Televiziunea prin satelit a atras, anul trecut, 300.000 de noi abonati, ridicand la 2,43 milioane numarul utilizatorilor de servi­cii DTH. Cine este castigatorul cursei pentru clienti in plina criza?
RCS & RDS este in faza finala a lansarii pachetului de programe in format HD. Este singurul dintre cei trei mari operatori de telecomunicatii din piata care nu avea o astfel de oferta: UPC are deja 7.000 de contracte incheiate pentru pachetul lansat in octombrie 2009, iar Romtelecom, prin Dolce Interactiv, ofera din decembrie 2009 cinci programe in HD. Insa prin satelit, doar AKTA ofera un program in format HD: TVR HD. Ce inseamna acest lucru pentru dezvoltarea televiziunii prin satelit (DTH – Direct to home)?
Concurenta mare de pe piata a limitat anul trecut cresterea numarului de clienti DTH, iar doi dintre cei cinci jucatori deja dau semne ca nu pot tine pasul cu investitiile mari pe care liderii pietei le fac in comunicare. Daca Digi TV (detinut de RCS & RDS) ramane lider, cu 1.100.000 de abonati, la fel ca la sfarsitul anului 2008, Dolce (detinut de Romtelecom) a avut cea mai mare crestere a numarului de clienti: de la 643.000, la sfarsitul anului 2008, la 884.136, in decembrie 2009. Si baza de clienti ai Focus Sat, serviciu detinut de UPC, a crescut anul trecut cu 16,5%, la 181.000. Insa Boom TV si AKTA nu ofera informatii despre evolutia numarului de clienti.
Abordari postcriza
Cresterile mai moderate ale numarului de clienti ai acestor companii arata ca piata s-a stabilizat, iar cel mai mare accent este pus acum pe fidelizarea celor existenti, dar si pe lansarea unor oferte cat mai atractive pentru potentialii clienti noi.
Astfel, Digi va miza in continuare pe exclusivitatea postului Digi Sport, care transmite derby-urile Ligii 1 de fotbal romanesc, dar si pe oferta ce include trei decodoare pentru fiecare abonat. AKTA si-a construit strategia de dezvoltare pentru anul acesta pe oferta triple-play, tintind zonele rurale si orasele mici. Cum companiile care detin brandurile televiziunii prin satelit au si oferte de televiziune prin cablu sau IPTV (cazul Romtelecom), pachetele de programe si tarifele sunt construite pentru a se adresa unor tipuri diferite de clienti. „In principiu, UPC HD a avut cel mai mare succes in marile orase, deci nu se suprapune cu publicul-tinta al serviciului DTH, constituit in principal din oameni ce traiesc in mediul rural sau in orase mici, unde nu exista retea de cablu“, spune Catalin Itu, director UPC. „Nu trebuie sa uitam ca Romania este o piata sensibila din punctul de vedere al costurilor acceptate de client si atat produsele, cat si serviciile high-end raman un produs de nisa“, mai spune el. Iar aceasta este si explicatia numarului mare de antene de satelit care se pot vedea in toate municipiile din tara. „Televiziunea digitala va avea o crestere accentuata in urmatorii ani, dar va ramane un serviciu de nisa, iar adoptarea sa va fi influentata atat de calitate si de numarul programelor disponibile, cat si de pret si de evolutia economica in general“, spune Dinu Malacopol, directorul executiv al DCS, proprietarul AKTA. La jumatatea anului trecut, penetrarea televiziunii prin satelit era de 31,5% la nivelul gospodariilor, fata de 46,7%, gospodarii abonate la televiziunea prin cablu. Cum 90% din romani isi petrec timpul liber in fata televizoru­lui, piata DTH nu se va opri din cres­tere nici anul acesta.
Comparator oferte
Digi TV Popular 14 lei
Decodorul in custodie, kitul antena costa 50 lei, iar pachetul contine 40 de programe TV, trei luni gratuite pentru pachetul ales.
Dolce Star 23,73 lei
Sase luni gratuite, incepand cu luna a 7-a de contract pentru o perioada minima contractuala de 29 luni, instalare si activare gratuite, echipament in custodie.
UPC Familia 22 lei
Echipamentul in custodie, iar activarea cartelei pentru un contract nou costa 45 lei si ofera acces gratuit la toate programele timp de 30 de zile. Pachetele Familia si Aventura pot fi vizionate gratuit timp de doua luni.
AKTA Pachet de baza 27,7 lei
Promotia curenta ofera o reducere de 50% din pretul pachetului de baza pe 12 luni si 50% reducere pentru orice pachet extrabaza nou activat.
Boom Standard 23 lei
Include 34 de canale TV si custodie doi ani pentru receptor. Activarea serviciului costa 399 lei pentru primul receptor, si 99 lei pentru fiecare receptor suplimentar.

Citeste articolul pe: Capital

Invazia parabolicelor: 2,5 milioane de antene in cinci ani

Televiziunea prin satelit a atras, anul trecut, 300.000 de noi abonati, ridicand la 2,43 milioane numarul utilizatorilor de servi­cii DTH. Cine este castigatorul cursei pentru clienti in plina criza?
RCS & RDS este in faza finala a lansarii pachetului de programe in format HD. Este singurul dintre cei trei mari operatori de telecomunicatii din piata care nu avea o astfel de oferta: UPC are deja 7.000 de contracte incheiate pentru pachetul lansat in octombrie 2009, iar Romtelecom, prin Dolce Interactiv, ofera din decembrie 2009 cinci programe in HD. Insa prin satelit, doar AKTA ofera un program in format HD: TVR HD. Ce inseamna acest lucru pentru dezvoltarea televiziunii prin satelit (DTH – Direct to home)?
Concurenta mare de pe piata a limitat anul trecut cresterea numarului de clienti DTH, iar doi dintre cei cinci jucatori deja dau semne ca nu pot tine pasul cu investitiile mari pe care liderii pietei le fac in comunicare. Daca Digi TV (detinut de RCS & RDS) ramane lider, cu 1.100.000 de abonati, la fel ca la sfarsitul anului 2008, Dolce (detinut de Romtelecom) a avut cea mai mare crestere a numarului de clienti: de la 643.000, la sfarsitul anului 2008, la 884.136, in decembrie 2009. Si baza de clienti ai Focus Sat, serviciu detinut de UPC, a crescut anul trecut cu 16,5%, la 181.000. Insa Boom TV si AKTA nu ofera informatii despre evolutia numarului de clienti.
Abordari postcriza
Cresterile mai moderate ale numarului de clienti ai acestor companii arata ca piata s-a stabilizat, iar cel mai mare accent este pus acum pe fidelizarea celor existenti, dar si pe lansarea unor oferte cat mai atractive pentru potentialii clienti noi.
Astfel, Digi va miza in continuare pe exclusivitatea postului Digi Sport, care transmite derby-urile Ligii 1 de fotbal romanesc, dar si pe oferta ce include trei decodoare pentru fiecare abonat. AKTA si-a construit strategia de dezvoltare pentru anul acesta pe oferta triple-play, tintind zonele rurale si orasele mici. Cum companiile care detin brandurile televiziunii prin satelit au si oferte de televiziune prin cablu sau IPTV (cazul Romtelecom), pachetele de programe si tarifele sunt construite pentru a se adresa unor tipuri diferite de clienti. „In principiu, UPC HD a avut cel mai mare succes in marile orase, deci nu se suprapune cu publicul-tinta al serviciului DTH, constituit in principal din oameni ce traiesc in mediul rural sau in orase mici, unde nu exista retea de cablu“, spune Catalin Itu, director UPC. „Nu trebuie sa uitam ca Romania este o piata sensibila din punctul de vedere al costurilor acceptate de client si atat produsele, cat si serviciile high-end raman un produs de nisa“, mai spune el. Iar aceasta este si explicatia numarului mare de antene de satelit care se pot vedea in toate municipiile din tara. „Televiziunea digitala va avea o crestere accentuata in urmatorii ani, dar va ramane un serviciu de nisa, iar adoptarea sa va fi influentata atat de calitate si de numarul programelor disponibile, cat si de pret si de evolutia economica in general“, spune Dinu Malacopol, directorul executiv al DCS, proprietarul AKTA. La jumatatea anului trecut, penetrarea televiziunii prin satelit era de 31,5% la nivelul gospodariilor, fata de 46,7%, gospodarii abonate la televiziunea prin cablu. Cum 90% din romani isi petrec timpul liber in fata televizoru­lui, piata DTH nu se va opri din cres­tere nici anul acesta.
Comparator oferte
Digi TV Popular 14 lei
Decodorul in custodie, kitul antena costa 50 lei, iar pachetul contine 40 de programe TV, trei luni gratuite pentru pachetul ales.
Dolce Star 23,73 lei
Sase luni gratuite, incepand cu luna a 7-a de contract pentru o perioada minima contractuala de 29 luni, instalare si activare gratuite, echipament in custodie.
UPC Familia 22 lei
Echipamentul in custodie, iar activarea cartelei pentru un contract nou costa 45 lei si ofera acces gratuit la toate programele timp de 30 de zile. Pachetele Familia si Aventura pot fi vizionate gratuit timp de doua luni.
AKTA Pachet de baza 27,7 lei
Promotia curenta ofera o reducere de 50% din pretul pachetului de baza pe 12 luni si 50% reducere pentru orice pachet extrabaza nou activat.
Boom Standard 23 lei
Include 34 de canale TV si custodie doi ani pentru receptor. Activarea serviciului costa 399 lei pentru primul receptor, si 99 lei pentru fiecare receptor suplimentar.

Citeste articolul pe: Capital

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 584 ori.

Publica un raspuns