Calatoria se face la bordul spargatorului de gheata nuclear rusesc „50 Years of Victory”Turistii pot face zboruri cu elicopterul deasupra vasului in timp ce acesta navigheaza sau se pot plimba pe gheata, daca timpul o permite
Plictisiti de vacante „de rutina”, exigentii iubitori de inedit pot alege Polul Nord drept destinatie pentru a petrece doua saptamani intr-o croaziera cu plecarea din Helsinki. Si am spus inedit, pentru ca putini sunt cei care s-au aventurat in astfel de locuri, cu atat mai putin la bordul unui spargator de gheata…
Considerat pe buna dreptate unul dintre cele mai uimitoare locuri ale planetei, la Polul Nord, sau „Varful Lumii”, stelele nu rasar si nu apun niciodata, doar se invart odata cu Pamantul, Steaua Polara – ghidul oricarui calator in Emisfera Nordica – fiind invariabil la Zenit.
In drum spre Polul Nord, turistii pot vedea morse, foci si pasari, dar si curiosii ursi polari care se apropie de vas ca sa-l examineze…
Asigurarea de 50.000 euro este inclusa in tarif
Potrivit organizatorilor croazierei, doritorii de senzatii tari pot atinge Polul Nord daca platesc intre 20.550 dolari si 31.400 (aproximativ intre 15.000 euro si 22.600 euro) in functie de cabina aleasa, plecarile fiind programate de la 23 iulie si de la 4 august.In acest pret sunt incluse doua nopti la un hotel de 4 – 5 stele la Helsinki, cu mic dejun inclus, zboruri charter Helsinki-Murmansk-Helsinki, transferurile intre hotel, aeroport si vasul rusesc „50 Years of Victory”, precum si toate excursiile facute la mal si activitatile din timpul calatoriei facute cu elicopterul. Turistii vor beneficia de patru mese pe zi, incluzand gustarea de dupa-amiaza, ceai/cafea cu snacks si automat de apa non-stop, dar si cizme impermeabile si hanorac special pentru expeditie. Sunt incluse de asemenea toate taxele de servicii si porturi din program si asigurarea medicala speciala personala care acopera si riscurile de evacuare si repatriere (in plus fata de alte riscuri), cu acoperire de 50.000 euro.
Spargator nuclear de 75.000 cai putere
Turistii sunt asteptati in prima zi, 23 iulie sau 4 august, pe aeroportul din Helsinki, de unde vor fi transferati la hotel, urmand ca a doua zi sa decoleze catre Murmansk. Dupa aproximativ doua ore de zbor, calatorii se vor imbarca la bordul vasului „50 Years of Victory”, unul dintre cele mai puternice vapoare din lume, pentru a naviga spre Kola Bay.
Ajunsi in Marea Barrent in a treia zi, pasagerii vor fi instruiti in privinta masurilor de siguranta atat legat de vasul pe care se afla, cat si de operatiunile la latitudinea arctica ce urmeaza a fi facute. Drumul catre Polul Nord este continuat in urmatoarele trei zile cu spargatorul nuclear de 75.000 de cai putere care se lupta cu gheturile enorme ale Arcticii, in tot acest timp calatorii putand efectua zboruri cu elicopterul deasupra vasului in timp ce acesta navigheaza sau se pot plimba pe gheata, daca timpul, gheata sau conditiile climaterice o permit.
In ziua a saptea se ajunge pe „Varful Lumii”
In cea de-a saptea zi, dupa ce capitanul va manevra incet uriasul vas pentru a-l pozitiona exact pe directia geografica a Polului Nord, iar GPS-ul puntii va arata 90° N, va incepe petrecerea. Sarbatorirea care va incepe pe punte va continua cu un barbecue la Polul Nord indata ce se va gasi o portiune de gheata potrivita pentru aceasta. Urmatoarele patru zile se poate explora arhipelagul Franz Josef Land, iar daca vremea o permite, si Nordul Capului Novaya Zemlya si Insula Kolguev. Zilele 12 – 14 se traverseaza Marea Barrent, dupa debarcarea in portul Murmansk, turistii zburand catre Helsinki, pentru a petrece o ultima noapte in capitala Finlandei.
„Capitan Khlebnikov” a ramas blocat in gheata cinci zile
Astfel de croaziere nu sunt insa ferite de incidente neplacute. La 20 noiembrie 2009, un alt spargator de gheata rusesc cu peste 100 de turisti la bord, oameni de stiinta si jurnalisti care se aflau in croaziera in Antarctica, a fost blocat timp de mai multe zile de gheata.
Vasul „Capitan Khlebnikov” a ramas blocat in gheata timp de cinci zile aproape de insula Snow Hill din Marea Weddell, abia dupa inca trei ajungand la Ushuaia, pe coasta Argentinei. Oficialii au anuntat ca pasagerii nu au fost nicio clipa in pericol si ca „intarzierile fac parte din turismul antarctic”.
Spargatorul de gheata construit in Finlanda a servit drept vas de croaziera de mai multi ani si avea la bord inclusiv doua elicoptere. Conform unei agentii de turism din Rusia, doua saptamani la bordul navei „Capitan Khlebnikov” costa de la 9.350 la 15.280 de euro de persoana.

Citeste articolul pe: Curierul National

Inghetata si luxoasa – 31.400 dolari, croaziera de doua saptamani la Polul Nord

Calatoria se face la bordul spargatorului de gheata nuclear rusesc „50 Years of Victory”Turistii pot face zboruri cu elicopterul deasupra vasului in timp ce acesta navigheaza sau se pot plimba pe gheata, daca timpul o permite
Plictisiti de vacante „de rutina”, exigentii iubitori de inedit pot alege Polul Nord drept destinatie pentru a petrece doua saptamani intr-o croaziera cu plecarea din Helsinki. Si am spus inedit, pentru ca putini sunt cei care s-au aventurat in astfel de locuri, cu atat mai putin la bordul unui spargator de gheata…
Considerat pe buna dreptate unul dintre cele mai uimitoare locuri ale planetei, la Polul Nord, sau „Varful Lumii”, stelele nu rasar si nu apun niciodata, doar se invart odata cu Pamantul, Steaua Polara – ghidul oricarui calator in Emisfera Nordica – fiind invariabil la Zenit.
In drum spre Polul Nord, turistii pot vedea morse, foci si pasari, dar si curiosii ursi polari care se apropie de vas ca sa-l examineze…
Asigurarea de 50.000 euro este inclusa in tarif
Potrivit organizatorilor croazierei, doritorii de senzatii tari pot atinge Polul Nord daca platesc intre 20.550 dolari si 31.400 (aproximativ intre 15.000 euro si 22.600 euro) in functie de cabina aleasa, plecarile fiind programate de la 23 iulie si de la 4 august.In acest pret sunt incluse doua nopti la un hotel de 4 – 5 stele la Helsinki, cu mic dejun inclus, zboruri charter Helsinki-Murmansk-Helsinki, transferurile intre hotel, aeroport si vasul rusesc „50 Years of Victory”, precum si toate excursiile facute la mal si activitatile din timpul calatoriei facute cu elicopterul. Turistii vor beneficia de patru mese pe zi, incluzand gustarea de dupa-amiaza, ceai/cafea cu snacks si automat de apa non-stop, dar si cizme impermeabile si hanorac special pentru expeditie. Sunt incluse de asemenea toate taxele de servicii si porturi din program si asigurarea medicala speciala personala care acopera si riscurile de evacuare si repatriere (in plus fata de alte riscuri), cu acoperire de 50.000 euro.
Spargator nuclear de 75.000 cai putere
Turistii sunt asteptati in prima zi, 23 iulie sau 4 august, pe aeroportul din Helsinki, de unde vor fi transferati la hotel, urmand ca a doua zi sa decoleze catre Murmansk. Dupa aproximativ doua ore de zbor, calatorii se vor imbarca la bordul vasului „50 Years of Victory”, unul dintre cele mai puternice vapoare din lume, pentru a naviga spre Kola Bay.
Ajunsi in Marea Barrent in a treia zi, pasagerii vor fi instruiti in privinta masurilor de siguranta atat legat de vasul pe care se afla, cat si de operatiunile la latitudinea arctica ce urmeaza a fi facute. Drumul catre Polul Nord este continuat in urmatoarele trei zile cu spargatorul nuclear de 75.000 de cai putere care se lupta cu gheturile enorme ale Arcticii, in tot acest timp calatorii putand efectua zboruri cu elicopterul deasupra vasului in timp ce acesta navigheaza sau se pot plimba pe gheata, daca timpul, gheata sau conditiile climaterice o permit.
In ziua a saptea se ajunge pe „Varful Lumii”
In cea de-a saptea zi, dupa ce capitanul va manevra incet uriasul vas pentru a-l pozitiona exact pe directia geografica a Polului Nord, iar GPS-ul puntii va arata 90° N, va incepe petrecerea. Sarbatorirea care va incepe pe punte va continua cu un barbecue la Polul Nord indata ce se va gasi o portiune de gheata potrivita pentru aceasta. Urmatoarele patru zile se poate explora arhipelagul Franz Josef Land, iar daca vremea o permite, si Nordul Capului Novaya Zemlya si Insula Kolguev. Zilele 12 – 14 se traverseaza Marea Barrent, dupa debarcarea in portul Murmansk, turistii zburand catre Helsinki, pentru a petrece o ultima noapte in capitala Finlandei.
„Capitan Khlebnikov” a ramas blocat in gheata cinci zile
Astfel de croaziere nu sunt insa ferite de incidente neplacute. La 20 noiembrie 2009, un alt spargator de gheata rusesc cu peste 100 de turisti la bord, oameni de stiinta si jurnalisti care se aflau in croaziera in Antarctica, a fost blocat timp de mai multe zile de gheata.
Vasul „Capitan Khlebnikov” a ramas blocat in gheata timp de cinci zile aproape de insula Snow Hill din Marea Weddell, abia dupa inca trei ajungand la Ushuaia, pe coasta Argentinei. Oficialii au anuntat ca pasagerii nu au fost nicio clipa in pericol si ca „intarzierile fac parte din turismul antarctic”.
Spargatorul de gheata construit in Finlanda a servit drept vas de croaziera de mai multi ani si avea la bord inclusiv doua elicoptere. Conform unei agentii de turism din Rusia, doua saptamani la bordul navei „Capitan Khlebnikov” costa de la 9.350 la 15.280 de euro de persoana.

Citeste articolul pe: Curierul National

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 125 ori.

Publica un raspuns