Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a facut, in ultimul trimestru al anului 2009, 1.110 controale la punctele de lucru apartinand unui numar de 28 de furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora, iar cele mai multe nereguli au fost gasite la punctele de lucru sau parteneri Orange.
Campania de control s-a desfasurat in perioada 26 octombrie – 13 noiembrie 2009 in intreaga tara, conform unor planuri judetene care au tinut cont de numarul punctelor de lucru proprii si partenere ale fiecarui operator. ANCOM a efectuat la nivel national 343 de controale la punctele de lucru sau distribuitorii Orange Romania, 282 la Vodafone Romania, 249 la Cosmote Romanian Mobile Telecommunications, 82 la Romtelecom, 46 la Telemobil, 40 la RCS&RDS, 32 la UPC Romania, 8 la New Com Telecomunicatii etc.
In urma acestor controale, ANCOM s-au constatat 178 de incalcari ale prevederilor impuse furnizorilor de servicii de telefonie in 88 de magazine.
In cele mai multe cazuri nu se respectau caracteristicile afisului prin intermediul caruia operatorii trebuie sa puna la dispozitia utilizatorilor informatii despre conditiile de obtinere si utilizare a serviciilor (sau afisul nu era deloc expus), nu se indeplinea obligatia de a oferi, inainte de incheierea contractului, materiale in forma tiparita sau electronica referitoare la planul tarifar ales, tarifele aplicabile pentru acces si pentru apelurile nationale si durata minima a contractului, conditiile de incetare a contractului inainte de termen si penalitatile aplicabile sau nu se oferea clientilor o copie a contractului-cadru si a conditiilor generale privind furnizarea serviciului de telefonie sau o copie a Procedurii privind solutionarea reclamatiilor utilizatorilor finali.
Orange si Cosmote, cele mai multe abateri
Din cele 178 de incalcari constatate in urma controalelor ANCOM, un numar de 54 de abateri au fost inregistrate la puncte de lucru sau parteneri Orange, 30 la Cosmote, 11 la RCS&RDS, 9 la Romtelecom, 8 la Vodafone, 7 la Telemobil si Combridge, 6 la Digicom Systems, Idilis, New Com Telecomunicatii si UPC, 5 la Atlas Telecom Network Romania, 4 la Nextgen Communication, Thomas Hook Communications Romania si Trans Tel Services, 3 la Canal S si Datek Telecom, 2 la Intersat si Net-Connect Internet si o abatere Euroweb Romania.
Operatorii au la dispozitie 30 de zile pentru a remedia neregulile sesizate, in caz contrar, acestia sunt pasibili de amenzi de la 10.000 lei la 100.000 lei, pentru furnizorii cu o cifra de afaceri de pana la 5.000.000 lei sau cu amenda in cuantum de pana la 2% din cifra de afaceri, iar in cazul unor incalcari repetate, cu amenda in cuantum de pana la 5% din cifra de afaceri, pentru furnizorii cu o cifra de afaceri de peste 5.000.000 lei.
„Scopul Deciziei ANCOM este acela de a permite utilizatorilor sa aleaga in cunostinta de cauza, sa fie informati inca dinainte de semnarea contractului cu privire la conditiile de furnizare a serviciilor pe care le achizitioneaza. Controlul de la finele lui 2009 ne arata ca operatorii s-au achitat in peste 90% din cazuri de obligatiile pe care le aveau. Majoritatea abaterilor au fost constatate la partenerii furnizorilor si vom verifica daca vor fi remediate in termenul stabilit de ANCOM”, a declarat Catalin Marinescu, Presedintele ANCOM.
In anul 2009, ANCOM a adoptat o decizie prin care stabileste setul minim de informatii la care au dreptul clientii furnizorilor de servicii de telefonie. In plus, in baza acestei decizii ANCOM va elabora si pune la dispozitia utilizatorilor finali o aplicatie online pentru compararea tarifelor pentru serviciile de telefonie.
SURSA: ANCOM

Citeste articolul pe: Capital

ANCOM a gasit 54 de nereguli la puncte de lucru sau parteneri Orange

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) a facut, in ultimul trimestru al anului 2009, 1.110 controale la punctele de lucru apartinand unui numar de 28 de furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora, iar cele mai multe nereguli au fost gasite la punctele de lucru sau parteneri Orange.
Campania de control s-a desfasurat in perioada 26 octombrie – 13 noiembrie 2009 in intreaga tara, conform unor planuri judetene care au tinut cont de numarul punctelor de lucru proprii si partenere ale fiecarui operator. ANCOM a efectuat la nivel national 343 de controale la punctele de lucru sau distribuitorii Orange Romania, 282 la Vodafone Romania, 249 la Cosmote Romanian Mobile Telecommunications, 82 la Romtelecom, 46 la Telemobil, 40 la RCS&RDS, 32 la UPC Romania, 8 la New Com Telecomunicatii etc.
In urma acestor controale, ANCOM s-au constatat 178 de incalcari ale prevederilor impuse furnizorilor de servicii de telefonie in 88 de magazine.
In cele mai multe cazuri nu se respectau caracteristicile afisului prin intermediul caruia operatorii trebuie sa puna la dispozitia utilizatorilor informatii despre conditiile de obtinere si utilizare a serviciilor (sau afisul nu era deloc expus), nu se indeplinea obligatia de a oferi, inainte de incheierea contractului, materiale in forma tiparita sau electronica referitoare la planul tarifar ales, tarifele aplicabile pentru acces si pentru apelurile nationale si durata minima a contractului, conditiile de incetare a contractului inainte de termen si penalitatile aplicabile sau nu se oferea clientilor o copie a contractului-cadru si a conditiilor generale privind furnizarea serviciului de telefonie sau o copie a Procedurii privind solutionarea reclamatiilor utilizatorilor finali.
Orange si Cosmote, cele mai multe abateri
Din cele 178 de incalcari constatate in urma controalelor ANCOM, un numar de 54 de abateri au fost inregistrate la puncte de lucru sau parteneri Orange, 30 la Cosmote, 11 la RCS&RDS, 9 la Romtelecom, 8 la Vodafone, 7 la Telemobil si Combridge, 6 la Digicom Systems, Idilis, New Com Telecomunicatii si UPC, 5 la Atlas Telecom Network Romania, 4 la Nextgen Communication, Thomas Hook Communications Romania si Trans Tel Services, 3 la Canal S si Datek Telecom, 2 la Intersat si Net-Connect Internet si o abatere Euroweb Romania.
Operatorii au la dispozitie 30 de zile pentru a remedia neregulile sesizate, in caz contrar, acestia sunt pasibili de amenzi de la 10.000 lei la 100.000 lei, pentru furnizorii cu o cifra de afaceri de pana la 5.000.000 lei sau cu amenda in cuantum de pana la 2% din cifra de afaceri, iar in cazul unor incalcari repetate, cu amenda in cuantum de pana la 5% din cifra de afaceri, pentru furnizorii cu o cifra de afaceri de peste 5.000.000 lei.
„Scopul Deciziei ANCOM este acela de a permite utilizatorilor sa aleaga in cunostinta de cauza, sa fie informati inca dinainte de semnarea contractului cu privire la conditiile de furnizare a serviciilor pe care le achizitioneaza. Controlul de la finele lui 2009 ne arata ca operatorii s-au achitat in peste 90% din cazuri de obligatiile pe care le aveau. Majoritatea abaterilor au fost constatate la partenerii furnizorilor si vom verifica daca vor fi remediate in termenul stabilit de ANCOM”, a declarat Catalin Marinescu, Presedintele ANCOM.
In anul 2009, ANCOM a adoptat o decizie prin care stabileste setul minim de informatii la care au dreptul clientii furnizorilor de servicii de telefonie. In plus, in baza acestei decizii ANCOM va elabora si pune la dispozitia utilizatorilor finali o aplicatie online pentru compararea tarifelor pentru serviciile de telefonie.
SURSA: ANCOM

Citeste articolul pe: Capital

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 124 ori.

Publica un raspuns