficialul Deutsche Tele­kom. „Vom lucra mai intens la integrarea diviziilor din Europa de Sud si de Est pentru a extrage cele mai bune sinergii”, spu­ne Luisa Vollmar. „Impreuna cu co­legii de la OTE urmarim sa continuam succesul Cosmote in zona balcanica si spe­ram sa crestem eficienta operatorilor de telefonie fixa din Grecia si Romania”, a explicat oficialul DT. Focus pe multimedia si servicii
Directorul executiv Deutsche Tele­kom, Rene Obermann, va prezenta in primavara strategia precisa a ope­ra­to­ru­lui pentru a obtine cresterea afacerilor.
Botezata „Stra­te­gia 2.0”, aceas­ta s-ar axa pe dez­vol­ta­rea serviciilor de acces la in­ter­net, dar si a serviciilor suplimentare ofe­ri­te clien­ti­lor, potrivit in­for­matiilor fa­cu­te publice. „Nu este un pro­iect nou, doar pasul ur­ma­tor al stra­tegiei «Focus, fix and grow» pe care DT a anuntat-o in urma cu trei ani”, precizeaza Luisa Vollmar. Aceasta strategie a permis Deutsche Telekom sa creeze premisele pentru cresterea afacerilor. „Focus, fix and grow”, lansata in 2007, mentiona posibile achi­zitii pentru a atinge cres­terea, ceea ce s-a si in­tam­plat ulterior cu OTE.
Deutsche Telekom a in­ce­put, de ase­me­nea, un pro­iect de integrare a di­vi­ziilor de telefonie fixa si mobila in Ger­mania. Un plan similar a fost citat in legatura cu OTE Grecia, ceea ce indica o po­sibila extindere a acestuia si in Ro­ma­nia, pe termen mediu.
„Decizia vizeaza deocamdata piata din Germania, nu putem anunta daca aceasta directie va fi urmata in alte tari unde este prezent grupul DT, pentru ca fiecare tara are conditii specifice, sunt in diverse stadii de tranzitie si au reguli de piata diferite”, a precizat Luisa Vollmar.
Ea a subliniat insa faptul ca acest gen de integrare s-a intamplat deja cu succes in Ungaria, iar o decizie similara s-a luat si in Croatia. Romtelecom merge pe divertisment
Operatorul local de comunicatii a anuntat prioritati similare pentru 2010. Romtelecom vrea sa fie „furnizor prin­ci­pal de servicii de divertisment”, iar Click­net si Dolce raman pilonii de baza ai cres­terii, in timp ce pentru zona de tele­fonie fixa se cauta solutii de eficientizare si stabilizare a bazei de clienti.
„Strategia de afaceri a Romtelecom va fi bazata anul acesta pe extinderea acce­sului la serviciile de internet broadband, servicii bazate atat pe tehnologiile xDSL, cat si pe fibra optica (FTTH, FTTB) si cele mobile (CDMA)”, a declarat pentru „Fi­nan­ciarul” Yorgos Ioannidis, director ge­ne­ral al Romtelecom. Serviciul de tele­viziune Dolce are in acest sens un rol cen­tral in strategia Romtelecom, in am­bele variante existente la acest moment, res­pectiv prin satelit sau bazat pe teh­no­lo­gia IPTV. Compania se va orienta, de ase­menea, spre dezvoltarea unei game va­riate de servicii IP de divertisment: de la IPTV la video on demand, jocuri dis­po­ni­bile pentru toate categoriile de utili­za­tori si altele.
„Una dintre prioritatile Cosmote Romania o reprezinta serviciile de date“, a declarat Stefanos Theocharopoulos, CEO al operatorului. Planurile includ ex­tin­derea si modernizarea retelei, lansarea de noi produse si servicii si integrarea operationala a Telemobil (Zapp).
Orientarea spre serviciile de internet/multimedia, inte­gra­rea retelelor de comunicatii si, in final, inte­grarea diviziilor fixa si mobila vor ajuta Deutsche Telekom si OTE sa obtina beneficii importante in fiecare din pietele unde activeaza.

Citeste articolul pe: Financiarul

Strategia Deutsche Telekom pentru Cosmote si Romtelecom: integrare si cresterea eficientei

Inca 10% din OTE ar putea intra pana in 2011 in buzunarul nemtilor
Deutsche Telekom, cel mai mare operator de comunicatii de pe batranul continent, si-a trasat planurile pentru viitorul apropiat – focus pe multimedia, integrarea companiilor si cresterea eficientei -, iar pentru piata locala nemtii vor sa continue cresterea Cosmote si sa imbunatateasca rezultatele Romtelecom, au declarat pentru „Financiarul” oficialii companiei.
Deutsche Telekom a cumparat in 2008 aproximativ 20% din grupul elen OTE, iar ulterior si-a crescut participatia la 30%, insa in Consiliul de Administratie al OTE germanii detin 50% din drepturile de vot plus doua voturi, fiind cei care traseaza strategia si controleaza mana­ge­mentul grupului.
OTE detine 54,01% din titlurile Romtelecom si 70% din actiunile Cosmote. Anul acesta, Deutsche Telekom isi reevalueaza strategia si traseaza pla­nu­rile pentru a atinge crestere, respectiv focus pe serviciile de internet broadband, dar si pe servicii on-line si multimedia, dincolo de telefonie.
Integrarea aduce beneficii de cost
La semnarea acordului initial dintre Deutsche Telekom si OTE, statul grec si-a rezervat dreptul de a vinde inca 20% catre grupul german, daca sunt respectate toate conditiile din par­teneriat – mai pre­cis sa con­tinue opti­mi­zarea afa­­ce­ri­lor, in beneficiul ambe­lor parti. Nemtii au cumparat de atunci inca 10 procente din OTE.
„Guvernul grec are opti­u­nea sa vanda alte 10% catre Deutsche Telekom, pana la finalul lui 2010, iar aceasta optiune ramane in picioare”, a declarat pentru „Finan­cia­rul” Luisa Vollmar, Corporate Communications al opera­to­rului german. „Parteneriatul nostru este pe termen lung, iar scopul este sa maximizam beneficiile pentru toti cei implicati, prin schimb de in­formatii si experienta si prin integrarea retelelor”, a explicat oficialul german. Dupa ce a preluat mana­ge­men­tul com­­plet al companiei in 2009, una dintre prio­ritatile importante este con­so­li­darea OTE si apoi integrarea diviziilor din Europa de Sud-Est, a declarat pentru „Financiarul” oficialul Deutsche Tele­kom. „Vom lucra mai intens la integrarea diviziilor din Europa de Sud si de Est pentru a extrage cele mai bune sinergii”, spu­ne Luisa Vollmar. „Impreuna cu co­legii de la OTE urmarim sa continuam succesul Cosmote in zona balcanica si spe­ram sa crestem eficienta operatorilor de telefonie fixa din Grecia si Romania”, a explicat oficialul DT. Focus pe multimedia si servicii
Directorul executiv Deutsche Tele­kom, Rene Obermann, va prezenta in primavara strategia precisa a ope­ra­to­ru­lui pentru a obtine cresterea afacerilor.
Botezata „Stra­te­gia 2.0”, aceas­ta s-ar axa pe dez­vol­ta­rea serviciilor de acces la in­ter­net, dar si a serviciilor suplimentare ofe­ri­te clien­ti­lor, potrivit in­for­matiilor fa­cu­te publice. „Nu este un pro­iect nou, doar pasul ur­ma­tor al stra­tegiei «Focus, fix and grow» pe care DT a anuntat-o in urma cu trei ani”, precizeaza Luisa Vollmar. Aceasta strategie a permis Deutsche Telekom sa creeze premisele pentru cresterea afacerilor. „Focus, fix and grow”, lansata in 2007, mentiona posibile achi­zitii pentru a atinge cres­terea, ceea ce s-a si in­tam­plat ulterior cu OTE.
Deutsche Telekom a in­ce­put, de ase­me­nea, un pro­iect de integrare a di­vi­ziilor de telefonie fixa si mobila in Ger­mania. Un plan similar a fost citat in legatura cu OTE Grecia, ceea ce indica o po­sibila extindere a acestuia si in Ro­ma­nia, pe termen mediu.
„Decizia vizeaza deocamdata piata din Germania, nu putem anunta daca aceasta directie va fi urmata in alte tari unde este prezent grupul DT, pentru ca fiecare tara are conditii specifice, sunt in diverse stadii de tranzitie si au reguli de piata diferite”, a precizat Luisa Vollmar.
Ea a subliniat insa faptul ca acest gen de integrare s-a intamplat deja cu succes in Ungaria, iar o decizie similara s-a luat si in Croatia. Romtelecom merge pe divertisment
Operatorul local de comunicatii a anuntat prioritati similare pentru 2010. Romtelecom vrea sa fie „furnizor prin­ci­pal de servicii de divertisment”, iar Click­net si Dolce raman pilonii de baza ai cres­terii, in timp ce pentru zona de tele­fonie fixa se cauta solutii de eficientizare si stabilizare a bazei de clienti.
„Strategia de afaceri a Romtelecom va fi bazata anul acesta pe extinderea acce­sului la serviciile de internet broadband, servicii bazate atat pe tehnologiile xDSL, cat si pe fibra optica (FTTH, FTTB) si cele mobile (CDMA)”, a declarat pentru „Fi­nan­ciarul” Yorgos Ioannidis, director ge­ne­ral al Romtelecom. Serviciul de tele­viziune Dolce are in acest sens un rol cen­tral in strategia Romtelecom, in am­bele variante existente la acest moment, res­pectiv prin satelit sau bazat pe teh­no­lo­gia IPTV. Compania se va orienta, de ase­menea, spre dezvoltarea unei game va­riate de servicii IP de divertisment: de la IPTV la video on demand, jocuri dis­po­ni­bile pentru toate categoriile de utili­za­tori si altele.
„Una dintre prioritatile Cosmote Romania o reprezinta serviciile de date“, a declarat Stefanos Theocharopoulos, CEO al operatorului. Planurile includ ex­tin­derea si modernizarea retelei, lansarea de noi produse si servicii si integrarea operationala a Telemobil (Zapp).
Orientarea spre serviciile de internet/multimedia, inte­gra­rea retelelor de comunicatii si, in final, inte­grarea diviziilor fixa si mobila vor ajuta Deutsche Telekom si OTE sa obtina beneficii importante in fiecare din pietele unde activeaza.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 117 ori.

Publica un raspuns