Compania condusa de Eric Schmidt a anuntat oficial inchiderea motorului de cautare chinez
Dupa mai multe zvonuri de re­tra­gere de pe piata chineza, in urma disputelor cu autoritatile statului, compania Google evita sa inchida motorul de cautare Google.cn si redirectioneaza utilizatorii din China catre site-ul din Hong Kong. Nu trebuie sa uitam ca este vorba de piata cu cea mai mare baza de utilizatori.
Potrivit estimarilor, numai din piata chineza Google ar putea obtine anul acesta venituri de 600 de milioane de euro, iar potentialul de crestere este destul de mare. Iar daca Google are o cota de peste 75% in Marea Britanie, Franta si Germania, compania contro­lea­za mai putin de 50% din totalul cau­tarilor on-line in Japonia si aproximativ 8% in Coreea de Sud, potrivit comScore. Specialistii spun ca potentialul de cre­stere al Google vine tocmai din zonele in care cota de piata este mai mica, iar utilizatorii pot migra de la un alt motor de cautare catre Google. Potrivit datelor statistice, piata cautarilor on-line se ri­dica in China la aproximativ 1 miliard de dolari, iar retragerea Google ar face loc de crestere competitorilor locali. Astfel, retragerea Google din China ar putea insemna o dezvoltare mai accelerata in Coreea de Sud sau in Japonia pentru ca gigantul sa isi poata atinge tintele de venit si profitabilitate. La nivel global, anul trecut veniturile Google s-au ridicat la 23,6 miliarde de dolari, iar profitul net la 6,5 miliarde de dolari. Zvonuri de retra­gere totala a companiei din piata chineza au aparut acum doua luni. CEO-ul Google Eric Schmidt a precizat la ince­putul lunii ca „ceva se va intampla curand in China“. Pe de alta parte, desi conflictul a ajuns la nivel politic, Guvernul American a pre­cizat ca nu se va implica in decizia pe care actionarii companiei o vor lua in cazul retragerii.
Baidu, principalul castigator
„In Asia, progresul Google a fost de­stul de lent. Dar se descurcau relativ bine in ultima vreme in China si incepeau sa castige cota de piata si elan, deci in mod cert va fi un pas inapoi daca se hotarasc sa plece“, a declarat Clay Moran, analist al companiei Benchmark. Insa retragerea Google ar insemna ca utilizatorii de internet din China sa se bazeze din ce in ce mai mult pe motorul de cautare local, Baidu, care insa furnizeaza rezultate cenzurate, in conformitate cu cerintele autoritatilor. In plus, si vanzatorii de reclame on-line vor avea mai putine optiuni pentru postarea anunturilor, iar acestia s-ar putea orienta tot catre Baidu si alte companii chinezesti, ca Alibaba sau Tencent Holdings. Compania nu a anuntat inchiderea in China, ci doar renuntarea completa la cenzura prin redirectionarea catre alt motor. Totusi analistii se asteapta ca guvernul chinez sa puna piedici dezvoltarii Google.
Utilizatorii nu se tem de rezultatele cenzurate
Dupa zvonurile de inchidere a mo­to­rului de cautare google.cn, in urma unor atacuri informatice care au vizat utili­za­tori ai serviciilor Google, reactiile aces­tora au fost diverse. La doua luni de la declansarea conflictului dintre Google si autoritati, pe fondul impunerii unor reguli de cenzura a rezultatelor, utiliza­torii par a fi hotarati ca lipsa motorului de cautare care se vrea impartial in afisa­rea rezultatelor cautarilor nu ii afecteaza foarte mult. Potrivit unui sondaj realizat online de publicatia „Global Times“, 80% dintre repondenti au declarat ca nu le pasa de retragerea Google din China, piata cu cea mai mare de baza de utili­zatori de internet, evaluata la 384 de milioane de internauti. In China, Google ofera serviciul de e-mail (Gmail), de descarcare gratuita de muzica si Google Maps si toate ar putea fi periclitate de retragerea gigantului din piata. Analistii sunt insa de parere ca cei mai mari pierzatori ai unei eventuale retrageri a Google din China sunt utilizatorii de internet in general. Cu doua centre de cercetare si dezvoltare in China, sute de specialisti in vanzari si ingineri care lu­creaza pentru dezvoltarea platformei Android, analistii comenteaza ca inchi­de­rea google.cn va atrage si oprirea altor tipuri de activitati.
Guvernul de la Beijing, furios pe decizia Google
Autoritatile chineze s-au declarat „furioase” dupa ce Google a anuntat pe blogul oficial al companiei ca renunta la cenzura in China. „Ne-am opus fara compromisuri politizarii chestiunilor co­merciale si ne exprimam nemultu­mirea si indignarea fata de Google pentru comportamentul sau si acuzatiile lipsite de ratiune aduse”, au declarat oficialii chinezi, citati de presa internationala. Guvernul american s-a aratat dezamagit de esecul negocierilor dintre compania americana si oficialii de la Beijing.

Citeste articolul pe: Financiarul

Chinezii fara Google: Si ce daca? Google fara China – minus 600 mil. $/an

Compania condusa de Eric Schmidt a anuntat oficial inchiderea motorului de cautare chinez
Dupa mai multe zvonuri de re­tra­gere de pe piata chineza, in urma disputelor cu autoritatile statului, compania Google evita sa inchida motorul de cautare Google.cn si redirectioneaza utilizatorii din China catre site-ul din Hong Kong. Nu trebuie sa uitam ca este vorba de piata cu cea mai mare baza de utilizatori.
Potrivit estimarilor, numai din piata chineza Google ar putea obtine anul acesta venituri de 600 de milioane de euro, iar potentialul de crestere este destul de mare. Iar daca Google are o cota de peste 75% in Marea Britanie, Franta si Germania, compania contro­lea­za mai putin de 50% din totalul cau­tarilor on-line in Japonia si aproximativ 8% in Coreea de Sud, potrivit comScore. Specialistii spun ca potentialul de cre­stere al Google vine tocmai din zonele in care cota de piata este mai mica, iar utilizatorii pot migra de la un alt motor de cautare catre Google. Potrivit datelor statistice, piata cautarilor on-line se ri­dica in China la aproximativ 1 miliard de dolari, iar retragerea Google ar face loc de crestere competitorilor locali. Astfel, retragerea Google din China ar putea insemna o dezvoltare mai accelerata in Coreea de Sud sau in Japonia pentru ca gigantul sa isi poata atinge tintele de venit si profitabilitate. La nivel global, anul trecut veniturile Google s-au ridicat la 23,6 miliarde de dolari, iar profitul net la 6,5 miliarde de dolari. Zvonuri de retra­gere totala a companiei din piata chineza au aparut acum doua luni. CEO-ul Google Eric Schmidt a precizat la ince­putul lunii ca „ceva se va intampla curand in China“. Pe de alta parte, desi conflictul a ajuns la nivel politic, Guvernul American a pre­cizat ca nu se va implica in decizia pe care actionarii companiei o vor lua in cazul retragerii.
Baidu, principalul castigator
„In Asia, progresul Google a fost de­stul de lent. Dar se descurcau relativ bine in ultima vreme in China si incepeau sa castige cota de piata si elan, deci in mod cert va fi un pas inapoi daca se hotarasc sa plece“, a declarat Clay Moran, analist al companiei Benchmark. Insa retragerea Google ar insemna ca utilizatorii de internet din China sa se bazeze din ce in ce mai mult pe motorul de cautare local, Baidu, care insa furnizeaza rezultate cenzurate, in conformitate cu cerintele autoritatilor. In plus, si vanzatorii de reclame on-line vor avea mai putine optiuni pentru postarea anunturilor, iar acestia s-ar putea orienta tot catre Baidu si alte companii chinezesti, ca Alibaba sau Tencent Holdings. Compania nu a anuntat inchiderea in China, ci doar renuntarea completa la cenzura prin redirectionarea catre alt motor. Totusi analistii se asteapta ca guvernul chinez sa puna piedici dezvoltarii Google.
Utilizatorii nu se tem de rezultatele cenzurate
Dupa zvonurile de inchidere a mo­to­rului de cautare google.cn, in urma unor atacuri informatice care au vizat utili­za­tori ai serviciilor Google, reactiile aces­tora au fost diverse. La doua luni de la declansarea conflictului dintre Google si autoritati, pe fondul impunerii unor reguli de cenzura a rezultatelor, utiliza­torii par a fi hotarati ca lipsa motorului de cautare care se vrea impartial in afisa­rea rezultatelor cautarilor nu ii afecteaza foarte mult. Potrivit unui sondaj realizat online de publicatia „Global Times“, 80% dintre repondenti au declarat ca nu le pasa de retragerea Google din China, piata cu cea mai mare de baza de utili­zatori de internet, evaluata la 384 de milioane de internauti. In China, Google ofera serviciul de e-mail (Gmail), de descarcare gratuita de muzica si Google Maps si toate ar putea fi periclitate de retragerea gigantului din piata. Analistii sunt insa de parere ca cei mai mari pierzatori ai unei eventuale retrageri a Google din China sunt utilizatorii de internet in general. Cu doua centre de cercetare si dezvoltare in China, sute de specialisti in vanzari si ingineri care lu­creaza pentru dezvoltarea platformei Android, analistii comenteaza ca inchi­de­rea google.cn va atrage si oprirea altor tipuri de activitati.
Guvernul de la Beijing, furios pe decizia Google
Autoritatile chineze s-au declarat „furioase” dupa ce Google a anuntat pe blogul oficial al companiei ca renunta la cenzura in China. „Ne-am opus fara compromisuri politizarii chestiunilor co­merciale si ne exprimam nemultu­mirea si indignarea fata de Google pentru comportamentul sau si acuzatiile lipsite de ratiune aduse”, au declarat oficialii chinezi, citati de presa internationala. Guvernul american s-a aratat dezamagit de esecul negocierilor dintre compania americana si oficialii de la Beijing.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 595 ori.

Publica un raspuns