Pe ordinea de zi a ședinței CL de joia trecută a fost introdus un proiect de hotărâre pentru majorarea prețului unei călătorii de la 1,5 la 2 lei. Tot în această lună am citit că Metrorex-ul bucureștean a crescut prețul unei cartele de două călătorii de la 2,5 la 3 lei sau, ca să fie mai facilă comparația, prețul unei călătorii s-a modificat de la 1,25 la 1,5 lei. Și vorbim despre metrou, care te poate scuti de o călătorie de-a lungul Bucureștiului de la un capăt la celălalt, nu vorbim de Tîrgu-Mureș, unde distanțele nu sunt atât de mari.

Care-i secretul? Păi sunt mai multe și nu-s chiar secrete. Una la mână, afacerea transportului local e una dragă viceprimarului Claudiu Maior de pe vremea când era june politician la PRM și șef la Siletina. El zice acum că nu mai are nici o legătură cu societatea, ori cu parteneriatul între Siletina și Transport Local. Noi oamenii cu un minim scaun la cap, necăzuți de pe lună pe pământ alaltăieri, ne place să gândim singuri și oricum am lua-o nu-l credem.

Doi la mână, cam toată suflarea pensionară din Tîrgu-Mureș are gratuitate la transportul în comun. Ceea ce e absurd, cel puțin ca principiu. De ce? Păi în primul rând se presupune că pensionarii n-au atât de mare nevoie de călătoriile cu transportul în comun ca un om activ care merge toată ziua până la serviciu și de acolo înapoi acasă. Că e pensionar. Apoi nu știu de ce se presupune că toți, dar absolut toți pensionarii sunt niște persane invalide care n-au nici venituri. Uite, de pildă domnul Filimon, care a fost pus să aleagă între pensie și salariu. Vi se pare că domnia sa ar avea nevoie de abonament gratuit la Siletina? Mie nu. Mai nimerit mi s-ar părea să se fixeze o pensie maximă până la care se poate accesa un abonament de acest tip.

Studenții deja au dreptul de a călătorii gratuit pe toate liniile de transport în comun, iar mai nou Primăria intenționează să ofere această facilitate și elevilor, dar pe o singură linie. Deci din trei mari categorii de călători – studenți, elevi și muncitori – două vor circula gratuit. Evident, pe banii noștri, că doar motorina nu curge la robinet. Iar dacă Primăria e din ce în ce mai strânsă la pungă, atunci mai scumpește biletul, ca nu cumva să ne ia careva fața și să nu mai avem cel mai scump transport în comun din țară.

P.S. Proiectul a căzut, o călătorie costă tot 1,5 lei, dar stați liniștiți, proiectul va reveni curând pe ordinea de zi.

Transportul ieșit din comun

Pe ordinea de zi a ședinței CL de joia trecută a fost introdus un proiect de hotărâre pentru majorarea prețului unei călătorii de la 1,5 la 2 lei. Tot în această lună am citit că Metrorex-ul bucureștean a crescut prețul unei cartele de două călătorii de la 2,5 la 3 lei sau, ca să fie mai facilă comparația, prețul unei călătorii s-a modificat de la 1,25 la 1,5 lei. Și vorbim despre metrou, care te poate scuti de o călătorie de-a lungul Bucureștiului de la un capăt la celălalt, nu vorbim de Tîrgu-Mureș, unde distanțele nu sunt atât de mari.

Care-i secretul? Păi sunt mai multe și nu-s chiar secrete. Una la mână, afacerea transportului local e una dragă viceprimarului Claudiu Maior de pe vremea când era june politician la PRM și șef la Siletina. El zice acum că nu mai are nici o legătură cu societatea, ori cu parteneriatul între Siletina și Transport Local. Noi oamenii cu un minim scaun la cap, necăzuți de pe lună pe pământ alaltăieri, ne place să gândim singuri și oricum am lua-o nu-l credem.

Doi la mână, cam toată suflarea pensionară din Tîrgu-Mureș are gratuitate la transportul în comun. Ceea ce e absurd, cel puțin ca principiu. De ce? Păi în primul rând se presupune că pensionarii n-au atât de mare nevoie de călătoriile cu transportul în comun ca un om activ care merge toată ziua până la serviciu și de acolo înapoi acasă. Că e pensionar. Apoi nu știu de ce se presupune că toți, dar absolut toți pensionarii sunt niște persane invalide care n-au nici venituri. Uite, de pildă domnul Filimon, care a fost pus să aleagă între pensie și salariu. Vi se pare că domnia sa ar avea nevoie de abonament gratuit la Siletina? Mie nu. Mai nimerit mi s-ar părea să se fixeze o pensie maximă până la care se poate accesa un abonament de acest tip.

Studenții deja au dreptul de a călătorii gratuit pe toate liniile de transport în comun, iar mai nou Primăria intenționează să ofere această facilitate și elevilor, dar pe o singură linie. Deci din trei mari categorii de călători – studenți, elevi și muncitori – două vor circula gratuit. Evident, pe banii noștri, că doar motorina nu curge la robinet. Iar dacă Primăria e din ce în ce mai strânsă la pungă, atunci mai scumpește biletul, ca nu cumva să ne ia careva fața și să nu mai avem cel mai scump transport în comun din țară.

P.S. Proiectul a căzut, o călătorie costă tot 1,5 lei, dar stați liniștiți, proiectul va reveni curând pe ordinea de zi.

Postat de pe data de 22 sept., 2010 in categoria Civism. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 1,099 ori.

5 Raspunsuri pentru “Transportul ieșit din comun”

  1. ioana sandu spune:

    Felicitări pentru titlu!

  2. brother maghiar spune:

    deci,afacerea consta in faptul ca nu se monitorizeaza numarul de persoane care circula gratuit si primaria,adica noi platim numarul total de persoane care au dreptul sa circule.
    adica, ai 20.000 de pensionari in oras,noi platim din buget 20.000 de abonamente,de parca astia saracii stau toata ziua prin oras si atunci ma intelegi cum se fura banii,pardon se face protectie sociala,pardon se fac voturile,pac-pac ,ma-ntelegi..

  3. dinu spune:

    Era cu o declaratie maiorul acum vreo 3 luni, cica sunt 7.000 de studcarduri. Cati studenti avem – 15.000. Adica teoretic unul din 2 studenti e dus de maior pe banii nostri ! Si invatamantul e in proportie de 80 la suta cu taxe in Targu-Mures. Daca au unii nevoie sa isi faca facultate cu 15-20 de milioane, pana la 80 de milioane anual, trebuie sa le platim alora biletele de 15.000 pe autobuz, logic, ca sa aiba aia „protectie sociala portocalie”. Sa iti fie rusine, Maiore! Nu te mai satura Dumnezeu!

  4. AndreiaM spune:

    Exista o idee gresita ca cea mai saraca categorie sociala in Romania sunt pensionarii. In anii ’90 puteam discuta in acesti termeni, dar in zilele noastre cea mai saraca categorie sunt familiile cu cel putin 2 copii minori in intretinere. Prin urmare singura categorie sociala pentru care cred ca s-ar justifica transportul gratuit sunt elevii. Asta daca se intentioneaza a se da gratuitate unei intregi categorii, ceea ce mie mi se pare putin fortat.
    Ca o sugestie pentru Siletina, as fi un pic mai atent la comportamentul celor care vand/cumpara bilete, mai ales pe microbuse.

Publica un raspuns