Desi segmentul s-a majorat cu 11,5% in T1, romanii prefera totusi sa cumpere laptopuri
Oonderea desktopurilor in totalul pietei locale de PC-uri s-a diminuat si in primul trimestru al acestui an, ajungand, din punct de vedere valoric, la 23,7%, potrivit unor surse care citeaza rezultatele preliminare ale unui studiu apartinand companiei de cercetare in domeniul IT International Data Corporation (IDC).
La sfarsitul anului trecut, jucatorii din piata locala de PC-uri mentionau pentru desktopuri o pondere de aproximativ 30%, precizand ca acest segment va ramane la nivelul estimat pe tot parcursul lui 2010. Potrivit analistilor, noua situatie arata clar ca ritmul de adoptare al PC-urilor portabile este mai rapid decat se prevazuse initial.
Aceasta schimbare in preferintele consumatorilor a survenit pe fondul scaderii preturilor la notebookuri si netbookuri, dar si ca efect al promovarii agresive din partea producatorilor internationali de PC-uri, care au pus accentul pe partea mobila a acestui segment. Desi au detinut suprematia pe piata PC-urilor pana in trimestrul al patrulea din 2008, moment in care sefia acestei industrii a fost preluata de laptopuri, desktopurile au mai incasat o lovitura puternica, de data aceasta din partea sectorului public, in masura in care contractele din ultimii an au scazut atat ca numar, cat si ca valoare.
In primul trimestru al acestui an s-au vandut aproape 35.000 de desktopuri, in crestere cu 11,5% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la o pondere de 26.7%. Comparand cu volumul de desktopuri raportat in trimestrul intai din 2009, ponderea acestora in totalul pietei s-a diminuat cu peste cinci puncte procentuale. Un alt indicator care arata ca romanii adopta foarte repede noile tehnologii si ca se adapteaza cu rapiditate la schimbarile pietei il constituie faptul ca in Europa Centrala si de Est ponderea desktopurilor in totalul pietei de PC-uri nu a scazut la fel de mult, aceasta ramanand la nivelul de 39%.
Cele mai mari vanzari pe acest segment apartin companiei Combox Delivery, care au reusit in primul trimestru livrarea a 5.579 de PC-uri sub brandul Serioux. Locul al doilea in acest sector ii revine companiei Hewlett Packard, cu 5.503 unitati vandute, dar care a inregistrat si cea mai mare crestere, de peste 139%, potrivit acelorasi surse, care citeaza raportul IDC. Complet Electro Serv, companie membra a grupului Altex, a raportat si ea o crestere importanta in primele trei luni ale acestui an, de 108,1%, fata de perioada similara de anul trecut, mentionand vanzari de 4.370 de desktopuri. De cealalta parte sunt companiile Flamingo Computers si Romsoft, singurele din top 10 vendori de PC-uri de tip desktop de pe piata locala care au raportat scaderi comparativ cu T1 2009, de 49,8%, respectiv 7,6%.
Calculatoare specializate
Comparativ cu piata laptopurilor, care a inregistrat in primul trimestru din 2010 o crestere de 38,1%, la 92.896 de unitati, si a carei noutate, prin prisma asaltului de produse, atrage multi clienti, segmentul desktop are nevoie de o specializare pentru a se putea sustine pe crestere in perioada urmatoare, spun specialistii. Potrivit lor, pentru acest segment vorbim de PC-uri specializate pentru jocuri, pentru aplicatii media etc. Tocmai aceasta stare de fapt, spun expertii IT, va ingreuna si mai mult misiunea asamblorilor locali de PC-uri care, pana acum doi ani, detineau peste 50% din piata.
Acum, ca numar de PC-uri vandute in Romania, cota de piata a asamblorilor locali s-a redus de la 36,9% in 2008 la 20,1% in 2009. In acelasi interval, pe segmentul desktopurilor, cota lor de piata s-a redus de la 68,6% la 59,1%, potrivit datelor IDC.
Cu toate acestea, apropierea de consumator, posibilitatea de a configura sisteme personalizate in cele mai diverse moduri in timp relativ scurt, detinerea unei retele proprii de desfacere si promovare a produselor, cu acoperire nationala si, nu in ultimul rand, avantajul pretului mai mic, care insa este din ce in ce mai amenintat de noile oferte ale vendorilor internationali, sunt, in opinia analistilor, atuurile pe care se bazeaza asamblorii locali de PC-uri pentru a supravietui noilor conditii din piata.
Piata de PC-uri in T1
Piata de PC-uri s-a majorat in primul trimestru cu 28,4% in volum si cu 22,5% ca valoare, ajungand la 127.858 de unitati, potrivit unor surse care citeaza datele IDC. Cea mai mare crestere din topul primilor cinci jucatori din aceasta industrie apartine companiei Acer (151,4%), urmata de Dell, cu 118,6%, dar care ramane insa pe locul al cincilea in acest clasament. Anul 2010 va fi unul de cotitura pentru evolutia pietei de IT&C al carei cuvant de ordine ar trebui sa fie „stabilitate”, spun jucatorii din domeniu. Revenirea acestei industrii la nivelul cresterilor inregistrate in anii anteriori va depinde de iesirea din criza economica si financiara cat mai rapida a economiilor globale, de reluarea investitiilor straine in Romania si de cresterea puterii de cumparare a utilizatorilor casnici care pot stimula in principal relansarea pietei de hardware.
Citeste articolul pe: Financiarul
Desi segmentul s-a majorat cu 11,5% in T1, romanii prefera totusi sa cumpere laptopuri
Oonderea desktopurilor in totalul pietei locale de PC-uri s-a diminuat si in primul trimestru al acestui an, ajungand, din punct de vedere valoric, la 23,7%, potrivit unor surse care citeaza rezultatele preliminare ale unui studiu apartinand companiei de cercetare in domeniul IT International Data Corporation (IDC).
La sfarsitul anului trecut, jucatorii din piata locala de PC-uri mentionau pentru desktopuri o pondere de aproximativ 30%, precizand ca acest segment va ramane la nivelul estimat pe tot parcursul lui 2010. Potrivit analistilor, noua situatie arata clar ca ritmul de adoptare al PC-urilor portabile este mai rapid decat se prevazuse initial.
Aceasta schimbare in preferintele consumatorilor a survenit pe fondul scaderii preturilor la notebookuri si netbookuri, dar si ca efect al promovarii agresive din partea producatorilor internationali de PC-uri, care au pus accentul pe partea mobila a acestui segment. Desi au detinut suprematia pe piata PC-urilor pana in trimestrul al patrulea din 2008, moment in care sefia acestei industrii a fost preluata de laptopuri, desktopurile au mai incasat o lovitura puternica, de data aceasta din partea sectorului public, in masura in care contractele din ultimii an au scazut atat ca numar, cat si ca valoare.
In primul trimestru al acestui an s-au vandut aproape 35.000 de desktopuri, in crestere cu 11,5% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la o pondere de 26.7%. Comparand cu volumul de desktopuri raportat in trimestrul intai din 2009, ponderea acestora in totalul pietei s-a diminuat cu peste cinci puncte procentuale. Un alt indicator care arata ca romanii adopta foarte repede noile tehnologii si ca se adapteaza cu rapiditate la schimbarile pietei il constituie faptul ca in Europa Centrala si de Est ponderea desktopurilor in totalul pietei de PC-uri nu a scazut la fel de mult, aceasta ramanand la nivelul de 39%.
Cele mai mari vanzari pe acest segment apartin companiei Combox Delivery, care au reusit in primul trimestru livrarea a 5.579 de PC-uri sub brandul Serioux. Locul al doilea in acest sector ii revine companiei Hewlett Packard, cu 5.503 unitati vandute, dar care a inregistrat si cea mai mare crestere, de peste 139%, potrivit acelorasi surse, care citeaza raportul IDC. Complet Electro Serv, companie membra a grupului Altex, a raportat si ea o crestere importanta in primele trei luni ale acestui an, de 108,1%, fata de perioada similara de anul trecut, mentionand vanzari de 4.370 de desktopuri. De cealalta parte sunt companiile Flamingo Computers si Romsoft, singurele din top 10 vendori de PC-uri de tip desktop de pe piata locala care au raportat scaderi comparativ cu T1 2009, de 49,8%, respectiv 7,6%.
Calculatoare specializate
Comparativ cu piata laptopurilor, care a inregistrat in primul trimestru din 2010 o crestere de 38,1%, la 92.896 de unitati, si a carei noutate, prin prisma asaltului de produse, atrage multi clienti, segmentul desktop are nevoie de o specializare pentru a se putea sustine pe crestere in perioada urmatoare, spun specialistii. Potrivit lor, pentru acest segment vorbim de PC-uri specializate pentru jocuri, pentru aplicatii media etc. Tocmai aceasta stare de fapt, spun expertii IT, va ingreuna si mai mult misiunea asamblorilor locali de PC-uri care, pana acum doi ani, detineau peste 50% din piata.
Acum, ca numar de PC-uri vandute in Romania, cota de piata a asamblorilor locali s-a redus de la 36,9% in 2008 la 20,1% in 2009. In acelasi interval, pe segmentul desktopurilor, cota lor de piata s-a redus de la 68,6% la 59,1%, potrivit datelor IDC.
Cu toate acestea, apropierea de consumator, posibilitatea de a configura sisteme personalizate in cele mai diverse moduri in timp relativ scurt, detinerea unei retele proprii de desfacere si promovare a produselor, cu acoperire nationala si, nu in ultimul rand, avantajul pretului mai mic, care insa este din ce in ce mai amenintat de noile oferte ale vendorilor internationali, sunt, in opinia analistilor, atuurile pe care se bazeaza asamblorii locali de PC-uri pentru a supravietui noilor conditii din piata.
Piata de PC-uri in T1
Piata de PC-uri s-a majorat in primul trimestru cu 28,4% in volum si cu 22,5% ca valoare, ajungand la 127.858 de unitati, potrivit unor surse care citeaza datele IDC. Cea mai mare crestere din topul primilor cinci jucatori din aceasta industrie apartine companiei Acer (151,4%), urmata de Dell, cu 118,6%, dar care ramane insa pe locul al cincilea in acest clasament. Anul 2010 va fi unul de cotitura pentru evolutia pietei de IT&C al carei cuvant de ordine ar trebui sa fie „stabilitate”, spun jucatorii din domeniu. Revenirea acestei industrii la nivelul cresterilor inregistrate in anii anteriori va depinde de iesirea din criza economica si financiara cat mai rapida a economiilor globale, de reluarea investitiilor straine in Romania si de cresterea puterii de cumparare a utilizatorilor casnici care pot stimula in principal relansarea pietei de hardware.
Citeste articolul pe: Financiarul