Blogul este ca un ziar. Biletele trimise printre banci la scoala reprezinta Twitter-ul, iar discutiile sau jocurile „cu gasca” in fata blocului sunt retelele sociale. Va propunem un efort de imaginatie si cateva scenarii pentru viitorul new media.
Comparatiile de mai sus ii apartin lui Cristian Manafu, unul dintre cei mai activi oameni atat pe blog cat si pe retelele sociale. El sintetizeaza intrucatva diferentele dintre aceste medii, precum si utilitatea lor diferita. Mai multi bloggeri, atat din Romania cat si din afara tarii spun ca, odata cu extinderea Facebook, au renuntat la blog. „Twitter, Facebook sau Flickr fac ca blogurile sa arate ca niste platforme din 2004”, comenteaza publicatia de specialitate Wired.com.
Vorbind despre existenta unui posibil trend, un studiu realizat la inceputul anului de compania de cercetare Pew Internet&American Life Project subliniaza ca tot mai multi dintre adolescentii americani frecventeaza din ce in ce mai putin blogurile, preferand sa se orienteze spre retelele de socializare online precum Facebook sau MySpace.
Ar putea fi acesta trendul si in Romania? Vor mai fi utile blogurile ce ating teme de business, in fata noilor posibilitati deschise de retelele sociale?
Cristian Manafu are o opinie clara: „Blogul are o consistenta pe care inca nicio retea sociala nu o poate oferi. In plus, blogul este ‘cea mai personala’ platforma din social media, este spatiul tau privat organizat dupa propriile tale reguli. Pentru mine este inca cea mai valoroasa extensie a mea in mediul online”.
Acesta considera ca in spatiul personal oferit de blog, fiecare cuvant inseamna mai mult. „Este un loc in care te poti intinde la vorba si poti prezenta ce iti propui cu un impact puternic. Blogul este cel mai bun mediu pentru content marketing, o practica la care adera din ce in ce mai multe persoane sau companii”, sustine Manafu, care trateaza pe blog in general teme new media.
Blogul este in continuare mediul cel mai potrivit pentru dezbaterile in profunzime, este si parerea lui Ionut Oprea, seful IAB Romania, care detine blogul Clickio.ro. „Retelele sociale care faciliteaza conversatii, si ma refer aici in principal la Facebook si Twitter, limiteaza foarte mult posibilitatile de dezbatere, incepand de la numarul de caractere -140 pe twitter, 420 pe facebook pe wall – si terminand cu modul in care este expusa discutia”, sustine Oprea.
Cel mai popular canal de social media din Romania ramane si la ora actuala blogul, peste 2,6 mil. romani fiind consumatori ai acestui tip de continut, spune Oprea, citand date din SATI.
Retelele sociale au ca prim scop, evident, socializarea. In schimb, blogul cauta mai intai sa informeze, spune Manafu. „Chiar daca poti emite stiri in 140 de caractere, oamenii vor dori mereu sa citeasca o analiza, un punct de vedere si, mai mult, vor aprecia consistenta arhivei de posturi. Toate aceste atuuri vin in sprijinul blogurilor de business – sau care emit idei de business”, argumenteaza el.
Care ar putea fi insa, in viitor, nivelul de interconectare dintre bloguri si retelele sociale? Blogurile vor integra si celelalte canale din social media si fiecare individ in parte va da valoare fiecarei platforme in functie de interesele sale. „La fel cum website-ul unei firme poate fi punctul central al prezentei online, si blogul va fi in viitor punctul central al unei prezente in social media”, spune Oprea. „Blogul este cel mai bun loc pentru a crea un ‘trib’, retelele sociale fiind canale bune de recrutare de noi membri”, spune la randul sau Manafu.
Multi internauti considera ca numarul mare de comentarii este un indicator al succesului unui site sau blog. Seth Godin, unul dintre cei mai importanti oameni de media la nivel mondial, neaga aceasta afirmatie si inchide comentariile de pe blog. Acesta ramane in continuare unul dintre cei mai apreciati bloggeri din marketing si arata ca interactiunea este importanta, dar nu atat pe bloguri cat pe retele sociale.
Care sunt principalele plusuri ale mentinerii unui blog cu teme de business? „Ma ajuta sa comunic mai usor lucruri despre mine, firma la care lucrez, proiectele mele si ma ajuta si la nivel de imagine personala”, spune Orlando Nicoara, seful Apropo Media.
„In prezent sunt prea putine bloguri, in general. Sper sa mai creasca numarul lor in urmatorii 2-3 ani, desi va fi din ce in ce mai greu sa pastrezi un blog generalist ‘sus’. Pentru mine a scrie pe blog este un exercitiu. Pe Twitter/Facebook postez dimineata, de multe ori insa vorbesc singur find ore mult prea matinale pentur cei ce ma urmaresc”, mai spune Orlando Nicoara.
Tot la brandul personal se gandeste si Cristian Manafu cand vorbeste despre blogul personal. „Imi pastrez brandul personal viu in fata colaboratorilor si cunoscutilor, promovez tot ceea ce fac si castig din campaniile derulate pe blog”, spune acesta.
Blogul, ca instrument de business, poate aduce o audienta mai mare si, prin natura sa deschisa, poate aduce clienti si sprijina in crearea unui renume. „Intr-adevar, a intretine un blog este mai complicat decat sa ai un cont pe o retea sociala, iar retelele cele mai simple vor avea mai multi utilizatori decat cele mai complexe, vezi Hi5 versus restul, insa asta nu va duce decat la o filtrare naturala a participarii si a audientei pe fiecare”, spune Ionut Oprea.
El adauga ca, in continuare, pe blogul personal primeste cele mai consistente comentarii, acest lucru urmand sa ramana neschimbat – probabil pana in momentul in care blogul va evolua in altceva sau va aparea o alternativa reala.

Citeste articolul pe: Daily Business

Va supravietui blogul de business in fata „asaltului” Facebook si Twitter?

Blogul este ca un ziar. Biletele trimise printre banci la scoala reprezinta Twitter-ul, iar discutiile sau jocurile „cu gasca” in fata blocului sunt retelele sociale. Va propunem un efort de imaginatie si cateva scenarii pentru viitorul new media.
Comparatiile de mai sus ii apartin lui Cristian Manafu, unul dintre cei mai activi oameni atat pe blog cat si pe retelele sociale. El sintetizeaza intrucatva diferentele dintre aceste medii, precum si utilitatea lor diferita. Mai multi bloggeri, atat din Romania cat si din afara tarii spun ca, odata cu extinderea Facebook, au renuntat la blog. „Twitter, Facebook sau Flickr fac ca blogurile sa arate ca niste platforme din 2004”, comenteaza publicatia de specialitate Wired.com.
Vorbind despre existenta unui posibil trend, un studiu realizat la inceputul anului de compania de cercetare Pew Internet&American Life Project subliniaza ca tot mai multi dintre adolescentii americani frecventeaza din ce in ce mai putin blogurile, preferand sa se orienteze spre retelele de socializare online precum Facebook sau MySpace.
Ar putea fi acesta trendul si in Romania? Vor mai fi utile blogurile ce ating teme de business, in fata noilor posibilitati deschise de retelele sociale?
Cristian Manafu are o opinie clara: „Blogul are o consistenta pe care inca nicio retea sociala nu o poate oferi. In plus, blogul este ‘cea mai personala’ platforma din social media, este spatiul tau privat organizat dupa propriile tale reguli. Pentru mine este inca cea mai valoroasa extensie a mea in mediul online”.
Acesta considera ca in spatiul personal oferit de blog, fiecare cuvant inseamna mai mult. „Este un loc in care te poti intinde la vorba si poti prezenta ce iti propui cu un impact puternic. Blogul este cel mai bun mediu pentru content marketing, o practica la care adera din ce in ce mai multe persoane sau companii”, sustine Manafu, care trateaza pe blog in general teme new media.
Blogul este in continuare mediul cel mai potrivit pentru dezbaterile in profunzime, este si parerea lui Ionut Oprea, seful IAB Romania, care detine blogul Clickio.ro. „Retelele sociale care faciliteaza conversatii, si ma refer aici in principal la Facebook si Twitter, limiteaza foarte mult posibilitatile de dezbatere, incepand de la numarul de caractere -140 pe twitter, 420 pe facebook pe wall – si terminand cu modul in care este expusa discutia”, sustine Oprea.
Cel mai popular canal de social media din Romania ramane si la ora actuala blogul, peste 2,6 mil. romani fiind consumatori ai acestui tip de continut, spune Oprea, citand date din SATI.
Retelele sociale au ca prim scop, evident, socializarea. In schimb, blogul cauta mai intai sa informeze, spune Manafu. „Chiar daca poti emite stiri in 140 de caractere, oamenii vor dori mereu sa citeasca o analiza, un punct de vedere si, mai mult, vor aprecia consistenta arhivei de posturi. Toate aceste atuuri vin in sprijinul blogurilor de business – sau care emit idei de business”, argumenteaza el.
Care ar putea fi insa, in viitor, nivelul de interconectare dintre bloguri si retelele sociale? Blogurile vor integra si celelalte canale din social media si fiecare individ in parte va da valoare fiecarei platforme in functie de interesele sale. „La fel cum website-ul unei firme poate fi punctul central al prezentei online, si blogul va fi in viitor punctul central al unei prezente in social media”, spune Oprea. „Blogul este cel mai bun loc pentru a crea un ‘trib’, retelele sociale fiind canale bune de recrutare de noi membri”, spune la randul sau Manafu.
Multi internauti considera ca numarul mare de comentarii este un indicator al succesului unui site sau blog. Seth Godin, unul dintre cei mai importanti oameni de media la nivel mondial, neaga aceasta afirmatie si inchide comentariile de pe blog. Acesta ramane in continuare unul dintre cei mai apreciati bloggeri din marketing si arata ca interactiunea este importanta, dar nu atat pe bloguri cat pe retele sociale.
Care sunt principalele plusuri ale mentinerii unui blog cu teme de business? „Ma ajuta sa comunic mai usor lucruri despre mine, firma la care lucrez, proiectele mele si ma ajuta si la nivel de imagine personala”, spune Orlando Nicoara, seful Apropo Media.
„In prezent sunt prea putine bloguri, in general. Sper sa mai creasca numarul lor in urmatorii 2-3 ani, desi va fi din ce in ce mai greu sa pastrezi un blog generalist ‘sus’. Pentru mine a scrie pe blog este un exercitiu. Pe Twitter/Facebook postez dimineata, de multe ori insa vorbesc singur find ore mult prea matinale pentur cei ce ma urmaresc”, mai spune Orlando Nicoara.
Tot la brandul personal se gandeste si Cristian Manafu cand vorbeste despre blogul personal. „Imi pastrez brandul personal viu in fata colaboratorilor si cunoscutilor, promovez tot ceea ce fac si castig din campaniile derulate pe blog”, spune acesta.
Blogul, ca instrument de business, poate aduce o audienta mai mare si, prin natura sa deschisa, poate aduce clienti si sprijina in crearea unui renume. „Intr-adevar, a intretine un blog este mai complicat decat sa ai un cont pe o retea sociala, iar retelele cele mai simple vor avea mai multi utilizatori decat cele mai complexe, vezi Hi5 versus restul, insa asta nu va duce decat la o filtrare naturala a participarii si a audientei pe fiecare”, spune Ionut Oprea.
El adauga ca, in continuare, pe blogul personal primeste cele mai consistente comentarii, acest lucru urmand sa ramana neschimbat – probabil pana in momentul in care blogul va evolua in altceva sau va aparea o alternativa reala.

Citeste articolul pe: Daily Business

Postat de pe data de 7 iun., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 220 ori.

Publica un raspuns