Autorităţile judeţene din Mureş sunt gata bată palma cu cei din Cluj pe problema Aeroportului de la Vidrasău.  Preşedintele CJ Mureş spunea astăzi că va fi vorba de un parteneriat pentru atragerea de fonduri europene şi că consiliile judeţene din Mureş şi CLuj vor plăti împreună realizarea unui studiu de oportunitate care să arate ce trebuie făcut pe mai departe. La rândul său, democrat-liberalul Alin Tişe de la Cluj subliniază că va fi mai mult de atât, iar odată bifată această victorie, Clujul se va orienta spre un alt proiect. Altfel spus, aşa cum era de aşteptat, Clujul îşi ia în serios statutul de lider regional şi vrea să se impună în zonă. Nimic rău în asta. Şi aşa probabil vom ajunge şi noi să ne bucurăm aici, la Târgu-Mureş, de unele branduri pe care le găseşti la Cluj-Napoca, însă aici ba. Aşa poate se dezvoltă şi Mureşul. Poate ajunge şi autostrada până aici. Poate …

Mă surprinde însă în toată această poveste atitudinea de deschidere a lui Lokodi Edita Emoke vizavi de acest subiect. De ce? Pentru că o astfel de asociere în care Clujul este recunoscut ca lider regional, pe care aproape că o vrea şi domnia sa, deşi uşor ezitant, scoate Mureşul definitiv din regiunea desenată de UDMR şi grupările civice care militează pentru regiunea Mureş-Harghita-Covasna. Dar demonstrează totodată că nici actualele regiuni de dezvoltare nu au fost trasate bine. Pentru că da, aşa este, Mureşul e mai aproape de Cluj decât de Alba, iar mureşenii merg mai repede la facultate sau shopping la Cluj-Napoca decât la Alba Iulia. Şi, nu în ultimul rând, maghiarii din Mureş văd mai aproape Clujul de Ungaria decât Miercurea Ciuc-ul sau Sibiul.

Concluzia ar fi că, atunci când oamenii se pun la masă şi caută soluţii pentru binele comun, iar asocierea cu aeroportul din Cluj-Napoca e făcută cred pentru binele comun, se trasează corect şi harta intereselor regionale. Sau cel puţin mai bine decât atunci când cineva trasează din pix traseul unui drum sau cursul unei ape astfel încât să nu îi deranjeye proprietăţile sau ca prin asta să îi aducă bani peste noapte. Problema apare însă atunci când grupurile de interese, iar aici e de aşteptat implicarea celor etnice, stau şi cugetă. În scop electoral. Că doar până la viitoarele alegeri mai e puţin şi temele de campanie nu trebuie scăpate din mână.

PS: Acelaşi cititor fidel care nu vrea să îşi dezvăluie identitatea mi-a scris: poate nu scoate Mureşul din HarCov, ci vor să extindă Ţinutul Secuiesc. Ar fi o variantă de luat în calcul, deşi prin extindere se pierde aşa-zisa miză istorică…

Aeroportul Vidrasău scoate Mureşul din HarCov

Autorităţile judeţene din Mureş sunt gata bată palma cu cei din Cluj pe problema Aeroportului de la Vidrasău.  Preşedintele CJ Mureş spunea astăzi că va fi vorba de un parteneriat pentru atragerea de fonduri europene şi că consiliile judeţene din Mureş şi CLuj vor plăti împreună realizarea unui studiu de oportunitate care să arate ce trebuie făcut pe mai departe. La rândul său, democrat-liberalul Alin Tişe de la Cluj subliniază că va fi mai mult de atât, iar odată bifată această victorie, Clujul se va orienta spre un alt proiect. Altfel spus, aşa cum era de aşteptat, Clujul îşi ia în serios statutul de lider regional şi vrea să se impună în zonă. Nimic rău în asta. Şi aşa probabil vom ajunge şi noi să ne bucurăm aici, la Târgu-Mureş, de unele branduri pe care le găseşti la Cluj-Napoca, însă aici ba. Aşa poate se dezvoltă şi Mureşul. Poate ajunge şi autostrada până aici. Poate …

Mă surprinde însă în toată această poveste atitudinea de deschidere a lui Lokodi Edita Emoke vizavi de acest subiect. De ce? Pentru că o astfel de asociere în care Clujul este recunoscut ca lider regional, pe care aproape că o vrea şi domnia sa, deşi uşor ezitant, scoate Mureşul definitiv din regiunea desenată de UDMR şi grupările civice care militează pentru regiunea Mureş-Harghita-Covasna. Dar demonstrează totodată că nici actualele regiuni de dezvoltare nu au fost trasate bine. Pentru că da, aşa este, Mureşul e mai aproape de Cluj decât de Alba, iar mureşenii merg mai repede la facultate sau shopping la Cluj-Napoca decât la Alba Iulia. Şi, nu în ultimul rând, maghiarii din Mureş văd mai aproape Clujul de Ungaria decât Miercurea Ciuc-ul sau Sibiul.

Concluzia ar fi că, atunci când oamenii se pun la masă şi caută soluţii pentru binele comun, iar asocierea cu aeroportul din Cluj-Napoca e făcută cred pentru binele comun, se trasează corect şi harta intereselor regionale. Sau cel puţin mai bine decât atunci când cineva trasează din pix traseul unui drum sau cursul unei ape astfel încât să nu îi deranjeye proprietăţile sau ca prin asta să îi aducă bani peste noapte. Problema apare însă atunci când grupurile de interese, iar aici e de aşteptat implicarea celor etnice, stau şi cugetă. În scop electoral. Că doar până la viitoarele alegeri mai e puţin şi temele de campanie nu trebuie scăpate din mână.

PS: Acelaşi cititor fidel care nu vrea să îşi dezvăluie identitatea mi-a scris: poate nu scoate Mureşul din HarCov, ci vor să extindă Ţinutul Secuiesc. Ar fi o variantă de luat în calcul, deşi prin extindere se pierde aşa-zisa miză istorică…

Postat de pe data de 1 sept., 2010 in categoria Civism. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 750 ori.

4 Raspunsuri pentru “Aeroportul Vidrasău scoate Mureşul din HarCov”

  1. laura spune:

    mai ai si tu articole pozitive. se pare ca se intampla si lucruri bune pe lumea asta si in acest oras. ma bucur ca ti s-a mai luat valul de negativism de pe ochi. Te salut

    • adrian giurgea spune:

      Si eu te salut. Dar să ştii ceva: nu e vorba de negativism, ci de ceea ce trebuie să facă un jurnalist: să stea cu ochii ţintă şi să şi vadă cu ei ce fac cei ce au puterea în mână şi cum folosesc banii. Altfel, presa nu îşi mai are rostul. Desigur, sunt şi lucruri bune şi nu trebuie trecut peste ele. Eu mereu le-am scos în evidenţă. Şi sunt chiar şi în Târgu-Mureş lucruri bune făcute în timpul mandatelor lui Dorin Florea. Comparativ cu mandatele celor dinaintea sa sunt chiar foarte multe, nu are rost să le enumăr, că doar le ştim. Asta însă nu scuză ceea ce se întâmplă acum şi nici ceea ce s-a petrecut cu alte ocazii. În final, desigur, se va trage o linie şi vom vedea exact care şi cum. Dar pentru asta avem nevoie de libertate.

  2. ioana sandu spune:

    oare noi cum am fi reactionat, Laura, daca eram in locul lui?

  3. Mircea spune:

    Adrian, urmaresc constant articolele tale. Sper sa nu-ti pierzi incisivitatea si spiritul critic, nu de alta, dar de articole laudative la adresa puterii (ca e rosie, portocalie, galbena sau verde, nu are importanta) nu ducem lipsa. Nu intrevad negativism in ceea ce scrii, ci doar luciditate, cu o usoara nota de incrancenare, fireasca in conditiile date. Singura mea teama e sa nu te lehamisesti de pozitia asta contrara curentului, nu de alta, dar e obositor sa fii singur sau printre putinii care raman lucid-critici.

Publica un raspuns