Livrarile de iPad-uri si dispozitive similare se vor majora de la 7,6 milioane la 46 de milioane intre 2010 si 2014, potrivit companiei de cercetare si consultanta in domeniul IT, International Data Corporation (IDC). Compania prognozeaza ca noul dispozitiv va deveni o „necesitate” pentru multi consumatori, pe masura ce numarul si varietatile de aplicatii dezvoltate de terti pentru continut si servicii va exploda.
IDC estimeaza ca livrarile globale de media tableturi vor atinge 7,6 milioane de unitati anul acesta si vor inregistra o rata anuala de crestere de 57,4% pana in 2014. Aceasta directie este exemplificata de recenta lansare a iPad-ului, despre care unii analisti cred ca se va vinde in acest an in peste sapte milioane de exemplare. IDC subliniaza ca tabletele media sunt diferite de celelalte tablete care se bazeaza pe procesoare x86 si ruleaza un sistem de operare complet. Spre comparatie, media tableturile sunt bazate pe procesoare ARM, sisteme de operare cu functionalitati restranse, iar pentru navigare poate fi folosit un stylus sau chiar degetul, mai degraba, decat sa aiba inclusa o tastatura.
Potrivit analistilor IDC, pe masura ce aceasta categorie de produse se va maturiza, vor deveni disponibile tot mai multe aplicatii optimizate pentru media tableturi. In cele din urma, aceste dispozitive vor evolua dincolo de categoria gadgeturi „nice-to-have” si vor deveni produse de necesitate pentru multi dintre consumatori. Spre exemplu, pe acelasi rationament se bazeaza si oficialii companiei Apple, care estimeaza o dublare in vanzarile de iPad-uri anul viitor, pana la 14,4 milioane de unitati, si atingerea unui volum de 20,1 milioane de unitati in 2012. Potentialul acestui segment este luat in considerare si de catre ceilalti mari producatori de PC-uri. Astfel, si-au anuntat disponibilitatea de a intra in aceasta zona si Dell, Samsung, HP, Asus si Sony.
Citeste articolul pe: Financiarul
Livrarile de iPad-uri si dispozitive similare se vor majora de la 7,6 milioane la 46 de milioane intre 2010 si 2014, potrivit companiei de cercetare si consultanta in domeniul IT, International Data Corporation (IDC). Compania prognozeaza ca noul dispozitiv va deveni o „necesitate” pentru multi consumatori, pe masura ce numarul si varietatile de aplicatii dezvoltate de terti pentru continut si servicii va exploda.
IDC estimeaza ca livrarile globale de media tableturi vor atinge 7,6 milioane de unitati anul acesta si vor inregistra o rata anuala de crestere de 57,4% pana in 2014. Aceasta directie este exemplificata de recenta lansare a iPad-ului, despre care unii analisti cred ca se va vinde in acest an in peste sapte milioane de exemplare. IDC subliniaza ca tabletele media sunt diferite de celelalte tablete care se bazeaza pe procesoare x86 si ruleaza un sistem de operare complet. Spre comparatie, media tableturile sunt bazate pe procesoare ARM, sisteme de operare cu functionalitati restranse, iar pentru navigare poate fi folosit un stylus sau chiar degetul, mai degraba, decat sa aiba inclusa o tastatura.
Potrivit analistilor IDC, pe masura ce aceasta categorie de produse se va maturiza, vor deveni disponibile tot mai multe aplicatii optimizate pentru media tableturi. In cele din urma, aceste dispozitive vor evolua dincolo de categoria gadgeturi „nice-to-have” si vor deveni produse de necesitate pentru multi dintre consumatori. Spre exemplu, pe acelasi rationament se bazeaza si oficialii companiei Apple, care estimeaza o dublare in vanzarile de iPad-uri anul viitor, pana la 14,4 milioane de unitati, si atingerea unui volum de 20,1 milioane de unitati in 2012. Potentialul acestui segment este luat in considerare si de catre ceilalti mari producatori de PC-uri. Astfel, si-au anuntat disponibilitatea de a intra in aceasta zona si Dell, Samsung, HP, Asus si Sony.
Citeste articolul pe: Financiarul