Vârsta şcolară mică sau copilăria de mijloc, plasată între 6/7 – 10/11 ani, este o perioadă marcată în primul rând de modificarea statutului social. Din foarte multe puncte de vedere, schimbarea de statut este dramatică, reprezentând un pas hotărâtor în viaţă. Intrarea copilului în şcoală, contactul cu specificul activităţii şcolare creează condiţii noi, favorizante, pentru dezvoltarea gândirii acestuia, conducând astfel la cunoaşterea lumii înconjurătoare. Copilul îşi însuşeşte pe parcursul acestei perioade un mare volum de cunoştinţe, dezvoltându-şi concomitent modalităţi noi de înţelegere. Se dezvoltă o serie de calităţi ale cunoaşterii cum ar fi: observarea atentă, atenţia, exprimarea în mod desfăşurat a ideilor, imaginaţia. Se ştie că şcoala crează capacităţi şi strategii de învăţare pentru toată viaţa. De asemenea şcoala răspunde dorinţei copilului de realizare, de satisfacere şi dezvoltare a curiozităţii cognitive, cât şi dorinţei de a fi ca cei mari. Solicitările şcolare au ca rezultat formarea de capacităţi de activitate, a respectului faţă de muncă, disciplină şi responsabilitate.  Odată cu noile solicitări, atenţia copilului este captată de un alt adult decât membrii familiei, învăţătorul, care devine o persoană seminificativă pentru el. Pe de altă parte, interesele şi preocupările copilului se schimbă, devin mai multilaterale şi diferenţiate, cifrele şi literele, scrisul şi cititul iau locul desenului sau modelajului În jurul vârstei de 8 ani şi după, studiul aritmeticii trece pe primul plan. Este perioada în care guma folosită intens pune în evidenţă creşterea virulenţei spiritului critic al copilului.

Citește mai departe>>

Particularităţi psihologice ale şcolarului mic

Vârsta şcolară mică sau copilăria de mijloc, plasată între 6/7 – 10/11 ani, este o perioadă marcată în primul rând de modificarea statutului social. Din foarte multe puncte de vedere, schimbarea de statut este dramatică, reprezentând un pas hotărâtor în viaţă. Intrarea copilului în şcoală, contactul cu specificul activităţii şcolare creează condiţii noi, favorizante, pentru dezvoltarea gândirii acestuia, conducând astfel la cunoaşterea lumii înconjurătoare. Copilul îşi însuşeşte pe parcursul acestei perioade un mare volum de cunoştinţe, dezvoltându-şi concomitent modalităţi noi de înţelegere. Se dezvoltă o serie de calităţi ale cunoaşterii cum ar fi: observarea atentă, atenţia, exprimarea în mod desfăşurat a ideilor, imaginaţia. Se ştie că şcoala crează capacităţi şi strategii de învăţare pentru toată viaţa. De asemenea şcoala răspunde dorinţei copilului de realizare, de satisfacere şi dezvoltare a curiozităţii cognitive, cât şi dorinţei de a fi ca cei mari. Solicitările şcolare au ca rezultat formarea de capacităţi de activitate, a respectului faţă de muncă, disciplină şi responsabilitate.  Odată cu noile solicitări, atenţia copilului este captată de un alt adult decât membrii familiei, învăţătorul, care devine o persoană seminificativă pentru el. Pe de altă parte, interesele şi preocupările copilului se schimbă, devin mai multilaterale şi diferenţiate, cifrele şi literele, scrisul şi cititul iau locul desenului sau modelajului În jurul vârstei de 8 ani şi după, studiul aritmeticii trece pe primul plan. Este perioada în care guma folosită intens pune în evidenţă creşterea virulenţei spiritului critic al copilului.

Citește mai departe>>

Postat de pe data de 12 apr., 2010 in categoria Părinți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 1,294 ori.

Publica un raspuns