Cisco a prezentat astazi in cadrul unei mese rotunde rezultatele corelate a trei studii internationale comandate pentru a releva impactul pe care utilizarea retelelor sociale si colaborarea le au asupra companiilor.
Primul studiu a fost conceput pentru releva modul in care angajatii folosesc retelele sociale destinate consumatorilor pentru colaborarea in exteriorul companiei. Al doilea investigheaza avantajele colaborarii si provocarile ridicate de colaborare in companiile medii si mari (cu mai mult de 250 de angajati), in timp ce al treilea examineaza comportamentul de colaborare al angajatilor la locul de munca.
Dintre organizatiile intervievate,75% au declarat ca utilizeaza, in primul rand, instrumentele mediilor de retele sociale destinate consumatorilor, in timp ce aproximativ 50% din acelasi grup au identificat si utilizarea extinsa a microblogurilor.
Folosirea retelelor sociale se raspandeste in zone importante ale lantului valoric, incluzand marketingul si comunicatiile, relatiile interumane si departamentele de relatii cu clientii.Intreprinderile mici si mijlocii utilizeaza activ canalele retelelor sociale pentru a castiga clienti; retelele sociale raman o oportunitate de dezvoltare si pentru companiile mai mari.
Bazat pe exemplul utilizarii retelelor sociale destinate consumatorilor, companiile planuiesc sa introduca tehnologii de colaborare de tip business, care au aceeasi usurinta in utilizare, viteza si nivel de acceptare ca cele mai multe retele sociale. Potrivit lui Padmasree Warrior, Cisco Chief Technology Officer, retelele de colaborare vor fi pentru companii ceea ce retelele sociale sunt pentru consumatori.
Desi e-mail-ul ramane metoda de colaborare preferata, multi respondenti s-au plans ca primesc prea multe emailuri irelevante (40%) si ca le lipseste abilitatea de a colabora in timp real (32%). Utilizatorilor le displace si faptul ca e-mail-ul ofera capacitate de stocare limitata (25%) si ca volume mari de mesaje sosesc in inboxul lor fara sa fie structurate in vreun fel (21%).
Pe langa e-mail, sondajul a descoperit ca alte aplicatii folosite de catre respondenti pentru a colabora la locul de munca includ spatiile partajate (66%), apelurile de voce si teleconferinte (66%), conferintele web (55%), conferintele video (35%), mesageria instant (34%) si retelele sociale (17%).
77% dintre decidentii din IT chestionati se asteapta ca investitiile in tehnologii de colaborare sa creasca in urmatoarea jumatate de an si 56% se asteapta la o crestere cu 10% sau mai mult a cheltuielilor cu acest tip de tehnologii.
Angajatii, insa, au identificat o serie de frustrari in legatura cu dispozitivele si aplicatiile de la locul de munca. Acestea includ restrictii setate de catre managerii IT ce se aplica tipurilor de tehnologii de colaborare care pot fi folosite la locul de munca, lipsa integrarii dintre aplicatii, formate incompatibile (video, date, voce) si numarul limitat de instrumente de
colaborare pe care il au la dispozitie. Acest rezultat se coreleaza cu faptul ca mai mult de jumatate dintre decidentii IT chestionati sustin ca au implementat politici care interzic utilizarea aplicatiilor sociale.
Totusi, in unele cazuri, angajatii rezolva sarcinile de lucru incalcand regulile IT: jumatate au recunoscut ca acceseaza aplicatii interzise o data pe saptamana, iar mai mult de un sfert recunosc ca au schimbat setarile de pe dispozitive pentru a obtine acces la instrumente de colaborare, cu scopul de „a rezolva problemele de serviciu”.

Citeste articolul pe: Agora News

Cisco evalueaza utilizarea retelelor sociale in cadrul companiilor

Cisco a prezentat astazi in cadrul unei mese rotunde rezultatele corelate a trei studii internationale comandate pentru a releva impactul pe care utilizarea retelelor sociale si colaborarea le au asupra companiilor.
Primul studiu a fost conceput pentru releva modul in care angajatii folosesc retelele sociale destinate consumatorilor pentru colaborarea in exteriorul companiei. Al doilea investigheaza avantajele colaborarii si provocarile ridicate de colaborare in companiile medii si mari (cu mai mult de 250 de angajati), in timp ce al treilea examineaza comportamentul de colaborare al angajatilor la locul de munca.
Dintre organizatiile intervievate,75% au declarat ca utilizeaza, in primul rand, instrumentele mediilor de retele sociale destinate consumatorilor, in timp ce aproximativ 50% din acelasi grup au identificat si utilizarea extinsa a microblogurilor.
Folosirea retelelor sociale se raspandeste in zone importante ale lantului valoric, incluzand marketingul si comunicatiile, relatiile interumane si departamentele de relatii cu clientii.Intreprinderile mici si mijlocii utilizeaza activ canalele retelelor sociale pentru a castiga clienti; retelele sociale raman o oportunitate de dezvoltare si pentru companiile mai mari.
Bazat pe exemplul utilizarii retelelor sociale destinate consumatorilor, companiile planuiesc sa introduca tehnologii de colaborare de tip business, care au aceeasi usurinta in utilizare, viteza si nivel de acceptare ca cele mai multe retele sociale. Potrivit lui Padmasree Warrior, Cisco Chief Technology Officer, retelele de colaborare vor fi pentru companii ceea ce retelele sociale sunt pentru consumatori.
Desi e-mail-ul ramane metoda de colaborare preferata, multi respondenti s-au plans ca primesc prea multe emailuri irelevante (40%) si ca le lipseste abilitatea de a colabora in timp real (32%). Utilizatorilor le displace si faptul ca e-mail-ul ofera capacitate de stocare limitata (25%) si ca volume mari de mesaje sosesc in inboxul lor fara sa fie structurate in vreun fel (21%).
Pe langa e-mail, sondajul a descoperit ca alte aplicatii folosite de catre respondenti pentru a colabora la locul de munca includ spatiile partajate (66%), apelurile de voce si teleconferinte (66%), conferintele web (55%), conferintele video (35%), mesageria instant (34%) si retelele sociale (17%).
77% dintre decidentii din IT chestionati se asteapta ca investitiile in tehnologii de colaborare sa creasca in urmatoarea jumatate de an si 56% se asteapta la o crestere cu 10% sau mai mult a cheltuielilor cu acest tip de tehnologii.
Angajatii, insa, au identificat o serie de frustrari in legatura cu dispozitivele si aplicatiile de la locul de munca. Acestea includ restrictii setate de catre managerii IT ce se aplica tipurilor de tehnologii de colaborare care pot fi folosite la locul de munca, lipsa integrarii dintre aplicatii, formate incompatibile (video, date, voce) si numarul limitat de instrumente de
colaborare pe care il au la dispozitie. Acest rezultat se coreleaza cu faptul ca mai mult de jumatate dintre decidentii IT chestionati sustin ca au implementat politici care interzic utilizarea aplicatiilor sociale.
Totusi, in unele cazuri, angajatii rezolva sarcinile de lucru incalcand regulile IT: jumatate au recunoscut ca acceseaza aplicatii interzise o data pe saptamana, iar mai mult de un sfert recunosc ca au schimbat setarile de pe dispozitive pentru a obtine acces la instrumente de colaborare, cu scopul de „a rezolva problemele de serviciu”.

Citeste articolul pe: Agora News

Postat de pe data de 19 mai, 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 126 ori.

Publica un raspuns