Lansarea tabletei iPad, care are poate fi folosita si ca cititor de carti digitale, a declansat o disputa de proportii, legata de pretul e-book-urilor, intre editura Macmillan si Amazon.com, producatorul celui mai popular cititor de carti digitale, Kindle.
Reprezentantii Amazon.com a fost nevoiti sa mareasca preturile cartilor digitale de pe site in urma unei dispute cu editura Macmillan, care considera ca pretul nu reflecta valoarea reala a cartilor lor.
Macmillan si alte edituri au criticat Amazon pentru ca vinde prea ieftin, 9,99 dolari, cartile digitale de succes (best-seller), afectand totodata vanzarile cartilor traditionale care au preturi ce pornesc de la 24 de dolari. Macmillan este una dintre cele mai mari edituri din lume, iar printre diviziile sale se numara Martin’s Press, Henry Holt & Co, Farrar, Straus & Giroux si Tor.
Disputa a fost declansata imediat dupa ce Apple a lansat tableta de Internet iPad si a dezvaluit ca a incheiat parteneriate cu cinci mari edituri, inclusiv Macmillan, pentru a comercializa carti digitale pentru dispozitiv. Apple permite editurilor sa stabileasca singure preturile pe magazinul virtual iBooks, iar cele mai populare volume se asteapta sa aiba preturi intre 12.99 si 14.99 dolari.
e-book-uri mai scumpe
Dupa modelul propus de Apple, editurile vor primi 70% din fiecare carte vanduta sau 10.49 de dolari din vanzarea unui e-book de 14.99 dolari. Editura Macmillan a dorit ca aceste conditii sa se aplice si pe Amazon.com, cel mai mare magazin online din lume.
Cei de la Amazon au acceptat in cele din urma aceste conditii, dupa ce initial au scos de pe site mai multe volume ale editurii. „Am capitulat si am acceptat termenii celor de la Macmillan”, potrivit oficialilor Amazon.
De asemenea, acestia au mai declarat ca nu toate editurile mari vor proceda ca Macmillan: „suntem convinsi ca multe edituri vor vedea in acest lucru o oportunitate de a oferi e-bookuri la preturi atractive”.
Situatia se va complica si mai rau pentru Amazon atunci cand Google va lansa libraria virtuala Google Editions. Google intentioneaza sa permita editurilor sa stabileasca propriile preturi, dar isi rezerva dreptul de a oferi reduceri pe propria cheltuiala.
SURSA: WSJ

Citeste articolul pe: Capital

Razboiul Apple iPad vs Amazon: ofensiva asupra editurilor

Lansarea tabletei iPad, care are poate fi folosita si ca cititor de carti digitale, a declansat o disputa de proportii, legata de pretul e-book-urilor, intre editura Macmillan si Amazon.com, producatorul celui mai popular cititor de carti digitale, Kindle.
Reprezentantii Amazon.com a fost nevoiti sa mareasca preturile cartilor digitale de pe site in urma unei dispute cu editura Macmillan, care considera ca pretul nu reflecta valoarea reala a cartilor lor.
Macmillan si alte edituri au criticat Amazon pentru ca vinde prea ieftin, 9,99 dolari, cartile digitale de succes (best-seller), afectand totodata vanzarile cartilor traditionale care au preturi ce pornesc de la 24 de dolari. Macmillan este una dintre cele mai mari edituri din lume, iar printre diviziile sale se numara Martin’s Press, Henry Holt & Co, Farrar, Straus & Giroux si Tor.
Disputa a fost declansata imediat dupa ce Apple a lansat tableta de Internet iPad si a dezvaluit ca a incheiat parteneriate cu cinci mari edituri, inclusiv Macmillan, pentru a comercializa carti digitale pentru dispozitiv. Apple permite editurilor sa stabileasca singure preturile pe magazinul virtual iBooks, iar cele mai populare volume se asteapta sa aiba preturi intre 12.99 si 14.99 dolari.
e-book-uri mai scumpe
Dupa modelul propus de Apple, editurile vor primi 70% din fiecare carte vanduta sau 10.49 de dolari din vanzarea unui e-book de 14.99 dolari. Editura Macmillan a dorit ca aceste conditii sa se aplice si pe Amazon.com, cel mai mare magazin online din lume.
Cei de la Amazon au acceptat in cele din urma aceste conditii, dupa ce initial au scos de pe site mai multe volume ale editurii. „Am capitulat si am acceptat termenii celor de la Macmillan”, potrivit oficialilor Amazon.
De asemenea, acestia au mai declarat ca nu toate editurile mari vor proceda ca Macmillan: „suntem convinsi ca multe edituri vor vedea in acest lucru o oportunitate de a oferi e-bookuri la preturi atractive”.
Situatia se va complica si mai rau pentru Amazon atunci cand Google va lansa libraria virtuala Google Editions. Google intentioneaza sa permita editurilor sa stabileasca propriile preturi, dar isi rezerva dreptul de a oferi reduceri pe propria cheltuiala.
SURSA: WSJ

Citeste articolul pe: Capital

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 55 ori.

Publica un raspuns