Din păcate, multe din instituţiile educaţionale rurale care în trecut reprezentau temelia a ceea ce înseamnă ridicarea culturală a ţăranului român şi-au diminuat activitatea până aproape a nu mai exista în viaţa socială a comunităţii.

Sunt din ce în ce mai rare satele unde manifestările culturale şi formele tradiţionale de educaţie, mai cunosc acelaşi entuziasm ca în trecut, nu pentru ca n-ar mai putea fi valorificate educativ, ci datorită unor condiţii socio-economice specifice epocii contemporane (industrializarea care a devalorizat lucrul casnic, infiltrarea elementelor urbane în cultura satelor), lipsei de implicare a intelectualilor satelor în a asigura continuitatea lor şi datorită rolului pe care astăzi mass-media şi în special televizorul îl joacă în rândul comunităţii săteşti, ca modalitate de petrecere a timpului liber.

Citește mai departe>>

Starea actuală a instituţiilor din mediul rural

Din păcate, multe din instituţiile educaţionale rurale care în trecut reprezentau temelia a ceea ce înseamnă ridicarea culturală a ţăranului român şi-au diminuat activitatea până aproape a nu mai exista în viaţa socială a comunităţii.

Sunt din ce în ce mai rare satele unde manifestările culturale şi formele tradiţionale de educaţie, mai cunosc acelaşi entuziasm ca în trecut, nu pentru ca n-ar mai putea fi valorificate educativ, ci datorită unor condiţii socio-economice specifice epocii contemporane (industrializarea care a devalorizat lucrul casnic, infiltrarea elementelor urbane în cultura satelor), lipsei de implicare a intelectualilor satelor în a asigura continuitatea lor şi datorită rolului pe care astăzi mass-media şi în special televizorul îl joacă în rândul comunităţii săteşti, ca modalitate de petrecere a timpului liber.

Citește mai departe>>

Postat de pe data de 12 apr., 2010 in categoria Specialiști în educație. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 526 ori.

Publica un raspuns