Numai in 2008 veniturile din vanzarile de CD-uri, DVD-uri cu muzica, filme si soft au scazut cu 10 miliarde de euro
Pe fondul amplificarii fenomenului de piraterie digitala, industriile creative – film, muzica, televiziune si software – din 27 de state membre ale Uniunii Europene au inregistrat in 2008 pierderi de 10 mld. euro, peste 185.000 de locuri de munca fiind des­fiintate din aceasta cauza, potrivit unui studiu al Tera Consultants. Daca tendinta va con­tinua, pana in 2015 vor fi inregistrate pierderi de 240 de mld. euro, avertizeaza autorii studiului.
Studiul efectuat de compania Tera Consultants, cu sediul in Paris, a fost co­man­dat de Camera de Comert Inter­na­tionala (International Chamber of Commerce) atat cu scopul de a masura con­tri­butia economica a industriei creative in statele membre UE, cat si pentru a ma­sura pierderile economice provocate de pirateria digitala in ultimii ani. Raportul s-a axat pe pirateria cu muzica, filme, tele­viziune si software. Potrivit analizei, in 2008 industriile crea­tive din Uniunea Euro­peana au avut o con­tribu­tie de 6,9% din totalul Produ­sului Intern Brut (PIB) la nive­lul Uniunii, aproxi­mativ 860 de mili­arde de euro, in do­meniu fiind angajati 6,5% din totalul fortei de munca, respectiv 1,4 milioane de persoane. Pe fondul pirateriei online, in acelasi an, industriile creative amin­tite au consemnat pierderi de 10 mi­liar­de de euro din veniturile obtinute din retail, fiind pierdute si 185.000 de locuri de munca.
Pe baza datelor de mai sus, studiul mentioneaza ca „daca aceasta ten­dinta va continua si nu se vor lua masuri pentru a stopa efectele negative pro­vocate de pirateria di­gitala pana in 2015 vor fi inregistrate pierderi de 240 de miliarde de euro din veniturile deri­vate din retail si, in plus, va determina pier­derea a 1,2 milioane de slujbe“.
In cinci ani, muzica inregistrata a pierdut 4 miliarde de euro
Studiul analizeaza in detaliu situatia principalelor cinci tari europene, re­spectiv Marea Britanie, Franta, Ger­ma­nia, Italia si Spania, al caror aport insu­mat la PIB-ul european tinde spre 75% din totalul PIB-ului UE 27, Romania nefiind cuprinsa in cercetare. Muzica a fost primul sector creativ care a luat am­ploare pe internet, iar pirateria digitala si-a pus amprenta pe aceas­ta industrie, vanzarile globale inre­gistrate incepand sa scada inca din 1999. Pe fondul sca­derii vanzarilor, casele de productie au inceput sa analizeze legatura din­tre raspandirea internetului si scaderea van­zarilor. Concluzia generala incri­mi­neaza impactul pirateriei digitale asu­pra vanzarilor de muzica, pe care-l cata­lo­gheaza ca fiind negativ si de „o magni­tu­dine semnificativa“, concluzia fiind inta­rita si de indicatorii pietei la nivel macro­economic. „Declinul consemnat in van­za­rile de muzica inregistrata este prea dra­matic pentru a fi o simpla coin­cidenta, cu dez­voltarea internetului“, sustin analistii pietei. Retailul, in scadere cu 36% in 2004-2008
La nivel de retail, in perioada 2004-2008 piata fizica de muzica inregistrata (numarul de bucati vandute de CD-uri, DVD-uri) a scazut cu 36%, ceea ce a ge­nerat pier­deri financiare in valoare de apro­ximativ 4 miliarde de euro in cei cinci ani (de la 10 miliarde de euro van­zari in 2004 la 6 miliarde de euro in 2008). Analistii pietei sustin ca desi pira­teria, atat in format digital, cat si fizic, nu este singura cauza a scaderii vanzarilor de muzica, „cu sigu­ranta este principalul factor de declin“.
Odata cu raspandirea conexiunilor la internet broadband, piratarea filme­lor si a serialelor TV a devenit de ase­me­nea un fenomen raspandit la nivel interna­tio­nal. In industria europeana cinemato­grafica, vanzarea de bilete a afi­sat o sca­dere de 5% intre 2004 si 2008, re­prezen­tand o pierdere de 57 de milioane de bi­lete in cinci ani. Veniturile obtinute din van­za­rea fizica de DVD-uri si din inchi­rieri au avut de asemenea de suferit, raportand o scadere de 14% in perioada 2004-2008. Sca­­derea venitu­rilor este esti­mata la aproximativ 2 miliarde de euro (de la 12 miliarde de euro la 10 miliarde de euro).
Pozitia Parlamentului European
Intr-o rezolutie privind transparenta si situatia actuala a negocierilor privind Acordul comercial impotriva contrafacerii (ACTA), adoptata pe 10 martie, eurode­pu­ta­tii s-au declarat in favoarea sustinerii ma­surilor pentru protejarea drepturilor de proprietate intelectuala, noteaza euro­parl.europa.eu. In ceea ce priveste blocarea de catre autoritati a accesului la internet in cazul depistarii unei persoane care a descarcat fisiere ilegal de pe internet, PE a avertizat ca „acordul propus nu ar trebui sa permita impunerea unor asa-numite proceduri de «riposta in trei etape»” inain­tea supunerii unui control prealabil judi­ciar. PE face referire la legea franceza care stipuleaza trimiterea unui e-mail, apoi a unei scrisori de atentionare si in final opr­i­rea conexiunii de internet pana la un an plus amenda, decizie luata de un judecator.
Ultima ora
Procurorii DIICOT au realizat ieri 101 perchezitii la domiciliu atat in Bucuresti, cat si in alte 12 judete, fiind vizati membrii a trei grupuri infractionale organizate, specializati in savarsirea de fraude informatice si inselaciuni pe site-urile de comert electronic, informeaza DIICOT, citat de hotnews.com. „E dificil sa oferim o suma exacta insa, conform estimarilor noastre, sumele de bani obtinuti din activitati ilegale care intra in Romania anual din SUA sunt de ordinul sutelor de milioane de dolari“, afirma, in urma cu o luna pentru Hot News, seful Biroului FBI Bucuresti, Gary Dickson. Directorul FBI, Robert S. Mueller, a anuntat la inceputul acestui an ca Politia Romana, ajutata de FBI, a arestat in ultimele 18 luni peste 100 de cyber-infractori romani.
Impactul asupra principalelor piete europene
In 2008, francezii au cheltuit aproximativ 4 miliarde de euro in produsele din segmentul audiovizual si audio (muzica inregistrata, filme, seriale TV).Suma reprezinta 15% din vanzarile totale la nivel european din aceste sectoare. In acelasi an, segmentul audiovizual si audio din Franta a punctat o pierdere de aproximativ 740 mil. euro din cauza pirateriei. In cinci ani, segmentul audiovizual si audio a punctat o scadere de 20%, cauzata tot de piraterie. Germania nu se lasa mai prejos, cu cheltuieli de aproximativ 4 miliarde de euro in produsele din seg­men­tul audio si audiovizual, repre­zen­tand aproximativ 15% din „in­ves­titiile” totale la nivel euro­pean. Cu toate ca noile modele de afa­ceri online au inceput sa cas­tige teren, scaderea veniturilor din vanzarile traditionale (de CD-uri, DVD-uri si inchirieri) nu a putut fi compensata.Astfel, in cinci ani, vanzarile de produse audiovizuale din Germania au consemnat un recul de 10%. Pe fondul pirateriei digitale si fizice, in 2008, in­dustriile audio si audiovizuale din Germania au punctat pierderi de aproximativ 450 mil. euro. Italienii au cheltuit, in 2008, aproximativ 1,7 miliarde de euro in produsele audiovizuale si audio, respectiv 7% din cele europene totale. In perioada 2004-2008, vanzarile de produse audiovizuale au punctat o diminuare de 15%. Numai in 2008 industriile creative din sectorul audio si audiovizual au avut o pierdere estimata la 790 mil. euro din cauza pira­te­riei digitale si fizice. Spaniolii au investit aproximativ 1,6 miliarde de euro in produsele au­dio­­vizuale si audio, respectiv 6% din totalul cheltuielilor cu astfel de produse la nivel european. In cinci ani, pana in 2008, afacerile legale cu produse audiovizuale au con­semnat o scadere de 24%. In 2008, divizia audio si audio­vizua­la a pierdut aproximativ 1,4 mld. euro. In Marea Britanie, vanzarile de produse audio si audiovizuale s-au ridicat la aproximativ 6,3 mld. euro in 2008, reprezentand 25% din totalul retailului european. In cinci ani, produsele audiovizuale au scazut cu 13%. In 2008, segmentul afacerilor legale cu produse audiovizuale si audio din Anglia a pierdut aproximativ 670 mil. euro.

Citeste articolul pe: Financiarul

Pirateria pe internet produce pierderi de 240 mld. euro in UE 27

Numai in 2008 veniturile din vanzarile de CD-uri, DVD-uri cu muzica, filme si soft au scazut cu 10 miliarde de euro
Pe fondul amplificarii fenomenului de piraterie digitala, industriile creative – film, muzica, televiziune si software – din 27 de state membre ale Uniunii Europene au inregistrat in 2008 pierderi de 10 mld. euro, peste 185.000 de locuri de munca fiind des­fiintate din aceasta cauza, potrivit unui studiu al Tera Consultants. Daca tendinta va con­tinua, pana in 2015 vor fi inregistrate pierderi de 240 de mld. euro, avertizeaza autorii studiului.
Studiul efectuat de compania Tera Consultants, cu sediul in Paris, a fost co­man­dat de Camera de Comert Inter­na­tionala (International Chamber of Commerce) atat cu scopul de a masura con­tri­butia economica a industriei creative in statele membre UE, cat si pentru a ma­sura pierderile economice provocate de pirateria digitala in ultimii ani. Raportul s-a axat pe pirateria cu muzica, filme, tele­viziune si software. Potrivit analizei, in 2008 industriile crea­tive din Uniunea Euro­peana au avut o con­tribu­tie de 6,9% din totalul Produ­sului Intern Brut (PIB) la nive­lul Uniunii, aproxi­mativ 860 de mili­arde de euro, in do­meniu fiind angajati 6,5% din totalul fortei de munca, respectiv 1,4 milioane de persoane. Pe fondul pirateriei online, in acelasi an, industriile creative amin­tite au consemnat pierderi de 10 mi­liar­de de euro din veniturile obtinute din retail, fiind pierdute si 185.000 de locuri de munca.
Pe baza datelor de mai sus, studiul mentioneaza ca „daca aceasta ten­dinta va continua si nu se vor lua masuri pentru a stopa efectele negative pro­vocate de pirateria di­gitala pana in 2015 vor fi inregistrate pierderi de 240 de miliarde de euro din veniturile deri­vate din retail si, in plus, va determina pier­derea a 1,2 milioane de slujbe“.
In cinci ani, muzica inregistrata a pierdut 4 miliarde de euro
Studiul analizeaza in detaliu situatia principalelor cinci tari europene, re­spectiv Marea Britanie, Franta, Ger­ma­nia, Italia si Spania, al caror aport insu­mat la PIB-ul european tinde spre 75% din totalul PIB-ului UE 27, Romania nefiind cuprinsa in cercetare. Muzica a fost primul sector creativ care a luat am­ploare pe internet, iar pirateria digitala si-a pus amprenta pe aceas­ta industrie, vanzarile globale inre­gistrate incepand sa scada inca din 1999. Pe fondul sca­derii vanzarilor, casele de productie au inceput sa analizeze legatura din­tre raspandirea internetului si scaderea van­zarilor. Concluzia generala incri­mi­neaza impactul pirateriei digitale asu­pra vanzarilor de muzica, pe care-l cata­lo­gheaza ca fiind negativ si de „o magni­tu­dine semnificativa“, concluzia fiind inta­rita si de indicatorii pietei la nivel macro­economic. „Declinul consemnat in van­za­rile de muzica inregistrata este prea dra­matic pentru a fi o simpla coin­cidenta, cu dez­voltarea internetului“, sustin analistii pietei. Retailul, in scadere cu 36% in 2004-2008
La nivel de retail, in perioada 2004-2008 piata fizica de muzica inregistrata (numarul de bucati vandute de CD-uri, DVD-uri) a scazut cu 36%, ceea ce a ge­nerat pier­deri financiare in valoare de apro­ximativ 4 miliarde de euro in cei cinci ani (de la 10 miliarde de euro van­zari in 2004 la 6 miliarde de euro in 2008). Analistii pietei sustin ca desi pira­teria, atat in format digital, cat si fizic, nu este singura cauza a scaderii vanzarilor de muzica, „cu sigu­ranta este principalul factor de declin“.
Odata cu raspandirea conexiunilor la internet broadband, piratarea filme­lor si a serialelor TV a devenit de ase­me­nea un fenomen raspandit la nivel interna­tio­nal. In industria europeana cinemato­grafica, vanzarea de bilete a afi­sat o sca­dere de 5% intre 2004 si 2008, re­prezen­tand o pierdere de 57 de milioane de bi­lete in cinci ani. Veniturile obtinute din van­za­rea fizica de DVD-uri si din inchi­rieri au avut de asemenea de suferit, raportand o scadere de 14% in perioada 2004-2008. Sca­­derea venitu­rilor este esti­mata la aproximativ 2 miliarde de euro (de la 12 miliarde de euro la 10 miliarde de euro).
Pozitia Parlamentului European
Intr-o rezolutie privind transparenta si situatia actuala a negocierilor privind Acordul comercial impotriva contrafacerii (ACTA), adoptata pe 10 martie, eurode­pu­ta­tii s-au declarat in favoarea sustinerii ma­surilor pentru protejarea drepturilor de proprietate intelectuala, noteaza euro­parl.europa.eu. In ceea ce priveste blocarea de catre autoritati a accesului la internet in cazul depistarii unei persoane care a descarcat fisiere ilegal de pe internet, PE a avertizat ca „acordul propus nu ar trebui sa permita impunerea unor asa-numite proceduri de «riposta in trei etape»” inain­tea supunerii unui control prealabil judi­ciar. PE face referire la legea franceza care stipuleaza trimiterea unui e-mail, apoi a unei scrisori de atentionare si in final opr­i­rea conexiunii de internet pana la un an plus amenda, decizie luata de un judecator.
Ultima ora
Procurorii DIICOT au realizat ieri 101 perchezitii la domiciliu atat in Bucuresti, cat si in alte 12 judete, fiind vizati membrii a trei grupuri infractionale organizate, specializati in savarsirea de fraude informatice si inselaciuni pe site-urile de comert electronic, informeaza DIICOT, citat de hotnews.com. „E dificil sa oferim o suma exacta insa, conform estimarilor noastre, sumele de bani obtinuti din activitati ilegale care intra in Romania anual din SUA sunt de ordinul sutelor de milioane de dolari“, afirma, in urma cu o luna pentru Hot News, seful Biroului FBI Bucuresti, Gary Dickson. Directorul FBI, Robert S. Mueller, a anuntat la inceputul acestui an ca Politia Romana, ajutata de FBI, a arestat in ultimele 18 luni peste 100 de cyber-infractori romani.
Impactul asupra principalelor piete europene
In 2008, francezii au cheltuit aproximativ 4 miliarde de euro in produsele din segmentul audiovizual si audio (muzica inregistrata, filme, seriale TV).Suma reprezinta 15% din vanzarile totale la nivel european din aceste sectoare. In acelasi an, segmentul audiovizual si audio din Franta a punctat o pierdere de aproximativ 740 mil. euro din cauza pirateriei. In cinci ani, segmentul audiovizual si audio a punctat o scadere de 20%, cauzata tot de piraterie. Germania nu se lasa mai prejos, cu cheltuieli de aproximativ 4 miliarde de euro in produsele din seg­men­tul audio si audiovizual, repre­zen­tand aproximativ 15% din „in­ves­titiile” totale la nivel euro­pean. Cu toate ca noile modele de afa­ceri online au inceput sa cas­tige teren, scaderea veniturilor din vanzarile traditionale (de CD-uri, DVD-uri si inchirieri) nu a putut fi compensata.Astfel, in cinci ani, vanzarile de produse audiovizuale din Germania au consemnat un recul de 10%. Pe fondul pirateriei digitale si fizice, in 2008, in­dustriile audio si audiovizuale din Germania au punctat pierderi de aproximativ 450 mil. euro. Italienii au cheltuit, in 2008, aproximativ 1,7 miliarde de euro in produsele audiovizuale si audio, respectiv 7% din cele europene totale. In perioada 2004-2008, vanzarile de produse audiovizuale au punctat o diminuare de 15%. Numai in 2008 industriile creative din sectorul audio si audiovizual au avut o pierdere estimata la 790 mil. euro din cauza pira­te­riei digitale si fizice. Spaniolii au investit aproximativ 1,6 miliarde de euro in produsele au­dio­­vizuale si audio, respectiv 6% din totalul cheltuielilor cu astfel de produse la nivel european. In cinci ani, pana in 2008, afacerile legale cu produse audiovizuale au con­semnat o scadere de 24%. In 2008, divizia audio si audio­vizua­la a pierdut aproximativ 1,4 mld. euro. In Marea Britanie, vanzarile de produse audio si audiovizuale s-au ridicat la aproximativ 6,3 mld. euro in 2008, reprezentand 25% din totalul retailului european. In cinci ani, produsele audiovizuale au scazut cu 13%. In 2008, segmentul afacerilor legale cu produse audiovizuale si audio din Anglia a pierdut aproximativ 670 mil. euro.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 102 ori.

Publica un raspuns