Preturile mai mici si programele nationale precum Euro 200 mai pot da un impuls vanzarilor asamblorilor de PC-uri
Apropierea de consumator, posibilitatea de a configura sisteme personalizate in cele mai diverse moduri in timp relativ scurt, detinerea unei retele proprii de desfacere si promovare a produselor cu acoperire nationala si, nu in ultimul rand, avantajul pretului mai mic, care insa este din ce in ce mai amenintat de noile oferte ale vendorilor internationali, sunt, in opinia analistilor, atuurile pe care se bazeaza asamblorii locali de PC-uri pentru a supravietui noilor conditii din piata.
„Anul 2009 a fost extrem de dificil pentru asamblorii locali de PC-uri, in masura in care au fost si jucatori care si-au inchis portile si doar cativa dintre cei ramasi au reusit sa se adapteze noilor conditii. E drept ca au existat si cativa, foarte putini, care au reusit o conso­lidare a pozitiei sau chiar un salt tocmai in perioada crizei, dar astfel de exemple nu schimba nimic din situatia generala”, a declarat pentru „Financiarul” Diana Preda, Research Analyst la IDC Romania, mentionand ca nu numai criza a afectat afacerile producatorilor locali de PC-uri, ci si faptul ca dispozitivele mobile au cucerit majoritatea segmentelor de piata.
In aceste conditii, criza i-a afectat pe asamblorii locali de PC-uri intr-o masura mai mare decat pe vendorii interna­tionali de astfel de echipamente care activeaza in Romania, chiar daca si acestia din urma s-au confruntat cu un declin major al cererii, mai spun analistii companiei de cercetare IDC.
Daca in 2007 peste 50% din piata de PC-uri era generata de vanzarile asam­blorilor locali, in special datorita li­vrarilor mari de desktopuri, situatia s-a schimbat radical in doar doi ani. Acum, ca numar de PC-uri vandute in Ro­mania, cota de piata a asamblorilor locali s-a redus de la 36,9% in 2008 la 20,1% in 2009. In acelasi interval, pe segmentul desktopurilor, cota lor de piata s-a redus de la 68,6% la 59,1%, potrivit datelor IDC.
„Si in 2010 se mentin aceleasi ten­dinte. In primul trimestru din acest an, cota de piata detinuta de asamblorii locali in totalul pietei de PC-uri a ajuns la 12,7%. Daca facem referire doar la desktopuri, cota acestora a scazut la 43,9%”, mai spune Diana Preda.
200.000 de PC-uri romanesti s-ar putea vinde anul acesta
Putin mai optimisti privind estima­rile pentru acest an sunt oficialii Com­plet Electro Serv (CES), companie mem­bra a grupului Altex, care spun ca piata de PC-uri s-a stabilizat in 2010. Insa, potrivit lui Cristian Camara, director administrator la CES, piata de PC-uri asamblate in Romania s-ar ridica anul acesta la un volum de numai 200.000 de unitati, ocupand o pondere de apro­ximativ 30% din piata de desktopuri. Din acest punct de vedere, potrivit ultimelor date IDC, asamblorii locali vor continua sa detina o pondere importanta pe segmentul desktopurilor si in 2010, insa cel mai probabil aceasta nu va mai depasi 50%, intrucat brandurile de renume devin din ce in ce mai atractive pentru publicul larg, nu numai ca design si marca, ci chiar ca pret. Argu­mentand oarecum o asemenea idee, la sfarsitul anului trecut, Bogdan Iftemie, Sales Manager la Acer, spunea ca piata de desktopuri va ramane in 2010, cel mai probabil, la o pondere de 30% din totalul pietei de PC-uri, insa se va specializa. Potrivit reprezentantilor companiilor din domeniu, pentru acest segment vorbim de PC-uri specializate pentru jocuri, pentru aplicatii media etc. „Nu stiu cum vor intra asamblorii locali din Romania in aceste zone. Este greu sa faci mai multe tipuri de desktopuri, iar acesta este unul dintre motivele pentru care jucatorii locali vor disparea”, men­tiona Iftemie. Solutii pentru 2010
„Din punctul de vedere al asam­blorilor locali, pasi importanti s-au facut deja, cum ar fi in directia innoirii gamei de produse, inclusiv prin incorporarea noilor procesoare Intel abia lansate in acest an, sau in directia eficientizarii spa­tiilor comerciale detinute. De asemenea, o miscare de succes este focalizarea mai accentuata pe domeniul retailului online, care reprezinta o carte dificila, dar casti­gatoare pe termen mediu si lung, iar cei care au reusit sa o exploateze au avut de castigat”, precizeaza Diana Preda. Pe de alta parte, in opinia repre­zentantilor CES, factorii care ar genera cresteri in acest an sunt: programele nationale precum Euro 200, segmentul clientilor de office, mul­timedia si ga­ming care prefera bran­du­rile locale datorita pretului mai accesibil. Cu toate acestea, spun analistii IDC, desi benefic, programul Euro 200, care va continua si in acest an, nu poate rezolva prea multe probleme pentru asamblorii locali, esentiale ramanand dezghetarea consu­mului casnic – in lipsa caruia asamblorii trebuie sa vina cu strategii inteligente de atragere a clientilor – si reluarea inves­titiilor in educatie.
In prezent, printre asamblorii locali de PC-uri figureaza CES, Maguay, Rom­soft, Net Brinel, Arobs Transilvania, Comar­ce si Flamingo International, care continua comercializarea PC-urilor sub brandul Flamingo, desi linia de pro­ductie a fost transferata catre Asesoft Distribution.

Citeste articolul pe: Financiarul

PC-urile romanesti intra in moarte clinica. Producatorilor locali le-a scazut cota de piata de la 20% la 13%

Preturile mai mici si programele nationale precum Euro 200 mai pot da un impuls vanzarilor asamblorilor de PC-uri
Apropierea de consumator, posibilitatea de a configura sisteme personalizate in cele mai diverse moduri in timp relativ scurt, detinerea unei retele proprii de desfacere si promovare a produselor cu acoperire nationala si, nu in ultimul rand, avantajul pretului mai mic, care insa este din ce in ce mai amenintat de noile oferte ale vendorilor internationali, sunt, in opinia analistilor, atuurile pe care se bazeaza asamblorii locali de PC-uri pentru a supravietui noilor conditii din piata.
„Anul 2009 a fost extrem de dificil pentru asamblorii locali de PC-uri, in masura in care au fost si jucatori care si-au inchis portile si doar cativa dintre cei ramasi au reusit sa se adapteze noilor conditii. E drept ca au existat si cativa, foarte putini, care au reusit o conso­lidare a pozitiei sau chiar un salt tocmai in perioada crizei, dar astfel de exemple nu schimba nimic din situatia generala”, a declarat pentru „Financiarul” Diana Preda, Research Analyst la IDC Romania, mentionand ca nu numai criza a afectat afacerile producatorilor locali de PC-uri, ci si faptul ca dispozitivele mobile au cucerit majoritatea segmentelor de piata.
In aceste conditii, criza i-a afectat pe asamblorii locali de PC-uri intr-o masura mai mare decat pe vendorii interna­tionali de astfel de echipamente care activeaza in Romania, chiar daca si acestia din urma s-au confruntat cu un declin major al cererii, mai spun analistii companiei de cercetare IDC.
Daca in 2007 peste 50% din piata de PC-uri era generata de vanzarile asam­blorilor locali, in special datorita li­vrarilor mari de desktopuri, situatia s-a schimbat radical in doar doi ani. Acum, ca numar de PC-uri vandute in Ro­mania, cota de piata a asamblorilor locali s-a redus de la 36,9% in 2008 la 20,1% in 2009. In acelasi interval, pe segmentul desktopurilor, cota lor de piata s-a redus de la 68,6% la 59,1%, potrivit datelor IDC.
„Si in 2010 se mentin aceleasi ten­dinte. In primul trimestru din acest an, cota de piata detinuta de asamblorii locali in totalul pietei de PC-uri a ajuns la 12,7%. Daca facem referire doar la desktopuri, cota acestora a scazut la 43,9%”, mai spune Diana Preda.
200.000 de PC-uri romanesti s-ar putea vinde anul acesta
Putin mai optimisti privind estima­rile pentru acest an sunt oficialii Com­plet Electro Serv (CES), companie mem­bra a grupului Altex, care spun ca piata de PC-uri s-a stabilizat in 2010. Insa, potrivit lui Cristian Camara, director administrator la CES, piata de PC-uri asamblate in Romania s-ar ridica anul acesta la un volum de numai 200.000 de unitati, ocupand o pondere de apro­ximativ 30% din piata de desktopuri. Din acest punct de vedere, potrivit ultimelor date IDC, asamblorii locali vor continua sa detina o pondere importanta pe segmentul desktopurilor si in 2010, insa cel mai probabil aceasta nu va mai depasi 50%, intrucat brandurile de renume devin din ce in ce mai atractive pentru publicul larg, nu numai ca design si marca, ci chiar ca pret. Argu­mentand oarecum o asemenea idee, la sfarsitul anului trecut, Bogdan Iftemie, Sales Manager la Acer, spunea ca piata de desktopuri va ramane in 2010, cel mai probabil, la o pondere de 30% din totalul pietei de PC-uri, insa se va specializa. Potrivit reprezentantilor companiilor din domeniu, pentru acest segment vorbim de PC-uri specializate pentru jocuri, pentru aplicatii media etc. „Nu stiu cum vor intra asamblorii locali din Romania in aceste zone. Este greu sa faci mai multe tipuri de desktopuri, iar acesta este unul dintre motivele pentru care jucatorii locali vor disparea”, men­tiona Iftemie. Solutii pentru 2010
„Din punctul de vedere al asam­blorilor locali, pasi importanti s-au facut deja, cum ar fi in directia innoirii gamei de produse, inclusiv prin incorporarea noilor procesoare Intel abia lansate in acest an, sau in directia eficientizarii spa­tiilor comerciale detinute. De asemenea, o miscare de succes este focalizarea mai accentuata pe domeniul retailului online, care reprezinta o carte dificila, dar casti­gatoare pe termen mediu si lung, iar cei care au reusit sa o exploateze au avut de castigat”, precizeaza Diana Preda. Pe de alta parte, in opinia repre­zentantilor CES, factorii care ar genera cresteri in acest an sunt: programele nationale precum Euro 200, segmentul clientilor de office, mul­timedia si ga­ming care prefera bran­du­rile locale datorita pretului mai accesibil. Cu toate acestea, spun analistii IDC, desi benefic, programul Euro 200, care va continua si in acest an, nu poate rezolva prea multe probleme pentru asamblorii locali, esentiale ramanand dezghetarea consu­mului casnic – in lipsa caruia asamblorii trebuie sa vina cu strategii inteligente de atragere a clientilor – si reluarea inves­titiilor in educatie.
In prezent, printre asamblorii locali de PC-uri figureaza CES, Maguay, Rom­soft, Net Brinel, Arobs Transilvania, Comar­ce si Flamingo International, care continua comercializarea PC-urilor sub brandul Flamingo, desi linia de pro­ductie a fost transferata catre Asesoft Distribution.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 5 mai, 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 531 ori.

Publica un raspuns