Cunoscutul consultant media american Mario Garcia vorbeste azi la Bucuresti pentru prima oara despre iPad, inovatia celor de la Apple despre care considera ca va schimba modul in care facem presa si consumam presa.
„Cum putem plati pentru jurnalismul de calitate?”, este una dintre marile intrebari pe care industria media si le pune in momentul de fata, sustine consultantul media american Mario Garcia. „Din acest punct de vedere, iPad e un pas inainte in incercarea de a gasi un mod de a monetiza continutul de calitate”, explica dr. Garcia. „iPad ne aduce foarte aproape de filosofia iTunes – descarci doar ceea ce consumi”, considera Garcia.
Ce face unic ziarul tau?
Fiecare ziar din lume are o sectiune sau o zona editoriala care o diferentiaza. Iar asta nu e reprezentata de stirile internationale, de cele mai multe ori, sustine Garcia. „De aceea, pentru a avea viitor, fiecare redactie trebuie sa raspunda la intrebarea „Ce facem mai bine decat altii si ce putem vinde din asta?””, spune Mario Garcia.
UPDATE„O poveste se naste si moare online”
„In anii ’60, cand am intrat in presa ca reporter, mi s-a spus sa nu cumva sa incep un articol pana nu am toate datele”, povesteste Mario Garcia. Lucrurile s-au schimbat radical, considera consultantul american. „Acum incepi o poveste cu ce ai, pentu ca altfel da altcineva stirea. Dai cateva randuri, peste cateva minute faci un update, mai pui cateva randuri si astfel se dezvolta povestea”, spune Garcia. El prezinta trei pasi in dezvoltarea editoriala a unui subiect: alerta mobila, apoi un articol online si povestea de a doua zi din print.
„Cine tine o poveste departe de online pentru a o pune pe ziar a doua zi nu intelege incotro merge presa”, este sentinta lui Mario Garcia. „Sunt multi editori si sefi de redactii care nu inteleg ca povestile se nasc si mor online si ca a doua zi in print trebuie sa vii cu o altfel de poveste. Din pacate, poti face redesign unui ziar, dar nu si unui sef de ziar”, glumeste Mario Garcia.
UPDATE 2Jurnalistul, responsabil in succesul de business al ziarului
„Acum nu mai poti zice, ca jurnalist, ca esti un artist si nu te intereseaza cum se vinde ziarul si din ce traieste ziarul. E un teritoriu nou pentru jurnalist sa se peocupe de cum face bani institutia la care lucreaza. El se pricepe cel mai bine la acest business, nu trebuie sa se bazeze doar pe oamenii de la vanzari”, este unul dintre cele mai surprinzatoare sfaturi ale lui Mario Garcia.

Citeste articolul pe: Capital

Viitorul presei: cum se pregatesc ziarele pentru iPad

Cunoscutul consultant media american Mario Garcia vorbeste azi la Bucuresti pentru prima oara despre iPad, inovatia celor de la Apple despre care considera ca va schimba modul in care facem presa si consumam presa.
„Cum putem plati pentru jurnalismul de calitate?”, este una dintre marile intrebari pe care industria media si le pune in momentul de fata, sustine consultantul media american Mario Garcia. „Din acest punct de vedere, iPad e un pas inainte in incercarea de a gasi un mod de a monetiza continutul de calitate”, explica dr. Garcia. „iPad ne aduce foarte aproape de filosofia iTunes – descarci doar ceea ce consumi”, considera Garcia.
Ce face unic ziarul tau?
Fiecare ziar din lume are o sectiune sau o zona editoriala care o diferentiaza. Iar asta nu e reprezentata de stirile internationale, de cele mai multe ori, sustine Garcia. „De aceea, pentru a avea viitor, fiecare redactie trebuie sa raspunda la intrebarea „Ce facem mai bine decat altii si ce putem vinde din asta?””, spune Mario Garcia.
UPDATE„O poveste se naste si moare online”
„In anii ’60, cand am intrat in presa ca reporter, mi s-a spus sa nu cumva sa incep un articol pana nu am toate datele”, povesteste Mario Garcia. Lucrurile s-au schimbat radical, considera consultantul american. „Acum incepi o poveste cu ce ai, pentu ca altfel da altcineva stirea. Dai cateva randuri, peste cateva minute faci un update, mai pui cateva randuri si astfel se dezvolta povestea”, spune Garcia. El prezinta trei pasi in dezvoltarea editoriala a unui subiect: alerta mobila, apoi un articol online si povestea de a doua zi din print.
„Cine tine o poveste departe de online pentru a o pune pe ziar a doua zi nu intelege incotro merge presa”, este sentinta lui Mario Garcia. „Sunt multi editori si sefi de redactii care nu inteleg ca povestile se nasc si mor online si ca a doua zi in print trebuie sa vii cu o altfel de poveste. Din pacate, poti face redesign unui ziar, dar nu si unui sef de ziar”, glumeste Mario Garcia.
UPDATE 2Jurnalistul, responsabil in succesul de business al ziarului
„Acum nu mai poti zice, ca jurnalist, ca esti un artist si nu te intereseaza cum se vinde ziarul si din ce traieste ziarul. E un teritoriu nou pentru jurnalist sa se peocupe de cum face bani institutia la care lucreaza. El se pricepe cel mai bine la acest business, nu trebuie sa se bazeze doar pe oamenii de la vanzari”, este unul dintre cele mai surprinzatoare sfaturi ale lui Mario Garcia.

Citeste articolul pe: Capital

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 81 ori.

Publica un raspuns