Cel mai mare potential de crestere il au dispozitivele cu TV tunner incorporat
Monitoarele cu tuner TV in­cor­porat vor „musca” puter­nic din piata televizoarelor, po­trivit specialistilor, tinand cont de faptul ca, spre deosebire de un televizor LCD, preturile la aceasta categorie sunt mai mici. In plus, consumatorii romani se orienteaza catre echipamentele care au mai multe functii, cumpararea unui monitor fiind de multe ori preferata achizitiei unui televizor, mai ales in cazul in care un monitor se potriveste mult mai bine pentru o camera de dimensiuni mai mici.
Monitoarele cu tuner incorporat raman insa in continuare varianta inlocu­itoare pentru un televizor, mai ales pentru cei care au deja un LCD, spun jucatorii din domeniu. Un argu­ment in plus pentru evolutia pe care o vor avea aceste echipamente in viitorul apropiat este ca, potrivit lui Cristian Bucur, Sales Manager pentru divizia de monitoare a Philips, aproximativ 90% din cele cu tuner TV au si un receptor DVB-T sau DVB-C incorporat. In plus, mai spune Cristian Bucur, „nu am vazut cresterea de TVA in pretul la raft. Aici, retailul este cel care apara interesele consumatorului. S-au facut in aceasta perioada tot felul de artificii pentru a mentine preturile la acelasi nivel”. De la inceptul anului, preturile monitoarelor s-au majorat insa cu aproximativ 15% pe fondul aprecierii monedei euro fata de dolar, in acest moment tendinta fiind de scadere a preturilor.
De asemenea, potrivit unui raport GfK din iulie, rata de penetrare a televizoarelor cu ecran plat in Romania este de doar 10%, restul, de 90%, fiind in zona televizoarelor CRT. Astfel, mai spun specialistii, o mare parte din acestea vor fi inlocuite cu monitoare in loc de televizoare mai noi.
In prezent, din totalul monitoarelor vandute, aproximativ 17% aveau un tuner TV incorporat, mai spune Cris­tian Bucur, care estimeaza ca aceasta pondere va ajunge in septembrie anul viitor la aproximativ 30%, aceasta fiind zona cu cel mai mare potential de crestere.
Avantul laptopurilor tempereaza piata display-urilor
Cu toate acestea, criza si scaderea consumului au determinat o diminuare a pietei de monitoare in ansamblu de peste 30% in trimestrul al doilea.
„Acest procent de scadere fata de perioadele similare din 2009 se va mentine pana la finele anului”, mai spune Cristian Bucur, chiar daca, in primul trimestru, importurile de monitoare s-au majorat cu aproximativ 3%, ajungand la un volum de 115.000 de unitati. Pe de alta parte, un factor care a jucat un rol important in evolutia negativa a seg­mentului monitoarelor l-a constituit buna evolutie a vanzarilor de laptopuri. Per total insa, potrivit calculelor „Financiarul”, piata de monitoare se va diminua cu 21% in 2010, de la un volum de aproximativ 400.000 de unitati livrate anul trecut. Potrivit lui Cristian Bucur, in primul semestru, in Romania s-au vandut 174.000 de monitoare.
Pretul mediu – 550 de lei
Spre deosebire de segmentul utilizatorilor individuali, zona corporate are cu totul alte argumente cand vine vorba de achizitia unor noi monitoare. In principal acestea tin de reducerile de costuri. Noile tehnologii vin in sprijinul managerilor cu functii menite sa ofere performanta cu un consum redus de energie. Spre exemplu, monitoarele Philips au integrat un senzor infrarosu care scade luminozitatea ecranului in momentul in care utilizatorul pleaca din fata monitorului.
Potrivit specialistilor, din punctul de vedere al dimensiunilor, cele mai van­dute echipamente sunt cele de 18,5 si 19 inchi, tendinta fiind ca, in viitor moni­toarele mai mari, de 22, 23 sau 24 de inchi sa fie preferatele consu­matorilor.
In ceea ce priveste cota de piata a Philips pe acest segment, potrivit lui Bucur, aceasta a ajuns in trimestrul al doilea la 26% la nivel de unitati cum­parate, in proportie de 50% datorata programului Euro 200.
Potrivit specialistilor, in acest mo­ment, pretul mediu la raft pentru un monitor este de aproximativ 550 de lei, pe o piata in care primii doi jucatori sunt LG si Samsung.

Citeste articolul pe: Financiarul

Piata de monitoare din Romania va scadea cu aproximativ 20% pana la sfarsitul anului

Cel mai mare potential de crestere il au dispozitivele cu TV tunner incorporat
Monitoarele cu tuner TV in­cor­porat vor „musca” puter­nic din piata televizoarelor, po­trivit specialistilor, tinand cont de faptul ca, spre deosebire de un televizor LCD, preturile la aceasta categorie sunt mai mici. In plus, consumatorii romani se orienteaza catre echipamentele care au mai multe functii, cumpararea unui monitor fiind de multe ori preferata achizitiei unui televizor, mai ales in cazul in care un monitor se potriveste mult mai bine pentru o camera de dimensiuni mai mici.
Monitoarele cu tuner incorporat raman insa in continuare varianta inlocu­itoare pentru un televizor, mai ales pentru cei care au deja un LCD, spun jucatorii din domeniu. Un argu­ment in plus pentru evolutia pe care o vor avea aceste echipamente in viitorul apropiat este ca, potrivit lui Cristian Bucur, Sales Manager pentru divizia de monitoare a Philips, aproximativ 90% din cele cu tuner TV au si un receptor DVB-T sau DVB-C incorporat. In plus, mai spune Cristian Bucur, „nu am vazut cresterea de TVA in pretul la raft. Aici, retailul este cel care apara interesele consumatorului. S-au facut in aceasta perioada tot felul de artificii pentru a mentine preturile la acelasi nivel”. De la inceptul anului, preturile monitoarelor s-au majorat insa cu aproximativ 15% pe fondul aprecierii monedei euro fata de dolar, in acest moment tendinta fiind de scadere a preturilor.
De asemenea, potrivit unui raport GfK din iulie, rata de penetrare a televizoarelor cu ecran plat in Romania este de doar 10%, restul, de 90%, fiind in zona televizoarelor CRT. Astfel, mai spun specialistii, o mare parte din acestea vor fi inlocuite cu monitoare in loc de televizoare mai noi.
In prezent, din totalul monitoarelor vandute, aproximativ 17% aveau un tuner TV incorporat, mai spune Cris­tian Bucur, care estimeaza ca aceasta pondere va ajunge in septembrie anul viitor la aproximativ 30%, aceasta fiind zona cu cel mai mare potential de crestere.
Avantul laptopurilor tempereaza piata display-urilor
Cu toate acestea, criza si scaderea consumului au determinat o diminuare a pietei de monitoare in ansamblu de peste 30% in trimestrul al doilea.
„Acest procent de scadere fata de perioadele similare din 2009 se va mentine pana la finele anului”, mai spune Cristian Bucur, chiar daca, in primul trimestru, importurile de monitoare s-au majorat cu aproximativ 3%, ajungand la un volum de 115.000 de unitati. Pe de alta parte, un factor care a jucat un rol important in evolutia negativa a seg­mentului monitoarelor l-a constituit buna evolutie a vanzarilor de laptopuri. Per total insa, potrivit calculelor „Financiarul”, piata de monitoare se va diminua cu 21% in 2010, de la un volum de aproximativ 400.000 de unitati livrate anul trecut. Potrivit lui Cristian Bucur, in primul semestru, in Romania s-au vandut 174.000 de monitoare.
Pretul mediu – 550 de lei
Spre deosebire de segmentul utilizatorilor individuali, zona corporate are cu totul alte argumente cand vine vorba de achizitia unor noi monitoare. In principal acestea tin de reducerile de costuri. Noile tehnologii vin in sprijinul managerilor cu functii menite sa ofere performanta cu un consum redus de energie. Spre exemplu, monitoarele Philips au integrat un senzor infrarosu care scade luminozitatea ecranului in momentul in care utilizatorul pleaca din fata monitorului.
Potrivit specialistilor, din punctul de vedere al dimensiunilor, cele mai van­dute echipamente sunt cele de 18,5 si 19 inchi, tendinta fiind ca, in viitor moni­toarele mai mari, de 22, 23 sau 24 de inchi sa fie preferatele consu­matorilor.
In ceea ce priveste cota de piata a Philips pe acest segment, potrivit lui Bucur, aceasta a ajuns in trimestrul al doilea la 26% la nivel de unitati cum­parate, in proportie de 50% datorata programului Euro 200.
Potrivit specialistilor, in acest mo­ment, pretul mediu la raft pentru un monitor este de aproximativ 550 de lei, pe o piata in care primii doi jucatori sunt LG si Samsung.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 7 sept., 2010 in categoria Business, Evenimente, Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 523 ori.

Publica un raspuns