Rapiditate, rezistenta, performanta sunt atuurile care vor convinge clientii sa cumpere noua tehnologie
Marii producatori de PC-uri sunt primii care vor face trecerea la SSD (Solid State Drive), o tehnologie de stocare a informatiilor care are doar parti fixe, spre deosebire de tehnologia pe care se bazeaza hard diskul traditional, care incorporeaza mai multe discuri ce se rotesc intr-o carcasa de metal.
„In urmatorii trei-cinci ani maxi­mum, SSD-ul va inlocui hard disk-ul clasic. Notebookurile, laptopurile, toate dispozitivele portabile vor face aceasta tranzitie in urmatorii doi-trei ani, in opi­nia mea”, a declarat pentru „Financiarul” Pawel Smigielski, Regional Director – Eastern Europe la Kingston, unul dintre cei mai mari producatori de memorii RAM pentru PC-uri si stickuri USB la nivel mondial. Acesta a adaugat ca SSD-ul este o tehnologie pe care te poti baza, nu face zgomot, e mai rapida. „E ca o masina in comparatie cu o bicicleta, iar aceasta tranzitie este o schimbare revo­lu­tionara, nu evolutionara. Dupa echi­pa­mentele portabile, urmatoarele seg­­men­te care vor face aceasta trecere sunt serverele si desktopurile”, mai spune oficialul Kingston.
Producatorii de laptopuri se vor adapta primii
De avantajele acestei tehnologii sunt constienti si producatorii de computere portabile, in masura in care, potrivit specialistilor, fiecare dintre ei are la vanzare cel putin un model care este echipat cu SSD. „Anul viitor piata se va dubla sau chiar se va tripla, in opinia mea. Nu am nicio indoiala ca in Romania vor fi vandute 12.000-13.000 de unitati in 2011; iar aceasta este inca o estimare conservativa. Oricare alta piata la momentul actual nu creste cu aceeasi viteza ca segmentul SSD-urilor”, argu­me­n­teaza Pawel Smigielski.
In ceea ce priveste situatia la nivelul actual, intreaga piata este estimata la 5.000 de unitati pentru acest an. Valoric, segmentul SSD poate ajunge in 2010 la aproximativ 750.000 de dolari, luand in calcul un pret mediu pentru un drive de 64 de GB (cel mai cumparat), de 150 de dolari. „Aceasta piata, la ora actuala, constituie o afacere relativ mica. Insa investim in segmentul SSD pentru ca mirosim volumul acestei afaceri”, mai spune Smigielski, mentionand ca, in prezent, interesul pentru sectorul SSD vine din randul companiilor care inteleg totusi ca in aceasta perioada trebuie sa faca investitii si aleg, in acest sens, o masura de compromis. „Spre exemplu, o companie se afla in dificultate si are, in acelasi timp, si o dilema. Are trei va­riante la dispozitie. Poate sa nu faca nimic, e mereu o optiune. Poate sa cumpere laptopuri noi, ceea ce este o solutie foarte scumpa, sau poate gasi un compromis. Poate face un upgrade la flota de laptopuri, in incercarea de amana momentul de a cumpara altele noi cand va trebui sa dea aproximativ 1.000 de euro pentru fiecare masina. SSD-ul este acum probabil cea mai buna investitie. SSD-ul le va da viteza, confort, care se traduce in eficienta.
Trebuie sa cheltuiasca aproximativ 150 de dolari pentru upgrade la fiecare laptop, dar nu trebuie sa cumpere unul nou pentru care sa plateasca circa 1.000 de dolari pentru inca doi ani”, explica Smigielski.
SSD-urile raman scumpe pentru inca doi ani
Principalul dezavantaj al acestei tehnologii este dat de costul ridicat. Spre exemplu, pretul unui SSD de 512 GB ajunge la aproximativ 1.300-1.400 de dolari, iar unul cu o capacitate de 1 TB ar putea costa circa 3.000 de dolari, spun specialistii. „Avem nevoie de mai mult timp. Cu cat aceasta tehnologie devine mai populara, cu atat va deveni mai accesibila. Preturile scad cu 50% in fiecare an. Acum SSD e perceput ca o tehnologie foarte scumpa. Avem nevoie de inca doi ani pana cand pretul SSD-urilor va fi mai atractiv pentru oamenii obisnuiti. Nu doar pentru cei entuziasti care vor sa aiba cea mai rapida si cea mai buna tehnologie si pentru care sunt dispusi sa plateasca destul de mult.
Piata corporate reprezinta acum, in mare, clientul pentru SSD. Insa vedem un potential foarte mare in zona consumer. In doi ani, tehnologia SSD va fi oferita la un pret acceptabil pentru mass-market. Va fi, probabil mai scump decat HDD, dar doar de doua ori mai scump, ceea ce il face accesibil.
Asteptam momentul cand un GB va costa un dolar; acum 1 GB spatiu de stocare pe SSD costa aproximativ 1,6 dolari. Anul viitor va scadea la un dolar”, mai spune oficialul Kingston, adaugand ca orice reducere cu 10% a preturilor la SSD le va aduce cu 20% mai multi clienti.
Afacerile Kingston in Romania
Compania estimeaza anul acesta afaceri in crestere cu 10%-15% comparativ cu anul anterior, pana la valoarea de aproximativ 11 milioane de dolari pe o piata a carei crestere este estimata la 5%-10% in 2010. In prezent, Kingston are in Romania o cota de 32% pe piata de carduri si intre 32% si 35% pe USB-uri. Segmentul de carduri pentru telefoane mobile are cea mai mare dezvoltare. „Vedem in acest moment ca 60% dintre cardurile noastre flash ajung in telefoanele mobile. Alte 35% merg catre camere foto si video, iar 5% in sisteme de navigatie. Pentru anul viitor estimam ca vom avea aproximativ doua treimi din piata de carduri pentru telefoane mobile, rata de refresh pentru astfel de dispozitive fiind de maximum doi ani”, spun oficialii Kingston.

Citeste articolul pe: Financiarul

Oficialii Kingston: In maximum cinci ani hard diskul va fi inlocuit de tehnologia SSD

Rapiditate, rezistenta, performanta sunt atuurile care vor convinge clientii sa cumpere noua tehnologie
Marii producatori de PC-uri sunt primii care vor face trecerea la SSD (Solid State Drive), o tehnologie de stocare a informatiilor care are doar parti fixe, spre deosebire de tehnologia pe care se bazeaza hard diskul traditional, care incorporeaza mai multe discuri ce se rotesc intr-o carcasa de metal.
„In urmatorii trei-cinci ani maxi­mum, SSD-ul va inlocui hard disk-ul clasic. Notebookurile, laptopurile, toate dispozitivele portabile vor face aceasta tranzitie in urmatorii doi-trei ani, in opi­nia mea”, a declarat pentru „Financiarul” Pawel Smigielski, Regional Director – Eastern Europe la Kingston, unul dintre cei mai mari producatori de memorii RAM pentru PC-uri si stickuri USB la nivel mondial. Acesta a adaugat ca SSD-ul este o tehnologie pe care te poti baza, nu face zgomot, e mai rapida. „E ca o masina in comparatie cu o bicicleta, iar aceasta tranzitie este o schimbare revo­lu­tionara, nu evolutionara. Dupa echi­pa­mentele portabile, urmatoarele seg­­men­te care vor face aceasta trecere sunt serverele si desktopurile”, mai spune oficialul Kingston.
Producatorii de laptopuri se vor adapta primii
De avantajele acestei tehnologii sunt constienti si producatorii de computere portabile, in masura in care, potrivit specialistilor, fiecare dintre ei are la vanzare cel putin un model care este echipat cu SSD. „Anul viitor piata se va dubla sau chiar se va tripla, in opinia mea. Nu am nicio indoiala ca in Romania vor fi vandute 12.000-13.000 de unitati in 2011; iar aceasta este inca o estimare conservativa. Oricare alta piata la momentul actual nu creste cu aceeasi viteza ca segmentul SSD-urilor”, argu­me­n­teaza Pawel Smigielski.
In ceea ce priveste situatia la nivelul actual, intreaga piata este estimata la 5.000 de unitati pentru acest an. Valoric, segmentul SSD poate ajunge in 2010 la aproximativ 750.000 de dolari, luand in calcul un pret mediu pentru un drive de 64 de GB (cel mai cumparat), de 150 de dolari. „Aceasta piata, la ora actuala, constituie o afacere relativ mica. Insa investim in segmentul SSD pentru ca mirosim volumul acestei afaceri”, mai spune Smigielski, mentionand ca, in prezent, interesul pentru sectorul SSD vine din randul companiilor care inteleg totusi ca in aceasta perioada trebuie sa faca investitii si aleg, in acest sens, o masura de compromis. „Spre exemplu, o companie se afla in dificultate si are, in acelasi timp, si o dilema. Are trei va­riante la dispozitie. Poate sa nu faca nimic, e mereu o optiune. Poate sa cumpere laptopuri noi, ceea ce este o solutie foarte scumpa, sau poate gasi un compromis. Poate face un upgrade la flota de laptopuri, in incercarea de amana momentul de a cumpara altele noi cand va trebui sa dea aproximativ 1.000 de euro pentru fiecare masina. SSD-ul este acum probabil cea mai buna investitie. SSD-ul le va da viteza, confort, care se traduce in eficienta.
Trebuie sa cheltuiasca aproximativ 150 de dolari pentru upgrade la fiecare laptop, dar nu trebuie sa cumpere unul nou pentru care sa plateasca circa 1.000 de dolari pentru inca doi ani”, explica Smigielski.
SSD-urile raman scumpe pentru inca doi ani
Principalul dezavantaj al acestei tehnologii este dat de costul ridicat. Spre exemplu, pretul unui SSD de 512 GB ajunge la aproximativ 1.300-1.400 de dolari, iar unul cu o capacitate de 1 TB ar putea costa circa 3.000 de dolari, spun specialistii. „Avem nevoie de mai mult timp. Cu cat aceasta tehnologie devine mai populara, cu atat va deveni mai accesibila. Preturile scad cu 50% in fiecare an. Acum SSD e perceput ca o tehnologie foarte scumpa. Avem nevoie de inca doi ani pana cand pretul SSD-urilor va fi mai atractiv pentru oamenii obisnuiti. Nu doar pentru cei entuziasti care vor sa aiba cea mai rapida si cea mai buna tehnologie si pentru care sunt dispusi sa plateasca destul de mult.
Piata corporate reprezinta acum, in mare, clientul pentru SSD. Insa vedem un potential foarte mare in zona consumer. In doi ani, tehnologia SSD va fi oferita la un pret acceptabil pentru mass-market. Va fi, probabil mai scump decat HDD, dar doar de doua ori mai scump, ceea ce il face accesibil.
Asteptam momentul cand un GB va costa un dolar; acum 1 GB spatiu de stocare pe SSD costa aproximativ 1,6 dolari. Anul viitor va scadea la un dolar”, mai spune oficialul Kingston, adaugand ca orice reducere cu 10% a preturilor la SSD le va aduce cu 20% mai multi clienti.
Afacerile Kingston in Romania
Compania estimeaza anul acesta afaceri in crestere cu 10%-15% comparativ cu anul anterior, pana la valoarea de aproximativ 11 milioane de dolari pe o piata a carei crestere este estimata la 5%-10% in 2010. In prezent, Kingston are in Romania o cota de 32% pe piata de carduri si intre 32% si 35% pe USB-uri. Segmentul de carduri pentru telefoane mobile are cea mai mare dezvoltare. „Vedem in acest moment ca 60% dintre cardurile noastre flash ajung in telefoanele mobile. Alte 35% merg catre camere foto si video, iar 5% in sisteme de navigatie. Pentru anul viitor estimam ca vom avea aproximativ doua treimi din piata de carduri pentru telefoane mobile, rata de refresh pentru astfel de dispozitive fiind de maximum doi ani”, spun oficialii Kingston.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 25 aug., 2010 in categoria IT, Noutăți, Opinii. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 608 ori.

Publica un raspuns