În cele ce urmează ne propunem să supunem atenţiei o caracterizare a sistemului de educaţie a adulţilor din mediul rural românesc. Deoarece preocupările pentru educaţia adulţilor prin instituţii specializate apar ca fiind specifice şi continue în România încă din a doua jumătate a secolului XIX, iar în perioada interbelică se poate spune că au atins un moment de vârf, am considerat necesar, ca în prima parte a lucrării, să ne oprim asupra valorilor trecutului, pentru că acestea merită şi trebuie să fie parte a prezentului şi viitorului vieţii noastre culturale, prin puterea lor evocatoare. A doua parte a lucrării este dedicată unei analize a sistemului actual de educaţie a adulţilor din mediul rural cu accent pe elementele de continuitate şi discontinuitate care au apărut în evoluţia instituţiilor de educaţie a adulţilor. Plecând de la o serie de constatări şi având în vedere, în mod prioritar, date obiective privind starea actuală de funcţionare a instituţiilor de educaţie a adulţilor din mediul rural, lucrarea se finalizează prin prezentarea unor strategii de optimizare a sistemului rural de educaţiei a adulţilor.

Citește mai departe>>

Specificul educaţiei adulţilor în mediul rural

În cele ce urmează ne propunem să supunem atenţiei o caracterizare a sistemului de educaţie a adulţilor din mediul rural românesc. Deoarece preocupările pentru educaţia adulţilor prin instituţii specializate apar ca fiind specifice şi continue în România încă din a doua jumătate a secolului XIX, iar în perioada interbelică se poate spune că au atins un moment de vârf, am considerat necesar, ca în prima parte a lucrării, să ne oprim asupra valorilor trecutului, pentru că acestea merită şi trebuie să fie parte a prezentului şi viitorului vieţii noastre culturale, prin puterea lor evocatoare. A doua parte a lucrării este dedicată unei analize a sistemului actual de educaţie a adulţilor din mediul rural cu accent pe elementele de continuitate şi discontinuitate care au apărut în evoluţia instituţiilor de educaţie a adulţilor. Plecând de la o serie de constatări şi având în vedere, în mod prioritar, date obiective privind starea actuală de funcţionare a instituţiilor de educaţie a adulţilor din mediul rural, lucrarea se finalizează prin prezentarea unor strategii de optimizare a sistemului rural de educaţiei a adulţilor.

Citește mai departe>>

Postat de pe data de 12 apr., 2010 in categoria Specialiști în educație. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 354 ori.

Publica un raspuns