Criza a generat cresterea „consumului“ TV, la nivel global, pana la 3 ore si 12 minute in 24 de ore
Studiul „One Television Year in the World – 2010 edition” arata ca oamenii au petrecut mai mult timp in fata televizoarelor in anul marcat de criza economica. Media zilnica de vizionare la nivel global a ajuns la peste trei ore, in timp ce telespectatorii romani au zabovit in plus doua ore fata de media globala. Sportul a fost unul dintre magnetii audientei in 2009. Competitii ca UEFA Champions League si FIFA World Cup au atras o audienta-record in tarile unde s-au transmis.
„In 2009, pe langa faptul ca la nivel global consumul de televiziune nu a fost afectat de criza, s-au inregistrat si noi recorduri, media zilnica de vizionare fiind de 3 ore si 12 minute”, sustine Jacques Braun, vicepresedinte al Eurodata TV Worldwide. „Audienta nu a fost niciodata atat de ridicata si noile tehnologii le ofera telespectatorilor mai multe oportunitati: mai mult timp petrecut in fata televizorului si continut diversificat”, mai spune Jacques Braun. De altfel, studiul pune accent si pe faptul ca tehnologia a cunoscut o dezvoltare rapida, creand astfel noi oportunitati si noi tipuri de consum, situatie care impune noi sisteme de masurare a audientelor.
Odata cu dezvoltarea sistemului DTT (digital terrestrial television – televiziune digitala terestra), numarul canalelor TV a crescut, generand inmultirea atat a posturilor TV care se axeaza pe preferintele unui numar mai mare de targeturi, cat si a numarului de telespectatori care aleg sa-si petreaca cateva ore in fata televizorului. In Romania, anul trecut a fost inregistrata o medie zilnica de vizionare de 317 minute, in timp ce in primul trimestru din 2010 media zilnica de vizionare a urcat la 318 minute, potrivit datelor GfK Romania, copyright ARMA.
Trecerea la semnalul digital genereaza explozie in vanzari
Pentru multe tari, cea mai mare evolutie a fost reprezentata de trecerea la televiziunea digitala, eveniment care a generat o explozie in vanzarea de noi echipamente. Astfel, in Marea Britanie, de exemplu, anul trecut au fost vandute aproximativ 10 milioane de TV HD in comparatie cu 8 milioane, cate au fost vandute in 2008. Potrivit Eurodata TV Worldwide, in perioada 2010-2015 urmeaza ca aproximativ 40 de tari sa treaca de la semnalul analogic la cel digital. Atat Romania, cat si restul tarilor UE trebuie sa finalizeze tranzitia de la transmisia analogica terestra la cea digitala terestra pana la 1 ianuarie 2012. Echipamentul digital este de asemenea un factor care atrage noi tipuri de consum, noteaza studiul. Inserarea sistemului time shifted viewing (TSV) in masurarea audientei, respectiv vizionarea inregistrarilor unor programe TV in timpi reali, intr-o perioada de timp de la transmisie, reprezinta un pas major spre masurarea cat mai corecta a audientei.
Sistemul TSV a fost anul trecut utilizat in opt tari, respectiv Canada, Danemarca, Finlanda, Germania, Norvegia, Olanda, Marea Britanie si SUA.
Potrivit studiului, primele rezultate au fost promitatoare. Astfel, dupa adoptarea noii tehnologii, Germania a inregistrat o medie zilnica de vizionare per individ cu 5 minute mai mare fata de 2008, respectiv 212 minute in comparatie cu 2007. Un alt exemplu este dat de Norvegia, care a optat pentru inserarea sistemului TSV in masurarea audientei in 2008, media zilnica de vizionare per individ urcand de la 145 de minute in 2007 la 174 de minute in 2009. Sportul, succes garantat
Pe langa dezvoltarea tehnologiei, continutul ramane cel mai important factor de succes, noteaza studiul.
Un exemplu in acest sens este dat de formatul international al concursului „Got Talent”, emisiune care anul trecut a fost in topul celor mai urmarite 10 programe de tip concurs din 10 tari, productia fiind difuzata in peste 30 de tari. Insa intr-un an fara evenimente majore, sportul ramane o investitie sigura pentru atingerea unor audiente de succes. Philip Savage, director editorial al Sportbusiness Group, afirma ca fotbalul a continuat sa fie regele audientei si in 2009, competitiile UEFA Champions League si FIFA World Cup atragand cele mai mari audiente in multe tari.
In plus, acesta sustine ca si alte sporturi, mai putin expuse, au beneficiat de o audienta crescuta, boxul, de exemplu, inregistrand cea mai mare audienta din 2009 in sase teritorii.
Bugete de trei ori mai mici pe online decat pe TV
In 2010, valoarea publicitatii pe TV la nivel global este estimata la 180 de miliarde de dolari, in timp ce publicitatea online la nivel global este estimata sa ajunga la 63 de miliarde de dolari, potrivit studiului facut public de compania de consultanta Deloitte la inceputul anului (a.c) si citat de itve.org. In plus, estimarile Deloitte arata ca publicitatea online va puncta o majorare a ponderii in industria de profil de la aproximativ 10% in 2009 pana la 15% la sfarsitul anului 2011. Compania previzioneaza ca in 2010 majoritatea continutului video si online va continua sa fie consumat in mod linear (in baza programelor stabilite de institutiile media de profil).
In plus, Deloitte estimeaza ca peste 90% din continutul televizat si peste 80% din continutul audio se vor face prin canalele traditionale.
SUA, cea mai mare piata TV
Industria nu a fost ocolita de consecintele crizei globale economice, aceasta punandu-si amprenta in special pe veniturile de publicitate din televiziune, se arata in studiul „World Television Markets 2009”, efectuat de Institutul pentru Audiovizual si Telecomunicatii din Europa (IDATE). Potrivit studiului, veniturile de publicitate din TV vor depasi in 2010 nivelul inregistrat cu doi ani in urma.
SUA raman cea mai mare piata de televiziune din lume, cu o cifra de afaceri de peste 100 de miliarde de euro in 2009, punctand insa o scadere de 2% fata de 2008. A doua piata pe plan global este Europa, cu o cifra de afaceri de 82 de miliarde de euro in 2009, o scadere de 2,4% in comparatie cu 2008. Marea Britanie, Germania si Franta au atras cea mai mare crestere a pietei, reprezentand 44% din veniturile regiunii.
Citeste articolul pe: Financiarul
Criza a generat cresterea „consumului“ TV, la nivel global, pana la 3 ore si 12 minute in 24 de ore
Studiul „One Television Year in the World – 2010 edition” arata ca oamenii au petrecut mai mult timp in fata televizoarelor in anul marcat de criza economica. Media zilnica de vizionare la nivel global a ajuns la peste trei ore, in timp ce telespectatorii romani au zabovit in plus doua ore fata de media globala. Sportul a fost unul dintre magnetii audientei in 2009. Competitii ca UEFA Champions League si FIFA World Cup au atras o audienta-record in tarile unde s-au transmis.
„In 2009, pe langa faptul ca la nivel global consumul de televiziune nu a fost afectat de criza, s-au inregistrat si noi recorduri, media zilnica de vizionare fiind de 3 ore si 12 minute”, sustine Jacques Braun, vicepresedinte al Eurodata TV Worldwide. „Audienta nu a fost niciodata atat de ridicata si noile tehnologii le ofera telespectatorilor mai multe oportunitati: mai mult timp petrecut in fata televizorului si continut diversificat”, mai spune Jacques Braun. De altfel, studiul pune accent si pe faptul ca tehnologia a cunoscut o dezvoltare rapida, creand astfel noi oportunitati si noi tipuri de consum, situatie care impune noi sisteme de masurare a audientelor.
Odata cu dezvoltarea sistemului DTT (digital terrestrial television – televiziune digitala terestra), numarul canalelor TV a crescut, generand inmultirea atat a posturilor TV care se axeaza pe preferintele unui numar mai mare de targeturi, cat si a numarului de telespectatori care aleg sa-si petreaca cateva ore in fata televizorului. In Romania, anul trecut a fost inregistrata o medie zilnica de vizionare de 317 minute, in timp ce in primul trimestru din 2010 media zilnica de vizionare a urcat la 318 minute, potrivit datelor GfK Romania, copyright ARMA.
Trecerea la semnalul digital genereaza explozie in vanzari
Pentru multe tari, cea mai mare evolutie a fost reprezentata de trecerea la televiziunea digitala, eveniment care a generat o explozie in vanzarea de noi echipamente. Astfel, in Marea Britanie, de exemplu, anul trecut au fost vandute aproximativ 10 milioane de TV HD in comparatie cu 8 milioane, cate au fost vandute in 2008. Potrivit Eurodata TV Worldwide, in perioada 2010-2015 urmeaza ca aproximativ 40 de tari sa treaca de la semnalul analogic la cel digital. Atat Romania, cat si restul tarilor UE trebuie sa finalizeze tranzitia de la transmisia analogica terestra la cea digitala terestra pana la 1 ianuarie 2012. Echipamentul digital este de asemenea un factor care atrage noi tipuri de consum, noteaza studiul. Inserarea sistemului time shifted viewing (TSV) in masurarea audientei, respectiv vizionarea inregistrarilor unor programe TV in timpi reali, intr-o perioada de timp de la transmisie, reprezinta un pas major spre masurarea cat mai corecta a audientei.
Sistemul TSV a fost anul trecut utilizat in opt tari, respectiv Canada, Danemarca, Finlanda, Germania, Norvegia, Olanda, Marea Britanie si SUA.
Potrivit studiului, primele rezultate au fost promitatoare. Astfel, dupa adoptarea noii tehnologii, Germania a inregistrat o medie zilnica de vizionare per individ cu 5 minute mai mare fata de 2008, respectiv 212 minute in comparatie cu 2007. Un alt exemplu este dat de Norvegia, care a optat pentru inserarea sistemului TSV in masurarea audientei in 2008, media zilnica de vizionare per individ urcand de la 145 de minute in 2007 la 174 de minute in 2009. Sportul, succes garantat
Pe langa dezvoltarea tehnologiei, continutul ramane cel mai important factor de succes, noteaza studiul.
Un exemplu in acest sens este dat de formatul international al concursului „Got Talent”, emisiune care anul trecut a fost in topul celor mai urmarite 10 programe de tip concurs din 10 tari, productia fiind difuzata in peste 30 de tari. Insa intr-un an fara evenimente majore, sportul ramane o investitie sigura pentru atingerea unor audiente de succes. Philip Savage, director editorial al Sportbusiness Group, afirma ca fotbalul a continuat sa fie regele audientei si in 2009, competitiile UEFA Champions League si FIFA World Cup atragand cele mai mari audiente in multe tari.
In plus, acesta sustine ca si alte sporturi, mai putin expuse, au beneficiat de o audienta crescuta, boxul, de exemplu, inregistrand cea mai mare audienta din 2009 in sase teritorii.
Bugete de trei ori mai mici pe online decat pe TV
In 2010, valoarea publicitatii pe TV la nivel global este estimata la 180 de miliarde de dolari, in timp ce publicitatea online la nivel global este estimata sa ajunga la 63 de miliarde de dolari, potrivit studiului facut public de compania de consultanta Deloitte la inceputul anului (a.c) si citat de itve.org. In plus, estimarile Deloitte arata ca publicitatea online va puncta o majorare a ponderii in industria de profil de la aproximativ 10% in 2009 pana la 15% la sfarsitul anului 2011. Compania previzioneaza ca in 2010 majoritatea continutului video si online va continua sa fie consumat in mod linear (in baza programelor stabilite de institutiile media de profil).
In plus, Deloitte estimeaza ca peste 90% din continutul televizat si peste 80% din continutul audio se vor face prin canalele traditionale.
SUA, cea mai mare piata TV
Industria nu a fost ocolita de consecintele crizei globale economice, aceasta punandu-si amprenta in special pe veniturile de publicitate din televiziune, se arata in studiul „World Television Markets 2009”, efectuat de Institutul pentru Audiovizual si Telecomunicatii din Europa (IDATE). Potrivit studiului, veniturile de publicitate din TV vor depasi in 2010 nivelul inregistrat cu doi ani in urma.
SUA raman cea mai mare piata de televiziune din lume, cu o cifra de afaceri de peste 100 de miliarde de euro in 2009, punctand insa o scadere de 2% fata de 2008. A doua piata pe plan global este Europa, cu o cifra de afaceri de 82 de miliarde de euro in 2009, o scadere de 2,4% in comparatie cu 2008. Marea Britanie, Germania si Franta au atras cea mai mare crestere a pietei, reprezentand 44% din veniturile regiunii.
Citeste articolul pe: Financiarul