Cel mai mare târg internaţional de produse electronice şi electrocasnice a ajuns la a 50-a ediţie. Vedetele incontestabile sunt sistemele 3D şi televizoarele cu conexiune la internet.
În halele imense de la Messe Berlin, cei peste 1.400 de expozanţi au creat o adevărată peşteră a lui Aladdin. Mii de produse, expuse mai mult sau mai puţin ordonat de-a lungul culoarelor, au luat ochii vizitatorilor. După două zile dedicate presei şi partenerilor de afaceri, între 3 şi 8 septembrie a venit rândul publicului larg să dea verdicte. Iar concluziile par să fi fost încurajatoare pentru producătorii care au mizat pe tehnologia 3D. Dacă la ediţia anterioară, cea din 2009, multe companii cu nume mari s-au chinuit să convingă potenţialii clienţi că televizoarele tridimensionale nu sunt doar o toană trecătoare, precum multe alte gadgeturi apărute şi dispărute de pe piaţă în doar câteva luni, la IFA 2010 expozanţii au putut exploata un capital de notorietate. Conform germanilor de la gfu mbH (Gesellschaft für Unterhaltungs und Kommunikationselektronik), în Europa au fost comercializate mai mult de 100.000 de televizoare 3D. Lipsa staţiilor TV cu emisie 3D nu mai este nici ea o problemă, dat fiind faptul că mari posturi, precum Sky sau Eurosport, au anunţat iminenta lansare a unor programe dedicate. Chiar şi Sony va lansa, până la sfârşitul anului, pachetul PlayStation 3 Blu-ray 3D update, iar mulţi producători au declarat că lucrează la proiectoare şi camere video cu emisie sau recepţie tridimensională.
Cu şi fără ochelari
Una dintre marile probleme cu care se confruntă pionierii noii tehnologii derivă, surprinzător, chiar din succesul acesteia. Studiile realizate pe utilizatorii de televizoare 3D arată că mulţi nu sunt deloc încântaţi de faptul că trebuie să poarte ochelari pentru a viziona programele preferate. Alţii s-au plâns de ameţeli după ce au privit un timp îndelungat la un receptor. Ei bine, la IFA a fost anunţată apropiata lansare a unor televizoare 3D la care ochelarii nu mai sunt necesari. Şi atunci, de ce să cheltuieşti sume importante pentru un televizor din actuala generaţie? Este întrebarea pe care şi-au pus-o mulţi dintre vizitatorii interesaţi de această tehnologie.
Pe lângă receptoarele 3D, un produs extrem de interesant este televizorul care poate capta informaţii de pe internet. Graţie acestor noi aparate, clienţii pot afla în timp real, pe lângă programul urmărit, detalii despre actori, filmul preferat şi aşa mai departe.
Deşi televizoarele 3D şi web-connected au fost vedete incontestabile, de la IFA n-au lipsit gadgeturile-minune, printre care tablet-PC-uri, telefoane mobile, laptopuri şi camere video ultraperformante. Nu trebuie trecute cu vederea nici noile produse electrocasnice care promit, în special gospodinelor, o viaţă tot mai uşoară. IFA 2010 s-a dovedit a fi un execlent furnizor de soluţii – de la mixere, cuptoare electrice şi maşini de spălat „ecologice“ la case care ştiu când şi câtă energie să consume – pentru cei care vor să rămână în pas cu noile tendinţe şi dispun de fondurile necesare pentru asta.
Ne aşteptăm ca în acest an nivelul comenzilor din timpul expoziţiei să fi depăşit trei miliarde de euro.
Rainer Hecker, preşedintele gfu mbH, organizatorul IFA
250.000 de vizitatori au trecut în acest an pragul IFA Berlin. Biletul de acces a costat 15 euro.

Citeste articolul pe: Capital

IFA 2010: ofensiva 3D a pus în umbră gadgeturile-minune

Cel mai mare târg internaţional de produse electronice şi electrocasnice a ajuns la a 50-a ediţie. Vedetele incontestabile sunt sistemele 3D şi televizoarele cu conexiune la internet.
În halele imense de la Messe Berlin, cei peste 1.400 de expozanţi au creat o adevărată peşteră a lui Aladdin. Mii de produse, expuse mai mult sau mai puţin ordonat de-a lungul culoarelor, au luat ochii vizitatorilor. După două zile dedicate presei şi partenerilor de afaceri, între 3 şi 8 septembrie a venit rândul publicului larg să dea verdicte. Iar concluziile par să fi fost încurajatoare pentru producătorii care au mizat pe tehnologia 3D. Dacă la ediţia anterioară, cea din 2009, multe companii cu nume mari s-au chinuit să convingă potenţialii clienţi că televizoarele tridimensionale nu sunt doar o toană trecătoare, precum multe alte gadgeturi apărute şi dispărute de pe piaţă în doar câteva luni, la IFA 2010 expozanţii au putut exploata un capital de notorietate. Conform germanilor de la gfu mbH (Gesellschaft für Unterhaltungs und Kommunikationselektronik), în Europa au fost comercializate mai mult de 100.000 de televizoare 3D. Lipsa staţiilor TV cu emisie 3D nu mai este nici ea o problemă, dat fiind faptul că mari posturi, precum Sky sau Eurosport, au anunţat iminenta lansare a unor programe dedicate. Chiar şi Sony va lansa, până la sfârşitul anului, pachetul PlayStation 3 Blu-ray 3D update, iar mulţi producători au declarat că lucrează la proiectoare şi camere video cu emisie sau recepţie tridimensională.
Cu şi fără ochelari
Una dintre marile probleme cu care se confruntă pionierii noii tehnologii derivă, surprinzător, chiar din succesul acesteia. Studiile realizate pe utilizatorii de televizoare 3D arată că mulţi nu sunt deloc încântaţi de faptul că trebuie să poarte ochelari pentru a viziona programele preferate. Alţii s-au plâns de ameţeli după ce au privit un timp îndelungat la un receptor. Ei bine, la IFA a fost anunţată apropiata lansare a unor televizoare 3D la care ochelarii nu mai sunt necesari. Şi atunci, de ce să cheltuieşti sume importante pentru un televizor din actuala generaţie? Este întrebarea pe care şi-au pus-o mulţi dintre vizitatorii interesaţi de această tehnologie.
Pe lângă receptoarele 3D, un produs extrem de interesant este televizorul care poate capta informaţii de pe internet. Graţie acestor noi aparate, clienţii pot afla în timp real, pe lângă programul urmărit, detalii despre actori, filmul preferat şi aşa mai departe.
Deşi televizoarele 3D şi web-connected au fost vedete incontestabile, de la IFA n-au lipsit gadgeturile-minune, printre care tablet-PC-uri, telefoane mobile, laptopuri şi camere video ultraperformante. Nu trebuie trecute cu vederea nici noile produse electrocasnice care promit, în special gospodinelor, o viaţă tot mai uşoară. IFA 2010 s-a dovedit a fi un execlent furnizor de soluţii – de la mixere, cuptoare electrice şi maşini de spălat „ecologice“ la case care ştiu când şi câtă energie să consume – pentru cei care vor să rămână în pas cu noile tendinţe şi dispun de fondurile necesare pentru asta.
Ne aşteptăm ca în acest an nivelul comenzilor din timpul expoziţiei să fi depăşit trei miliarde de euro.
Rainer Hecker, preşedintele gfu mbH, organizatorul IFA
250.000 de vizitatori au trecut în acest an pragul IFA Berlin. Biletul de acces a costat 15 euro.

Citeste articolul pe: Capital

Postat de pe data de 18 sept., 2010 in categoria Evenimente, IT, Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 102 ori.

Publica un raspuns